دسته‌ها
آموزش مفاهیم شبکه برند

3 گواهی برتر سیسکو در سال 2023

اگر می‌خواهید مجموعه مهارت‌های خود را افزایش دهید و شغل خود را نیز ارتقا دهید، با 3 گواهی برتر سیسکو در سال 2023 آشنا گردید. در این مقاله از مجله شبکه ارغوان به بررسی این 3 گواهینامه برتر سیسکو می پردازیم و اهمیت آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

گواهینامه های برتر سیسکو

پیشرفت های جدید در حوزه فناوری اطلاعات منجر به راحتی ما می گردد. اما هرچه به دنیای دیجیتالی نزدیکتر می گردیم شکاف مهارتی در این زمینه افزایش می یابد.
متخصصان فناوری اطلاعات به دنبال گواهینامه ها و برنامه های آموزشی هستند تا این شکاف را کاهش دهند و خود را برجسته کنند. اگرچه این فقط متخصصان فناوری اطلاعات نیستند بلکه کارفرمایان نیزترجیح می دهند که داوطلبانی را استخدام کنند که دارای مجموعه ای از مهارت‌های به روز شده و گواهینامه باشند.

گواهینامه های برتر سیسکو می توانند به شما کمک کنند تا در حوزه شبکه و فناوری اطلاعات حرفه ای شوید؛ به گونه ای که کارفرمایان به راحتی شما را استخدام کنند. سیسکو پیشرو ارائه دهنده گواهینامه جهانی است. گواهینامه‌های سیسکو جدیدترین فناوری‌ها مانند Networking، Collaboration، DevNet، Data Center و Security را پوشش می‌دهند و به شما کمک می کنند تا بر سخت ترین مهارت ها ی IT مسلط گردید.

3 گواهی برتر سیسکو در سال 2023 عبارتند از :

  • CCNA 
  • CCNP
  • CCIE

گواهینامه پیاده سازی و مدیریت راه حل های سیسکو CCNA

یکی از 3 گواهی برتر سیسکو در سال 2023 دریافت گواهینامه Cisco Certified Network Associate(CCNA) است که در حوزه مسیریابی و سوئیچینگ صادر می گردد. این گواهینامه به عنوان بهترین گواهینامه Cisco معرفی گردیده است.

این گواهینامه به کارشناسان فناوری اطلاعات کمک می کند که مجموعه ای از اساسی ترین مهارت ها را کسب کنند که سیسکو درحوزه شبکه و فناوری اطلاعات پایه ریزی و وارد صنعت فناوری اطلاعات کرده است. با وجود اینکه این دوره مناسب مبتدیان طراحی گردیده است، اما با پیشرفت شبکه های سازمانی و نیاز روز افزون تجاری، نیاز به مهندسان کاربلد نیز بیشتر گردیده است. اشخاص با گذاراندن این دوره و اخذ مدرک CCNA مهارت‌های شبکه‌ای خود را در زمینه تجهیزات سیسکو به روز می کنند.

با توجه به روند تغییرگواهینامه های سیسکو، در سال 2023 سیسکو دوره CCNA را درفرمت جدیدی عرضه کرده است. می توان گفت که دوره CCNA سیسکو به عنوان یک پیشنیاز ورود به دورهای سطوح پیشرفته CCNP و CCIE محسوب می گردد.

به طور خلاصه در دوره CCNA پیکربندی سوئیچ های شبکه، روترها، وایرلس ها و کنترل کننده های آنها، مدیریت تجهیزات شبکه و امنیت شبکه آموزش داده می گردد. گواهینامه مسیریابی و سوئیچینگ CCNA اصول شبکه، دسترسی به شبکه، اتصال IP، خدمات IP، اصول امنیتی و اتوماسیون را پوشش می دهد.
اخذ مدرک (CCNA) که یکی از 3 گواهی برتر سیسکو در سال 2023 است به پیاده سازی و مدیریت راهکارهای سیسکو کمک می کند. نه‌ تنها می‌تواند اموری نظیر نصب، تنظیم و اجرای عملیات مربوط به شبکه های سیسکویی را انجام دهد بلکه توانایی لازم را برای انجام امور مربوط به عیب‌یابی، پیکربندی شبکه‌های سیسکویی و برقراری امنیت شبکه‌های سیسکویی را ارائه می دهد. بعلاوه کسب این مدرک می‌تواند باعث رشد جایگاه ‌شغلی و درآمدی فرد شده یا فرصت‌های شغلی جدیدی را پیش‌ روی فرد بگذارد.

معیارهای واجد شرایط بودن CCNA

هیچ شرایط خاصی برای پیگیری دوره گواهینامه سیسکو CCNA وجود ندارد. هرکسی که دارای سابقه فنی یا حتی غیر فنی باشد و علاقمند به حوزه شبکه باشد می تواند دوره گواهینامه سیسکو CCNA را بگذراند.
CCNA همه چیز را از اصول اولیه شبکه گرفته تا مفاهیم و فناوری های اصلی شبکه را آموزش می دهد. حتی اگر شرایط لازم برای صلاحیت وجود نداشته باشد، داشتن مدرک لیسانس از رشته های مرتبط مانند علوم کامپیوتر، علوم اطلاعات و مهندسی به درک بهتر مفاهیم اصلی کمک می کند.

فرصت های شغلی CCNA

با دریافت گواهینامه CCNA سیسکو، متخصصان می توانند به عنوان مهندس پشتیبانی فنی، مهندس شبکه، مهندس ارشد شبکه، مدیر سیستم، مهندس سیستم (شبکه کامپیوتری ( IT/، مدیر شبکه، مدیر فناوری اطلاعات (IT) و بسیاری از نقش های شغلی دیگر کار کنند.

اعتبار گواهینامه CCNA

گواهینامه سیسکو CCNA به مدت 3 سال معتبر است. برای تمدید گواهینامه، دارندگان گواهینامه باید هر 3 سال یک بار در آزمون گواهینامه سیسکو در سطح یکسان یا بالاتر ثبت نام کرده و قبول شوند.

گواهینامه حرفه ای شبکه سطح کاردانی سیسکو CCNP

یکی دیگر ازگواهینامه های سیسکو در مقطع کاردانی سیسکو مدرک (Cisco Certified Network Professional) CCNP است. در این مرحله متقاضیان دانش و مهارت های مورد نیاز برای تدوین برنامه ها و اجرای موفقیت آمیز آنها را می آموزند. همچنین می آموزند که چگونه شبکه های LAN و WAN را عیب یابی کنند. این گواهینامه سیسکو در شمار3 گواهی برتر سیسکو در سال 2023 می باشد.

CCNP یکی از بهترین گواهینامه های سیسکو است که پایه محکمی را فراهم می کند و متخصصان را با حصول اطمینان از کسب مهارت ها و دانش لازم در یک شبکه فیزیکی و مجازی توانمند می کند.

CCNP گواهی برترسیسکو در سال 2023 است که در مسیرگواهینامه های عمومی سیسکو صادر می گردد، گواهینامه حرفه ای سیسکو است. دریافت گواهینامه حرفه ای شبکه سیسکو برای متخصصان فناوری اطلاعات ایده آل است زیرا که تجربه کار حرفه ای در حوزه شبکه دارند. گواهی سیسکو Certified Network Professional (CCNP) بهترین مدرک سیسکو برای متخصصان شبکه است.

متخصصان شبکه که 3 الی 5 سال تجربه در حوزه شبکه دارند در این دوره ها می توانند مبانی شبکه، اتوماسیون و برنامه ریزی، و اصول امنیت شبکه را بیاموزند. این دوره به ویژه بر کمک به نصب، عیب‌یابی، مدیریت و پیکربندی شبکه‌های سازمانی در سطح متوسط ​​تمرکز دارد. این دوره نیازی به گذراندن پیشنیاز ندارد. افراد با دریافت گواهی حرفه ای شبکه سیسکو می توانند شبکه ها را طراحی و پیاده سازی کنند. همچنین به عیب یابی شبکه های پیچیده سازمانی بپردازند. اخذ این گواهی برتر سیسکو در سال 2023 منجر به فرصت های شغلی بهتر، تبلیغات یا پروژهای پیشرفته می گردد.

انواع گواهینامه های CCNP

با توجه به تغییرات، آخرین گواهینامه های CCNP عبارتند از:

  • CCNP Enterprise (Earlier CCNP Routing & Switching)
  • CCNP Data Center
  • CCNP Security
  • CCNP Service Provider
  • CCNP Collaboration
  • Cisco Certified CyberOps Professional
  • Cisco Certified DevNet Professional

شرایط لازم گواهینامه CCNP

داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس در علوم اطلاعات، مهندسی یا علوم کامپیوتر هستند، می توانند گواهینامه CCNP را دنبال کنند. نامزدهایی که دارای گواهینامه سیسکو مانند گواهینامه CCNA یا تعیین CCIE هستند نیز می توانند CCNP را دنبال کنند.
برنامه صدور گواهینامه سیسکو CCNP هیچ پیش نیازی ندارد، اما افرادی که مایل به رشد در زمینه شبکه هستند می توانند با دوره گواهینامه CCENT سیسکو شروع کنند زیرا پایه ای محکم از دانش و مجموعه مهارت به شما می دهد.

فرصت های شغلی CCNP

متخصصان دارای گواهینامه مسیریابی و سوئیچینگ CCNP ممکن است در آزمایشگاه ها کار کنند و یک متخصص دارای گواهینامه CCNA ممکن است به عنوان تکنسین شبکه، مهندس شبکه، مدیر سیستم و بسیاری از نقش های شغلی دیگر کار کند. متخصصان دارای گواهینامه CCNP توانایی مدیریت یک شرکت بزرگ را از جمله نصب و راه اندازی با LAN و WAN دارند.

گواهی برتر سیسکو CCIE

Cisco Certified Internetwork Expert (CCIE) یک گواهینامه فنی سیسکو برای متخصصان ارشد شبکه است. این گواهینامه یکی از محبوب ترین گواهینامه های سیسکو است.

یکی از معتبرترین گواهینامه هایی که سیسکو در صنعت فناوری اطلاعات ارائه داده، گواهی برتر Cisco CCIE است. این گواهینامه بر اساس برنامه مهارت شبکه اینترنتی صادر می گردد. گواهی Cisco CCIE مخفف Cisco Certified Internetwork Expert Certification Program می باشد و در سراسر جهان اعتبار دارد. با گذراندن این دوره راه حل های چند دامنه ای را فرا خواهید گرفت. راه حل هایی که شامل شرکت ها، مراکز داده و ارائه کنندگان خدمات اینترنتی می گردد. با دریافت این گواهی برتر سیسکو، بر روی شبکه مبتنی بر هدف تمرکز خواهید داشت تا علاوه بر اتصال کاربران به یکدیگر، برنامه های بهم پیوسته را نیز اجرا کند.
متخصصان دارای گواهینامه CCIE جزو بهترین متخصصان شبکه هستند. گواهینامه CCIE Cisco شما را آماده می کند تا با روترها و سوئیچ ها کار کنید تا سیستم ارتباطی بیشتری برقرار شود.

فرصت های شغلی CCIE

مهندسان ارشدکه دارای گواهینامه سیسکو CCIE هستند می توانند به عنوان مهندس امنیت داده، مهندس پروژه، تحلیلگر امنیت، مدیر شبکه، مهندس ارشد شبکه و بسیاری دیگر کار کنند.

اعتبار گواهینامه CCIE

طبق قوانین قدیمی سیسکو، گواهینامه CCIE سیسکو در 2 سال منقضی می شود، به این معنی که برای داوطلبانی که CCIE را قبل از 24 فوریه 2021 گذرانده اند، تاریخ انقضای گواهینامه CCIE سیسکو 2 سال از تاریخ گذراندن خواهد بود.

شرایط لازم برا ی اخذ گواهی CCIE

برای این گواهینامه سیسکو، داوطلبان باید دارای دیپلم متوسطه، دیپلم دبیرستان یا هر معادل جهانی دیگری باشند و حداقل تجربه کاری داشته باشند. متقاضیان به آموزش پس از متوسطه در شبکه های کامپیوتری (لیسانس مدیریت شبکه، لیسانس علوم کامپیوتر و …) نیاز دارند.

همچنین یک متخصص ارشد شبکه می تواند شاخه های دیگری از گواهینامه های CCIE را در حوزه امنیت، مراکز داده و ساختارهای سازمانی را پس گذارندن دوره های زیر کسب کند:

  • CCIE® Security V6.0 – Cisco Certified Internetwork Expert Security
  • CCIE® Data Center V3.0 – Cisco Certified Internetwork Expert Data Center
  •  CCIE® Enterprise Infrastructure 1.0 Cisco Certification

اهمیت اخذ گواهینامه های سیسکو

در بازار کار امروز، گواهینامه های سیسکو بسیار مهم هستند. گواهینامه های سیسکو کلید تأیید این است که فردی دانش و مهارت فنی و غیر فنی برای یک حرفه خاص دارد. متخصصان فناوری اطلاعات با گواهینامه های سیسکو در مقایسه با دیگران از مهارت های حرفه ای بیشتر، فرصت های شغلی بهتر، درآمد بهتر و احترام برخوردار هستند.

در اینجا برخی از مزایای مهم گواهینامه سیسکو آورده شده است:

  • با داشتن گواهینامه سیسکو، داوطلبان می توانند به کارفرمایان نشان دهند که یک سازمان معتبر تخصص و مهارت های آنها را تأیید کرده است. رزومه آنها به نوبه خود در بازار کار رقابتی برجسته است.
  • کسب گواهینامه سیسکو به فرد امکان می دهد دانش خود را عمیق تر کرده و منطقی برای درک مفاهیم کلیدی شبکه سیسکو ایجاد کند. حتی اگر سال ها در این زمینه بوده اید، باید مهارت های خود را تقویت کنید تا از رقبا جلوتر بمانید.
  • سیسکو یک نام آشنا در صنعت IT است. این نه تنها به دلیل پلتفرم کامل خود بلکه به دلیل ویژگی های چشمگیرش که تجارت را آسان تر می کند، در جهان شهرت دارد. بنابراین، داوطلبانی که برای استفاده از این پلتفرم و ویژگی‌های آن آموزش دیده و گواهینامه دریافت کرده‌اند، نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کنند، ارجحیت دارند.
  • دریافت گواهینامه سیسکو باعث می شود که توسط سایر کارمندان سازمانتان مورد احترام قرار بگیرید. این به شما امکان می دهد در مسیر شغلی خود نیز پیشرفت کنید. کارمندانی که دارای گواهینامه های اضافی هستند بیشتر از سایر کارمندان فناوری اطلاعات از نردبان موفقیت بالا می روند.

خط آخر

گذراندن دوره هایی که سیسکو مهیا کرده است و اخذ بهترین گواهینامه های شبکه راهی برای تایید رسمی تخصص و مهارت های شما در حوزه های مشخص و خاصی از مدیریت و مهندسی شبکه به شمار می رود. با شرکت در دوره های ارائه شده و دریافت یکی از 3 گواهی برتر سیسکو در سال 2023 شاخص ارزشیابی شما در جذب یک فرصت شغلی در آینده است. کسب یکی از 3 گواهی برتر سیسکو در سال 2023 به شما کمک می کند که همواره به روز باشید و رزومه کاری خود را بسازید. دریافت گواهینامه های برتر سیسکو تاثیر مثبتی بر افزایش حقوق نیز دارد.

https://www.enterprisestorageforum.com/management/networking-certifications/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل