دسته‌ها
سرور

کانفیگ سرور HPE DL380 GEN10

در این مقاله از مجله شبکه ارغوان قصد داریم شما را پیکربندی و کانفیگ سرور hp dl380 g10 آشنا هستید؟ سرور اچ پی رک مدل dl380 جزو پرفروش ترین سرورهای اچ پی پرولیانت هستند. کلیه این محصولات با تقاضای بالایی روبرو بوده‌اند. برای همین بسیاری از کاربران نیازمند آشنایی با نحوه پیکربندی، نصب و کانفیگ آن هستند.

نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g10 با توجه به نیازمندی های سیستم انچام خواهد شد. برای کانفیگ سیستم باید در مرحله اول قطعات سخت افزاری سیستم را انتخاب کنید. برای انتخاب قطعات باید به سازگاری آن ها با سرور dl380 g10 توجه کنید. پس از آن به مناسب بودن قطعات برای کاربری مدنظر خود دقت کنید.

با توجه به اهمیت این موضوع در این متن تلاش شده است در ارتباط با پیکربندی سرور صحبت شود. همچنین در مورد تنظیمات سرور hp g10 نکاتی بیان خواهد شد.

مراحل کانفیگ سرور hp dl380 g10

کانفیگ سرور در چند مرحله قابل انجام است. اولین مرحله تصمیم گیری در مورد مدل شاسی سیستم است. شاسی سیستم با توجه به کاربری آن قابل انتخاب است.

همانطور که می دانید بعضی از سرورها برای استفاده در بارهای کاری سنگین استفاده می شوند. این سرورها نیاز به توان محاسباتی بالا دارند. بعضی از سرورها نیز برای کاربردهای تحت شبکه استفاده می شوند. یا اینکه به عنوان ماشین مجازی کاربرد دارند.

در هر یک از این موارد ممکن است ممکن است مدل شاسی متفاوتی برای سیستم انتخاب شود. تفاوت هر شاسی در تعداد بی و سایر مشخصات مانند ابعاد آن است. پس از آن نوبت به نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g10 خواهد رسید.

انتخاب قطعات سرور hp dl380 g10

پس از تصمیم گیری در مورد شاسی سرور باید قطعات لازم برای پیکربندی سرور را انتخاب کنید. البته بسیاری از افراد یک سرور hp dl380 g10 با کلیه قطعات را انتخاب می کنند. سرور آماده مانند یک لپ تاپ یا کامپیوتر اماده است که همه قطعات آن روی مادربرد نصب شده است.

اما بسیاری از افراد ممکن است اقدام به انتخاب قطعات برای کانفیگ سرور کند. برای مثال پردازنده مناسب را خودشان انتخاب کنند. یا اینکه رم سرور و تعداد درایو ذخیره داده را با توجه به نیاز خود انتخاب می‌کنند.

انتخاب قطعات با در نظر گرفتن سازگاری آن ها با شاسی سرور hp dl380 g10 است. در ادامه چند پیکربندی متداول به شما معرفی خواهد شد (سرورهای دارای این پیکربندی ها در حال حاضر در دنیا به فروش می رسند. این سرورها بخصوص در ایالات متحده آمریکا خریداران خاص خود را دارند).

سرور hp dl380 g10 با 8 بی دارای فرم فاکتور کوچک

شاسی سرور hp dl380 g10 8SSF دارای 8 بی با فرم فاکتور کوچک است. این به معنی امکان نصب 8 درایو ذخیره داده با اندازه کوچک در شاسی سرور است.

پردازنده سرور

این سرور را با سی پی یوهای متعددی می توان پیکربندی کرد. با توجه به این که این سرور از نسل دهم است، این سی پی یوها متعلق به سری های اینتل زئون سیلور، برنز و … خواهند بود.

در ادامه چند پردازنده قابل استفاده برای نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g10 معرفی شده اند.

نکته: توجه داشته باشید که شاسی سرور در این حالت دارای بی با فرم فاکتور کوچک (SFF) است. در مورد تفاوت پیکربندی سرور hp dl380 g10 دارای فرم فاکتور کوچک و بزرگ در ادامه متن توضیح داده خواهد شد.

پردازنده برنز اینتل زئون برنز 3206R

سرور hp dl380 g10 با پردازنده اینتل زئون برنز قابل پیکربندی است.

intel-xeon-bronze-3206r

پردازنده اینتل زئون برنز 3206R دارای 8 هسته محاسباتی و توان مصرفی 85 وات می باشد.

در صورت پیکربندی با این پردازنده توان محاسباتی سرور کمتر از پیکربندی‌های بعدی خواهد بود.

سایر قطعات این سرور که با پردازنده مورد نظر سازگار هستند عبارت اند از:

  • منبع تغذیه 500 واتی
  • کیت هوشمند حافظه یا مموری PC4-2933
  • درایو ذخیره داده با فرم فاکتور کوچک (SAS SFF HDD)

در این سرور 8 بی کوچک برای نصب درایو وجود دارد. برای همین امکان انتخاب چند درایو ذخیره داده در سرور hp dl380 g10 توسط مشتری وجود خواهد داشت.

جالب است بدانید سرور پیکربندی شده با این پردازنده و قطعات ذکر شده در بالا دارای قیمت بیش از 3 هزار دلار است (این قیمت مربوط به بازار ایالات متحده است).

پردازنده اینتل زئون سیلور 4210R

می توان به جای پردازنده 8 هسته ای از پردازنده 10 هسته ای سیلور در سرور استفاده کرد. پردازنده اینتل زئون سیلور 4210R قیمت بالاتری دارد. این سی پی یو دارای 10 هسته است. برای همین توان محاسباتی بالاتری دارد. این به معنی مصرف توان بیشتر توسط پردازنده خواهد بود.

یک سرور که پردازنده قوی تری دارد به نوبه خود نیاز به قطعات قوی تری خواهد داشت. برای همین ممکن است در کانفیگ سرور hp dl380 g10 تعداد رم بیشتر استفاده شود. این به معنی نیاز به استفاده از منبع تغذیه با توان بیشتر است. به همین دلیل است که: در پیکربندی سرور hp dl380 g10 از منبع تغذیه 800 واتی استفاده می شود.

پردازنده اینتل زئون سیلور 4214R

اگر توان محاسباتی مورد نیاز سرور بیشتر باشد، ممکن است پردازنده قبلی پاسخگوی نیاز سیستم نباشد.. در این هنگام یک گزینه قابل انتخاب دیگر برای نصب روی شاسی سرور پردازنده 12 هسته ای است.

پردازنده اینتل زئون سیلور 4214R دارای 12 هسته محاسبانی است.

اما توان مورد نیاز این پردازنده با پردازنده اینتل زئون سیلور 10 هسته ای 4210R نسبتا مشابه است. بنابراین منبع تغذیه 800 واتی برای پیکربندی این سرور استفاده شده است.

تا این بخش سه پردازنده اینتل زئون را برای پیکربندی سرور با بی کوچک پیشنهاد دادیم. این 3 سرور در بازار ایالات متحده به صورت آماده به فروش می رسند. برای همین مراحل نصب و کانفیگ سرور hp dl380 10g توسط فروشنده انجام شده است. در ادامه یک سرور با بی بزرگ ازا ین مدل معرفی شده است.

کانفیگ سرور HP DL380 G10 با 8 بی بزرگ

نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g10 8LFF با سرورهای قبل کمی متفاوت است.  شاسی این سرور دارای بی بزرگ تری است. برای همین درایوهای ذخیره داده قابل نصب در آن از نوع LFF با ابعاد بزرگتر هستند.

در ادامه دو سی پی یو قابل نصب در شاسی این سرور معرفی شده اند:

پردازنده اینتل زئون سیلور 4208

شما می توانید در پیکربندی این سرور از پردازنده 4208 اینتل زئون استفاده کنید. این سی پی یو از سری سیلور پردازنده های اینتل است. با این وجود توان مصرفی کمتری در مقایسه با دو پردازنده قبل دارد. برای همین استفاده از منبع تغذیه 500 واتی برای نصب و کانفیگ سرور HP DL380 G10 کافی خواهد بود.

پردازنده اینتل زئون برنز 3204

در این بخش یک سی پی یو برنز که در سرور hp dl380 g10 8LFF قابل استفاده است معرفی می شود.

این قطعه پردازنده اینتل زئون برنز 3204 است.

استفاده از این پردازنده باعث کاهش هزینه پیکربندی در مقایسه با حالت قبل خواهد شد. این کاهش هزینه می تواند تا چند صد دلار برای کانفیگ سرور hp dl380 g10 و پیکربندی سیستم باشد  این سیستم نیز مشتری های خاص خود را دارد.

کدام سیستم یا شاسی مناسب است؟

مدل‌هایی که در بالا به آن ها اشاره شد در حال حاضر در کاربری‌های مختلف استفاده می شوند. برای همین شما هم می توانید یکی از این مدل های با پیکربندی مناسب را خریداری کنید. البته CPU یا پردازنده های دیگری هم هستند که در بازار وجود دارند.

همه این پردازنده ها برای پیکربندی و کانفیگ سرور hp dl380 g10 قابل استفاده هستند. در مورد درایوهای ذخیره داده و تعداد رم سرور نیز به همین صورت است.

اگر در انتخاب به مشکل برخورد کردم چه کنم؟

نصب و کانفیگ سرور HP نیاز به دانش و تخصص دارد. در صورت عدم آشنایی با نحوه انتخاب قطعات سخت افزاری با یک کارشناس فناوری اطلاعات مشورت کنید. این افراد می توانند شما را با تنظیمات سرور hp dl380 g10 نیز آشنا کنند.

جهت مشاوره تلفنی خرید سرور HP تماس بگیرید: 41902-021

در ادامه پاسخ چند سوال در ارتباط با پیکربندی، نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g10 داده خواهد شد:

چرا افراد نیازمند آشنایی با نحوه کانفیگ سرور hp dl380 g10 هستند؟

سرورهای اچ پی DL 380 از نسل 10 ام از پیشرفته ترین و از بهترین سرورهای نسل دهم هستند. برای همین افراد زیادی به آشنایی با نحوه پیکربندی آن نیاز دارند. شرکت ها و سازمان ها تا مراکز داده و دیتابیس ها از جمله این افراد حقیقی و حقوقی هستند. زیرا که بسیاری از آن ها در زیرساخت خود به سرورهای نسل دهم نیاز دارند.

در ایران نیز ممکن است افراد زیادی نیاز به این سرور داشته باشند. به خصوص که DL 380 بهترین سرور رک اچ پی از نسل دهم داشته باشند.

بهترین فرم فاکتور برای شاسی سرور چیست؟

در بالا به دو فرم فاکتور LFF و SFF اشاره شد. فرم فاکتور کوچک تر به معنی اندازه کوچک تر شاسی سرور است. اما به طور کلی نمی توان یک مدل شاسی را توصیه کرد. برای همین باید با در نظر گرفتن شرایط خود بهترین شاسی را انتخاب کنید.

بهترین پردازنده برای نصب و کانفیگ سرور HP DL380 G10 چیست؟

پردازنده هایی که در این متن معرفی شدند با هم تفاوت داشتند. پردازنده های سری سیلور معمولا توان محاسباتی بالاتری در مقایسه با سری برنز دارند. همچنین پردازنده ها در تعداد هسته محاسباتی خود تفاوت دارند. این امر توان مصرفی آن ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

توجه داشته باشید که در صورت نیاز به استفاده از سرور در ورک لود بالا پردزانده قوی تری نیاز دارید. در این مواقع فرکانس کاری پردازنده نیز بهتر است که بیشتر باشد.

تعداد درایو مناسب برای نصب و کانفیگ سرور HP DL380 g10 چیست؟

انتخاب درایو پیچیدگی کمتری در مقایسه با انتخاب پردازنده دارد. البته در مورد درایوها ابعاد و فرم فاکتور آن ها باید متناسب با مدل شاسی باشد.

نکته مهم دیگر این است که امکان نصب هارد درایو جدید پس از راه اندازی سرور وجود دارد. برای همین حساسیت انتخاب درایو برای کانفیگ اولیه سیستم کمتر است.

آیا تکنولوژی رم قابل نصب هنگام کانفیگ سرور HP DL380 G10 مهم است؟

هنگام نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g10 از رم های PC4-2933 استفاده می شود. برای همین حتما باید از رم DDR4 استفاده کنید. البته علاوه بر تکنلولوزی مموری، تعداد ماژول رم و ظرفیت آن نیز مهم است. در شکل نمایی از ماکزیمم رم و تعداد ماژول قابل نصب در سرور قابل مشاهده است.

چگونه تنظیمات سرور HP G10 را انجام دهم؟

تنظیمات سرور را با دریافت آموزش لازم می توان انجام داد. مرحله اول نصب سخت افزارها در شاسی سرور است.  برخی از فروشندگان سرور هایی را به شما ارائه می دهند که قطعات سخت افزارها از قبل بر روی سرور نصب شده است.  اما اگر خودتان قصد نصب پردازنده، رم و یا هارد روی شاسی را دارید، بهتر است دقت کافی داشته باشید.

“نصب یا جایگزین کردن هارد درایو ممکن است راحت باشد. اما در پر کردن اسلات مموری باید دقت کنید. همچنین در نصب پردازنده دقت کافی را داشته و با یک کارشناس فناوری اطلاعات مشورت کنید.”

تنظیمات نرم افزاری سرور ProLiant

نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g10 به صورت نرم افزاری نیازمند آموزش های متعددی است. برای مثال آموزش بوت سرور HP و نحوه انتخاب درایو بوت یا کانفیگ سرور HP را می توان نام برد.

قیمت سرور hp dl380 g10 چند است؟

نوع قطعات نصب شده بر روی شاسی قیمت سرور hp dl380 g10 را تعیین می کند. همانطور که اشاره شد پردازنده های سری سیلور قیمت بالاتری در مقایسه با پردازنده های برنز دارند. همچنین تعداد درایو ها برای ذحیره داده ها  و تعداد ماژول Ram مهم هستند. همه این قطعات در کانفیگ سرور hp dl380 g10 استفاده شده اند.

قیمت این سرور با توجه به پیکربندی آن و در بازارهای خارجی چند هزار دلار است. در داخل کشور نیز قیمت سرور با توجه به توان محاسباتی و پیکربندی آن تعیین خواهد شد. جهت استعلام قیمت سرور hp dl380 g10 با کارشناسان فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان تماس بگیرید: 41902-021

سخن آخر

سرور hp dl380 g10 یکی از بهترین سرورهای رک در نسل دهم محصولات اچ پی است. این سرور کارایی بسیار بیشتری در مقایسه با نسل های قبل از خود دارد. به گونه ای که در صورت نصب و پیکربندی درست تا بیش از 70 درصد کارایی بیشتری خواهد داشت. برای همین آموزش خرید، نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g10 از اهمیت ویژه برخوردار است.

امکان نصب تا چند ترابایت رم در این سرور وجود دارد. این سرور نسبت به سرورهای نسل نهم توان بسیار بیشتری دارد. این امر به دلیل امکان نصب پردازنده های اینتل زئون از نسل پیشرفته آن است. این پردازنده ها در سری های سیلور، برنز و … در سرورهای نسل دهم نصب می شوند.

ما در این متن به چند پیکربندی متداول این سرور اشاره کردیم. همچنین چند پردازنده قابل استفاده در سرور را با ذکر تفاوت هایی که دارند معرفی کردیم.

لازم به ذکر است ارائه اطلاعات تخصصی برای انتخاب سرور و کانفیگ یا نصب سرور اچ پی dl380 g10 مستلزم مشاوره با کارشناسان فروش است. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید: 02141902

منبع: https://www.router-switch.com/hpe-dl380-gen10-entry-level-solution.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل