دسته‌ها
اکتیو سرور

انواع سرور HP

سرورهای HP نمونه بارزی از سطح سازمان دهی شده و نرم افزاری را برای تمامی مشاغل کوچک و متوسط و بزرگ ارائه می دهد. انواع سرور اچ پی با طراحی منحصر به فرد با انعطاف پذیری بالا و بهره وری در مصرف انرژی به کسب و کار ها کمک می کنند. شرکت هیولت پاکارد انواع سرور اچ پی را با توجه به نوع و میزان فضای مشاغل به بازار عرضه می کند. سرورهای مختلف ارائه شده توسط HP شامل سرورهای Rack و Tower، سرورهای Blade ، MicroServe و سرورهای Hyperscale می باشند. هدف این مقاله معرفی و بررسی اجمالی انواع سرور اچ پی از لحاظ فیزیکی و شرحی کوتاه بر ویژگی های انواع سرور اچ پی است.

خرید سرور HP

سرورهای برجی اچ پی با حداکثر توان توسعه پذیری HP ML (Maximum Line) Tower

 سرور برجی اچ پی ML برای بیزینس های کوچک طراحی شده است. سرور برجی اچ پی برای شعبه ها و دفاتری که نیاز به شبکه اینترنت و فایل های ذخیره سازی و دستگاه های چاپ دارند بسیار مناسب است. سرور اچ پی ایستاده، یکی از محبوب ترین سرورهای موجود در بازار ایران است. سرورهای اچ پی ایستاده ابزارها و سرویس های خدماتی را برای اداره کسب و کارهای کوچک و متوسط عرضه می کنند. مقرون به صرفه بودن این سرورها از دلایل پر تقاضا بودن این نوع از سرورهای اچ پی است. قابلیت کنترل از راه دور، حفظ داده ها به صورت متمرکز و مدیریت با کیفیت بالای این نوع سرور نیز بسیار مورد توجه کاربران است.

از انواع سرورهای hp که از لحاظ فیزیکی به صورت سرور اچ پی ایستاده هستند می توان به HP ProLiant ML10 v2 اشاره کرد که در لیست معرفی بهترین نوع سرور hp قرار می گیرند. از انواع سرورهای اچ پی می توان به سرورهای ML110 G6، NEW ML110 G7، ML150 G6، ML330 G6، ML350 G6، ML370 G6 و ML310 G5p. اشاره کرد.

سرورهای اچ پی قابل نصب در رک، تعادلی از تراکم و قدرت محاسباتی HP DL (Density Line) Rack Mount

سرورهای رک مونت اچ پی DL انتخابی مناسب برای کسب و کارهای کوچک هستند، زیرا این مشاغل نیازی به تجهیزات زیادی ندارند. سرور اچ پی DL به عنوان بهترین گزینه انتخابی کاربران در ابران شناخته شده است. برای مشاغلی که به ایمیل، شبکه، سیستم مجازی سازی و پیام رسانی احتیاج دارند کاربرد بسیار زیادی دارد. در این نوع سرور میزان قابل توجهی از محاسبات در فضای کوچک و متراکم اجرا و ذخیره می شوند. از انواع سرور اچ پی DL می توان به 120 G6 NEW DL، DL6G 785 اشاره کرد. برای معرفی بهترین نوع سرور hp باید گفت که بهترین نوع سرور رک مونت اچ پی با نام تجاری HP ProLiant DL380 G10و Hp Proliant Dl580G10 درحال حاضر بسیار پرتقاضا هستند. سرورهای Hp DL که قابل نصب در داخل رک هستند ابعاد متفاوتی دارند.

سرورهای تیغه ای اچ پی مدیریتی از تراکم اطلاعات در فضای محدود رک (Blade Line ) HP BL

سرور تیغه ای اچ پی BL بصورت محفظه هایی طراحی شده اند که دارای شیارهایی در لبه های سرور هستند و به عنوان یک حافظه اکسترنال وخارجی معرفی می شوند. سرور اچ پی BL برای ذخیره در مراکز داده بکار گرفته می شود. در مراکز داده به طور معمول نیاز به ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات وجود دارد. با رشد داده ها در جهان تراکم قدرت محاسباتی در سرورهای تیغه ای روز به روز افزایش می یابد. سیستم های سرورهای تیغه ای به گونه ای طراحی شده اند که با افزایش قدرت محاسباتی در پردازنده های چند هسته ای مدیریت کارآمد را برای سازمان ها و کمپانی های تجاری بزرگ عرضه می کند. نمونه سرور اچ پی تیغه ای سری BL400 عمدتاً در مراکز داده ای که زیرساخت اصلی هستند کاربرد دارد.

سرورهای مقیاس پذیر اچ پی با حداکثر توان محاسباتی (Scalable Line) HP SL

سرور اچ پی SL ظرفیت ذخیره بسیار زیادی را به آسانی در اختیار مراکز داده قرار می دهد. برای مراکز داده و محیط هایی که نیاز به حداکثر توان محاسباتی دارند، گزینه مناسبی است. خدمات وب با کیفیت بالا را نیز ارائه می دهد. از انواع سرورهای محاسباتی اچ پی می توان به سرورهای HP ProLiant SL6500 اشاره کرد. این سرور اچ پی توان و کارایی بسیار قدرتمندی در محاسبات دارد.

سرورهای مقیاس پذیر با حداکثر محاسبات محیط ابری Hyperscale

برای ساختن سیستم‌های زیرساختی توزیع‌شده قوی و مقیاس‌پذیر بسیار حیاتی است زیرا که نیازهای کلان داده و محاسبات ابری شرکت های مدرن را برآورده می‌کند. ترکیبی از لایه های محاسباتی، ذخیره سازی و مجازی سازی زیرساخت در یک معماری قرار دارد. معمولاً با ارائه دهندگان مرکز داده و محاسبات ابری بزرگ مرتبط است. برای ارائه خدمات محیط های ابری و راه کار های کم هزینه بسیار مورد توجه هستند.

سرور ماکرو اچ پی( HP MicroServe)

سرور ماکرو اچ پی سرورهای سطح ابتدایی برای مشاغل کوچک که کمتر از 10 مشتری دارند، یا دفتر کار خانگی طراحی شده اند . بسیار کم مصرف و ارزان قیمت هستند. قابلیت ارتقاء اجزای آنها و دسترسی کاربران به هارد دیسک ها از جمله مزایای استفاده این نوع از سرورهای اچ پی است.

طیف گسترده ای از سرورهای HP با عملکردهای متفاوت در دسترس مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ قرار دارد. از جمله کاربردی ترین و پرتقاضا ترین سرورهای اچ پی، سرورهای تیغه ای و سرورهای رک مونت هستند که با حداکثر قابلیت رو به رشد عرضه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل