دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
پسیو

کابل کشی شبکه

کابل کشی ستون فقرات شبکه های کامپیوتری است. اگر کابل کشی شبکه تان به درستی طراحی نشود، دیر یا زود شبکه تان فلج خواهد شد و از کار می افتد. شرکت شبکه ارغوان، سابقه طراحی و کابل کشی شبکه شرکت های معتبر ایرانی را در پرونده خود دارد. از آنجایی که شرکت شبکه ارغوان وارد کننده مستقیم تجهیزات شبکه است و نمایندگی برندهای معتبر را دارد، در هزینه تهیه تجهیزات نیز صرفه جویی می شود. ما با استفاده از نیروهای متخصص خود از راه اندازی تا اجرا و پشتیبانی شبکه تان کنارتان هستیم. یک شبکه قوی کامپیوتری می تواند سرعت و اطمینان فعالیت شما در بستر شبکه را فراهم کند. شرکت ارغوان آماده ی تهیه تجهیزات، راه اندازی، اجرا و پشتیبانی و کابل کشی شبکه شماست.

مزایای شبکه ارغوان

  • نظارت جامع یک تیم بر کل پروژه از طراحی تا اجرا
  • تهیه تمامی تجهیزات مورد نیاز شبکه شما با نازلترین قیمت
  • طراحی و پیاده سازی شبکه براساس استانداردها روز دنیا
  • کابل کشی شبکه به صورت مهندسی شده جهت مدیریت آسان، عیب یابی و تغییرات راحت تر

استانداردهای کابل کشی

استانداردسازی کابل های شبکه

امروزه استانداردهایی برای کابل‌کشی شبکه در سراسر دنیا به طور مشترک ارائه شده است که در حال حاضر استاندارد ANSI/TIA/EIA متداول ترین نوع آن است و به اختصار استاندارد TIA/EIA نامیده می‌شود. به کارگیری این استاندارد ذر آمریکای شمالی بسیار رایج بوده و در عوض در کشورهای اروپایی از استاندارد ISO/IEC 11801 استقبال بیشتری می شود.

فهرست مقاله

استاندارد TIA/EIA

استاندارد TIA/EIA و کابل های شبکه

حداقل نیاز یک سیستم کابل کشی، توصیف نحوه چینش شبکه ها، اندازه طول کابل مورد نیاز، سطح کارآمدی رسانه ها،کارآیی تجهیزات مرتبط با کابل‌کشی، مدل کانکتورها و ترتیب اتصال پین ها با استانداردهای کابل کشی مشخص می شود. این استانداردها هر چند وقت یک بار به طور کامل بازبینی می شوند که در حال حاضر، آخرین نسخه آن استاندارد TIA/EIA-568-C است.

براساس این استاندارد، می توان کل سیستم را به واحد های کابل کشی ساده تقسیم کرد و اگر لازم بود، این واحد های کابل‌کشی در ساختارهای بزرگتر تکرار می شوند. در واقع این ساختار به هم پیوسته برای تولید سیستم کابل کشی کلی مورد استفاده قرار می گیرد و استاندارد EIA/TIA 568 بیان می کند که چنین سیستمی باید شامل موارد زیر باشد.

  • زیر سیستم محدوده کاری (Work area)
  • زیر سیستم کابل‌کشی افقی (Horizontal wiring)
  • زیر سیستم اتاق تجهیزات (Equipment telecommunication room)
  • زیر سیستم رک های ارتباطی یا کمد های سیم (Wiring closet)
  • زیر سیستم کابل کشی ستون فقرات (Backbone wiring)
  • زیر سیستم ورودی ساختمان (Building entrance)

حداکثر فاصله مجاز، انواع اتصالات، کلاس کاری کابل و اتصال دهنده و نحوه نصب شبکه براساس این استاندارد جهت فراهم کردن یک ساختار مطمئن در ادامه بیان می شود. در سیستم کابل کشی ساختاریافته، اتصال یک ایستگاه کاری با یک کابل مستقیم وصل نمی‌شود، بلکه باید برای برقرار کردن این ارتباط از سه قطعه کابل مستقل استفاده کرد.

کابل کشی شبکه به صورت ساخت یافته
کابل کشی شبکه به صورت ساخت یافته

باید از مسیر کابل شبکه، سوکت ها، ارتباط آن ها و موقعیت سوئیچ، هاب، Patch panel و رک ها نقشه تهیه شود. از آن جایی که سرعت انتقال داده در بخش ستون فقرات شبکه به علت وجود چندین ارتباط بیشتر از خطوط داخل اتاق تجهیزات و محدوده کاری است، باید از کابل هایی با قابلیت انتقال سرعت بالاتر استفاده شود.

زمانی که کابل کشی شبکه و کابل برق مشترک است، باید احتیاط لازم برای مسائل ایمنی انجام شود و همچنین جلوی مشکلات عملکرد به واسطه مجاورت کابل LAN و کابل برق گرفته شود. مسیر کابل LAN باید دور از چراغ های فلورسنت، موتور، لوله ها و خطوط برق باشد و به طور کلی از منابع تداخل فاصله کافی داشته باشد.

درون اتاقک رک ها نباید از لامپ های مهتابی و لامپ های کم مصرف استفاده کرد، زیرا نویز تولید می کند و در کار سیستم تداخل ایجاد می شود. منابع دیگر تولید نویز مانند موتورهای الکتریکی، رله های قطع و وصل برق فشار قوی نیز نباید در کنار کابل یا اتاقک رک ها قرار داشته باشد.

از Patch panel و پریزهای شبکه که کدگذاری و شماره گذاری شده اند باید در محل های اتصال استفاده کرد و برای وضوح بیشتر از کابل و برچسب با رنگ های مناسب استفاده شود. تمامی کابل ها باید در ابتدا و انتهای خود با استفاده از نمراتور، لیبل شیشه ای و پرینت لیبل شماره گذاری شوند تا بتوان یک کابل را ساده پیدا کرد.

برای پیدا کردن ساده کابل شماره گذاری کابل یک شیوه مخصوصی دارد که در آن نود، شماره پورت پچ پنل، شماره رک، شماره اتاق و دیگر موارد لازم نشان داده می شود.در حال حاضر، متداول ترین نوع استاندارد کابل کشی شبکه، استاندارد ANSI/TIA/EIA است که به اختصار استاندارد TIA/EIA گفته می شود.

به نصب کابل شبکه بین نود های مشترکان، تجهیزات شبکه، سوئیچ ها و سایر مواردی که پورت شبکه دارند، کابل کشی شبکه می گویند. پایداری یک شبکه در مرحله اول وابسته به بستر غیرفعال یا پسیو شبکه است، کابل کشی شبکه دارای استاندارد ها و قواعد مخصوصی است که می تواند اثر خود را در سرعت ارتباط و طول عمر شبکه به خوبی نشان دهد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا نکات کاربردی و اساسی درباره یک کابل‌کشی شبکه استاندارد را بیان کنیم تا با رعایت این نکات مهم از پایداری شبکه خود مطمئن باشید. جهت مشاوره رایگان و اجرای پروژه پسیو شبکه تان با شماره 41902-021 تماس بگیرید.

مدیریت کابل کشی شبکه

20 نکته کاربردی در کابل کشی شبکه

برای یک کابل کشی شبکه باید جزئیات را در نظر گرفت و به آن ها دقت کرد تا خروجی، یک کار استاندارد و با کیفیت باشد.

اهمیت طول کابل

حداکثر طول سیم کشی تا ایستگاه کاری برای کابل رابط به همراه کابل مشترک که هر کدام حداکثر 5 متر است، 111 متر تعیین شده است و برای کابل افقی که از پریز روی دیوار تا TR کشیده می شود، حداکثر 91 متر سیم مورد نیاز است. بهتر است طول کابل مشترک یا User cord به طور تقریبی 3 متر باشد که این اندازه از پریز روی دیوار تا کامپیوتر مشترک حساب می شود.

پچ کورد طولانی شاید خطرناک باشد

اهمیت طول کابل ها در شبکه

استفاده از کابل های طولانی تنها در صورتی امکان پذیر است که کابل مورد استفاده، اتصالات خوبی داشته باشد و کابل کشی شبکه با کیفیت خوبی انجام شده باشد. در این صورت، سیگنال الکتریکی کمترین میزان افت در کیفیت را پیدا می کند، ولی باز هم به دلیل اندازه طولانی احتمال رخ دادن خطر وجود دارد.

به همین دلیل استفاده از پچ کوردهای طولانی برای همه مکان ها مناسب نیست، اما به عنوان مثال از آن‌ ها می توان در اداره ها و سازمان ها استفاده کرد. به طورکلی، یک کابل با طول 150 متر کارآیی خوبی ندارد و اگر برای مدتی کار کند باز هم قابل اعتماد نیست.

اضافه بار روی سینی کابل ها

سینی کابل نباید اضافه بار داشته باشد و سینی کابل معلق باید در جای خود ثابت شود که می توان از گیره های سقفی یا رک برای فیکس کردن آن استفاده کرد. اگر سینی کابل سنگین باشد، احتمال افتادن آن وجود دارد که می تواند به اجسام زیر جعبه کابل آسیب بزند.

فضای مخصوص برای کابل های اضافی

زیاد بودن کابل ها خود می تواند سبب ایجاد مشکلات امنیتی شود و در بخش عملیاتی و نگهداری نیز اختلال ایجاد کند. به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق باید یک محفظه ای را برای کابل های اضافی در نظر گرفت تا در دسترس همه قرار نداشته باشد.

بار اضافی روی سینی، ترانک و داکت

مراقب بار اضافی روی سینی، ترانک و داکت باشید

کابل هایی که در انتهای سینی قرار می‌گیرند، امکان دارد به دلیل سنگینی کابل های دیگر آسیب ببینند، کابل های آسیب دیده سرعت انتشار سیگنال را کاهش می دهند. این موضوع به ویژه در مورد کابل کشی Cat6 است که قطر زیادتری دارد و نسبت به کابل های مسی قدیمی، سنگین تر است.

کابل ها نباید آویزان باشد

وقتی کابل درون اتاقک رک یا هر جای دیگری معلق باشد، نیروی جاذبه فشار فیزیکی روی هسته مسی کابل وارد می کند که به مرور زمان موجب کش آمدن و آسیب به کابل خواهد شد. اگر طول کابل زیاد باشد، سنگینی آن بیشتر می شود و روی کابل ها فشار زیادی وارد می کند، پس از گذشت مدت زمانی با افت سیگنال روبرو می شوید و در نتیجه کابل شبکه خراب خواهد شد. مدیریت پچ کوردها و کابل های شبکه صرفا به معنای دسته بندی و تمیزی آن ها نیست، بلکه باید اهداف مکانیکی را نیز در نظر بگیرید.

کابل ها را محکم نکشید

اگر کابل ها را خیلی محکم بکشید به واسطه فشاری که به هسته مسی وارد می شود، کابل ها آسیب می بینند و این فشار می تواند کابل را نازک کند و کارآیی و عملکرد سیگنال کابل اثر منفی می گذارد. اگر این فشار خیلی زیاد باشد حتی پیچ خوردگی های داخل کابل هم باز می شود، به همین طبق استانداردهای کابل کشی شبکه باید حداکثر نیرو 110 نیوتن باشد. تولیدکنندگان کابل شبکه باید حتما کابل های تولیدی را در برابر فشار تست کنند تا ببینند آیا این کابل می تواند فشار 110 نیوتن را تحمل کند یا خیر. کارشناس کابل کشی باید برای کشیدن کابل‌ ها از متر نیرو، براساس استانداردها استفاده کند تا مطمئن شود که قدرت کشش از یک حد مشخص فراتر نرود.

مسیر مناسب

برای کابل کشی CAT6 نمی توان از مجراهای الکتریکی و جعبه های ترمینال استفاده کرد، زیرا شعاع خمش مناسب برای مجرای کابل برق کوچکتر از شعاع خم شدن مجاز برای کابل های مسی CAT6 است. آسیب های ناشی از خم زیاد کابل، باعث تغییرات در استاندارد پیچ خوردگی کابل و وارد آمدن فشار به هسته مسی کابل می شود که در نهایت افت سیگنال را به همراه دارد.

کابل ارزان قیمت

معایب کابل های ارزان قیمت در شبکه

در کابل هایی که نسبت به انواع استاندارد، قیمت ارزان تری دارند، هسته مسی قطر کمتری دارد که موجب می شود سیگنال از بین برود و درنتیجه انتقال سیگنال به درستی انجام نخواهد شد. اگر هسته های مسی استاندارد با غیر استاندارد ترکیب شوند، تداخل بیشتری به وجود می آید که دلیل آن عدم تطابق امپدانس است و بازتاب سیگنال عدم تطابق ذکر شده را به وجود می آورد. هسته هایی که قطر نازک تری دارند، به علت ساختار ضعیف تر از نظر فیزیکی به احتمال زیاد موجب پارگی یا کش آمدن کابل می شوند که باز هم در کارآیی کابل تاثیر منفی می گذارد.

پچ کوردهای ارزان

نباید از پچ کوردهای ارزان قیمت در کابل کشی شبکه استفاده کنید، زیرا این پچ کوردها با استانداردها تطابق کامل ندارند و می توانند موجب افت سیگنال شوند. سایر راه هایی که تولیدکنندگان کابل ها برای کاهش قیمت انجام می دهند و باعث آسیب به کابل می شوند، عبارتند از:

  • از هسته های مسی با درصد خلوص پایین استفاده می کنند.
  • در زمینه نسبت پیچ خوردگی ها کنترل ضعیفی دارند.
  • بسته بندی ضعیف در کابل شبکه
  • از یک روکش غیر استاندارد برای کابل استفاده می کنند.

کابل کشی تو در تو موجب تداخل سیگنال ها می شود

کابل کشی تو در تو موجب ایجاد تداخل میدان های الکترومغناطیسی القایی می شود و به وجود خاصیت القایی کیفیت سیگنال افت پیدا می کند. کابل کشی شبکه می تواند به صورت نامرتب و بهم ریخته یا منظم و بسته شده انجام شود تا از رخ دادن القای مغناطیسی جلوگیری شود. اکثر کابل ها به صورت کاملا منظم و دسته بندی شده، محکم و صاف در کنار یکدیگر قرار می گیرند که این روش مناسب نیست. در روش درست و استاندارد اختلال سیگنال از سطح مقطع کابل مسی می تواند به حداقل برسد، اما از نظر علمی نمی توان به صورت 100 درصد از القای الکتریکی سیگنال ها جلوگیری شود.

فاصله مناسب از سیم های برق

زمانی که کابل های مسی شبکه در کنار سیم های انتقال دهنده الکتریکی قرار می گیرند، مانند یک تقویت کننده یا یک القالگر عمکل می کنند که می توانند جریانی به قدرت 50/60 HZ را القا کنند که در این حالت جرقه های نویز روی کابل الکتریکی می افتد. به همین دلیل باید تا حد امکان میان کابل های برق و داده فاصله را رعایت کرد تا از خطر جلوگیری شود.

از منابعی که سبب ایجاد نویز می شوند دوری کنید

منابعی وجود دارند که سبب ایجاد اختلال‌ هایی به اندازه 50 و 60 هرتز می شوند و کارشناس باید در هنگام کابل کشی به آن توجه کند. سعی کنید از نورهای LED و منابع نوری دیگر استفاده کنید که مصرف برق کمتری دارند و اختلال پایین تری ایجاد می کنند. موتورهایی که برای تهویه استفاده می شوند به صورت کامل باید از کابل داده دور باشند، به همین دلیل در کولرها باید از یک زیر ساخت برقی دیگر استفاده کرد تا موج های برق کاهش یابد.

کابل ها باید خشک بمانند

رطوبت می تواند در خاصیت دی الکتریک تغییر ایجاد کند و به صورت چشمگیر روی عملکرد سیگنال اثرگذار باشد، در نتیجه در طول فرآیند نصب باید کابل ها خشک باشند. کابل های مسی در کانال ها و شکاف های میدان ساختمان باید در یک شرایط ویژه ای انجام شوند. به عنوان مثال، کانال باید ضد آب باشد و درپوش داشته باشد تا بتوان از آن برای جلوگیری و جذب رطوبت استفاده کرد.

کابل ها باید خنک باشد

کابل هایی که به صورت PoE به کار می روند، امکان دارد در انتهای خود یا در طول مسیر گرمای بیشتری تولید کنند. این تغییر دمایی می توانند سبب تغییر در عملکرد الکتریکی شود و روی کیفیت انتشار سیگنال تاثیر منفی بگذارد.

تست Star Pass در زمان راه اندازی معتبر نیست

تست استارپاس در زمان اجرای عملیات کابل کشی کافی نیست و طبق گفته های قبلی، سیم ها و کابل ها به مرور زمان دچار ساییدگی و فرسودگی می شوند و از کیفیت آن‌ ها کاسته خواهد شد. این که کیفیت این کابل ها در هنگام نصب چه میزان است و به مرور زمان چقدر افت پیدا می کند، از اهمیت زیادی برخوردار است. هنگامی که یک تستر که اغلب نصب کنندگان کابل به آن استارپاس می گویند، عبور سیگنال را از خود نشان دهد، به این معنا است که فقط ارتباط شبکه برقرار است.

این تست در واقع فقط امکان ارتباط در همان لحظه را نشان می دهد، در حالی که برای سنجش کیفیت کابل و میزان افت سیگنال باید یک بازه زمانی را در نظر گرفت. با تست استارپاس نمی توان به مدت زمان استفاده از کابل پی برد و همچنین این تست نمی تواند نشان دهد که کابل چه میزان از ترافیک شبکه را پاسخگو است.

Star pass یک تست نامعتبر در آزمایش کیفیت کابل است و فقط می تواند یک اطلاعات لازم و اولیه را ارائه دهد، ولی این اطلاعات برای سنجش کابل شبکه کافی نیست.

تست OTDR

تست OTDR در کابل کشی شبکه

کابل کشی فیبر نوری با یک تست Otdr و یک پاورمتر بررسی می شود، اما این تست هم مانند تست استارپاس به تنهایی کافی نیست و اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار نمی دهد. آزمایش OTDR یک تست ساده است که به راحتی می توان آن را انجام داد و برای آن تنها لازم است یک چراغ روشن شود. اما واقعا روشن یا خاموش بودن چراغ نمی تواند اطلاعات خاصی شما بدهد، بلکه لازم است بدانید که چه مقدار از نیروی نور از انتهای کابل خارج می شود و مقدار تلف شده در طی مسیر چقدر است. بنابراین عبور نور و روشن شدن لامپ، کیفیت کابل و درستی سیستم کابل‌کشی را نشان نمی دهد.

افت سیگنال در فیبر نوری

کابل کشی و افت سیگنال در فیبر نوری

افت فیبر نوری برابر با توان مصرفی است، در بحث افت سیگنال، کیفیت اتصال دهنده ها و پایانه های انتهایی در فیبر نوری نسبت به طول کابل از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر کدام از این اتصال دهنده ها و جدا کننده ها می تواند موجب ایجاد یک افت سیگنال در مسیر کابل شود، به همین دلیل سطح مصرف یک عامل مهم در امتحان کردن قدرت کابل های فیبر نوری است.

اهمیت سرپوش گرد و خاک

سرپوش های گرد و خاک روی اتصال دهنده های فیبر نوری از نشستن گرد و غبار روی کاکتورها یا اتصال دهنده ها جلوگیری می کند. قطر تارهای فیبر نوری تک حالتی طولی در جدود 9 میکرومتر دارند که دقیقا اندازه یک دانه گرد و خاک است. به همین دلیل سیگنال های لیزری ممکن است دچار مشکل شوند و ذرات گرد و غبار در مسیر سیگنال عبوری از فیبر اختلال ایجاد کنند.

کابل های فیبر نباید دور یکدیگر پیچ بخورند

پچ کوردهای فیبر بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند، ولی امکان دارد هسته فیبر دچار شکستگی شود یا در بدترین حالت ممکن خرد شود. این اتفاق سبب کاهش قدرت سیگنال لیزری می شود که در نتیجه توان کل فیبر نوری افت پیدا می کند. هنگامی که این مشکل رخ می دهد، سیگنال ها به شکل ضعیفی توسط دریافت کننده های اشعه لیزری دریافت می شوند و عملکرد کل کابل شبکه را تحت تاثیر قرار می دهند.

تست فلوک

برای اطمینان از این موضوع که کابل کشی به درستی انجام شده است و شبکه و کابل ها با یکدیگر در ارتباط هستند، شبکه را با وسیله ای به نام تست فلوک مورد ارزیابی قرار می دهند. تست فلوک، بهترین تستر در جهان شناخته شده است و یکی از ابزارهای مهم برای عیب یابی است که می تواند کیفیت ساختار پسیو شبکه را ارائه دهد. این وسیله اطلاعات جامعی از کیفیت کابل کشی، سرعت شبکه، متراژ کابل، محل دقیق قطعی کابل و موارد مورد نیاز دیگر را نشان می دهد و حتی می تواند این اطلاعات را در خود ذخیره کند.

هزینه خدمات کابل کشی شبکه

هزینه کابل کشی و خدمات شبکه

هزینه خدمات پسیو، کابل کشیدن ساختمان و شبکه به عوامل مختلفی بستگی دارد و نوع شبکه راه اندازی شده، گستردگی شبکه، تعداد نودها، ابعاد محل و موارد دیگر می تواند در قیمت تاثیرگذار باشد. اولین مرحله نصب و راه اندازی شبکه و شاید مهم ترین زیر ساخت مورد نیاز آن، طراحی و کابل کشی شبکه است. در شبکه های کوچک و بزرگ، ابعاد کابل متفاوت است و هر مکانی چه کوچک چه بزرگ نیاز به کابل کشی دارد. هزینه خدمات در درجه اول به حجم کار و متراژ کابل بستگی دارد و یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت داکت است. داکت انواع مختلفی دارد که براساس حجم و اندازه کابل عبوری از آن تقسیم می شوند، جنس داکت معمولا از پلاستیک یا پی وی سی است.

سخن نهایی

همان طور که گفتیم کابل کشی شبکه از اهمیت زیادی برخورددار است و پایداری یک شبکه در قدم اول وابسته به بستر غیر فعال است. کابل کشیدن استاندارد ها و قواعد مخصوص به خود را دارد که باید در هنگام کار به آن ها توجه کرد تا یک بستر مطمئن و پایدار ایجاد شود. اگر در یک زیرساخت کابل کشی شده ارتباط ضعیفی وجود داشته باشد، همان بخش ضعیف می تواند تعریف کننده عملکرد کلی شبکه شما باشد.

یک پچ کورد بی کیفیت و ارزان قیمت می تواند منجر به این شود که سیگنال ها با مشکل و خطا انتقال یابند، بنابراین یک کابل کشی بد می تواند روی ساختار کل شبکه و کارآیی آن تاثیر منفی بگذارد. یک خطا در کابل به سختی تشخیص داده می شود، اما بسیاری از مشکلات موجود در کابل ها به صورت ساده روی روتر و سوئیچ نشان داده می شوند. اما تعدادی از مشکلات فقط با انجام تست کابل قابل ردگیری و مشاهده هستند که می توان با تعویض کابل مشکل را حل کرد.

سوالات متداول

کابل کشی شبکه چیست؟

اصولاً کابل های شبکه برای اتصال و انتقال داده ها و اطلاعات بین کامپیوترها، روترها، سوئیچ ها و سایر تجهیزات شبکه استفاده می شوند. این کابل ها حامل یا رسانه ای هستند که داده ها از طریق آنها جریان می یابند. به نصب اصولی و مهندسی شده کابل شبکه بین نود های کاربران، تجهیزات شبکه، سوئیچ ها و سایر مواردی که پورت شبکه دارند، در اصطلاح کابل کشی شبکه گفته می شود.

کدام کابل ها برای کابل کشی شبکه های اداری مناسب است؟

در کابل کشی شبکه، کابل های ارتباطی مختلفی وجود دارد. انتخاب نوع کابلی که مناسب شبکه شما باشد به طور کلی به معماری کلی و توپولوژی شبکه شما بستگی دارد. کابل های زوج به هم تابیده شده، متداول ترین نوع کابل های ارتباطی است. برای کسب و کار های کوچک و محیط های معمول اداری و سایت های تجاری خرده فروشی استفاده از کابل های زوج تابیده بسیار مناسب است.

برای شبکه های که به پهنای باند بالایی نیاز دارند، چه نوع کابل کشی مناسب است؟

برای کابل کشی شبکه هایی که به پهنای باند بالایی نیاز دارند، از کابل کشی فیبر نوری استفاده می شود. در محیط های مراکز داده و مکان هایی مانند بیمارستان ها، فرودگاه ها، بانک ها و… که به ظرفیت بالایی نیاز دارند، از کابل کشی فیبرنوری استفاده می شود. به طور کلی از کابل کشی فیبرنوری برای هر شبکه ای که نیازمند ارسال حجم بالایی از داده ها است، کاربرد دارد.

هزینه اجرای کابل کشی شبکه چقدر است؟

هزینه اجرای کابل کشی شبکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین بخش های موثر در هزینه خدمات کابل کشی شبکه، طراحی، نوع، اندازه و زیرساخت شبکه موردنظر است. ابعاد محل و تعداد نودها و به طور کلی گستردگی شبکه درخواستی شما در تعیین هزینه نقش به سزایی دارد. برای این منظور می توانید با بخش پشتیبانی اجرای شبکه ارغوان تماس گرفته و از هزینه شبکه موردنظرتان مطلع گردید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

    1. سلام .متشکریم از اینکه مقالات سایت مارو دنبال می کنید.
      بله حتما، سعی میکنیم در مطالب بعدی از پیشنهادتون استفاده کنیم.

  1. سلام، هزینه کابل کشی شبکه شرکت ارغوان به چه صورته؟ تعرفه تون کجا می تونم پیدا کنم؟

    1. سلام دوست عزیز ، بله حتما!
      در روز های آینده ویدئو هایی برای آموزش کابل کشی خواهیم گذاشت. ممنون که سایت ما را دنبال می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا