دسته‌ها
آموزش مفاهیم شبکه اکتیو برند

آموزش 3 روش اتصال به VPS میکروتیک

برای اتصال به VPS میکروتیک روشهای متفاوتی وجود دارد که در این مقاله از مجله شبکه ارغوان به آموزش 3 روش اتصال به VPS میکروتیک ،روش وب، Winbox و SSH می پردازیم.

روتر مجازی میکروتیک MikroTik VPS

می دانیم که میکروتیک سیستم عامل مستقلی دارد (MikroTik RouterOS) که بر مبنای لینوکس است و سخت افزار MikroTik RouterBOARD را تامین می کند. سیستم عامل RouterOSمیکروتیک می تواند روتر برد تعبیه شده در رایانه شخصی را به یک روتر اختصاصی، به یک تامین کننده پهنای باند اینترنت، یک فیلتر نامشهود برای یک سرور تبدیل کند. برای اینکه اتصال شبکه را برای چندین کاربر فراهم کنید باید یک روتر مجازی (MikroTik VPS) یا (RouterOS VPS) راه اندازی کنید. یک RouterOS VPS سرور خصوصی مجازی است که به یک روتر MikroTik تبدیل شده است. شما می توانید از این سرور مجازی برای توزیع اتصال شبکه، راه اندازی یک سرور VPN و استفاده از آن به عنوان متعادل کننده بار استفاده کنید.

نحوه عملکرد VPS

به طور کلی VPS یا سرور خصوصی مجازی یک ماشین مجازی است که منابع سرور مجازی را روی یک سرور فیزیکی که با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شده است، فراهم می کند.

حتی اگر شما یک سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، یک VPS یک محیط میزبانی سرور اختصاصی را شبیه سازی می کند. ارائه دهنده هاست شما یک هایپروایزر – یک لایه مجازی – در بالای سیستم عامل (OS) سرور فیزیکی نصب می کند که آن را به بخش های مجازی تقسیم می کند. این لایه هر یک از این محفظه‌ها را قادر می‌سازد تا سیستم‌عامل و نرم‌افزار خود را اجرا کنند و به هر محیط اجازه می‌دهد مستقل از یکدیگر عمل کند

برای اینکه اتصال چند کاربر را در یک شبکه فراهم کنیم باید یک روتر مجازی را راه اندازی کنیم. RouterOS VPS یک سرور خصوصی مجازی است که به یک روتر میکروتیک تبدیل گردیده است. پس از نصب سیستم عامل MikroTik RouterOS بر روی رایانه شخصی یا ماشین مجازی می توانیم روش های اتصال به MikroTik VPS را اجرا کنیم.

RouterOS یک سیستم عامل مستقل مبتنی بر هسته لینوکس نسخه 2.6 است در این مقاله از مجله شبکه ارغوان روش های اتصال را گام به گام اجرا می کنیم. از طریق میکروتیک می توان

  • مسیریابی
  • دیواره آتش (Fire wall)
  • مدیریت BW
  • اکسس پوینت
  • دروازه هات اسپات
  • سرور VPN

را پیکربندی کرد.

نحوه اتصال به MikroTik VPS

راه های زیادی برای اتصال روتر VPS MikroTik وجود دارد، ما در این آموزش فقط وب، Winbox و SSH را توضیح خواهیم داد.

  • از طریق اتصال وب Web (WWW)
  • Winbox
  • اتصال SSH
  • برای برنامه نویسی ابزارهای خود API
  • CLI با Telnet، کنسول محلی، و کنسول سریال

از طریق وب به MikroTik VPS متصل شوید!

یکی از ساده ترین روش ها برای اتصال به MikroTik VPSاز طریق وب می باشد. از طریق پورت 80 و مرورگر وب شروع به کار می کنید. ابتدا مرورگر وب خود را باز کرده و سپس IP سرور خود را تایپ و کلید Enter را فشار دهید. اگر پورت 80 روی سرور شما باز باشد به یک صفحه ای هدایت می گردید که تا وارد MikroTik VPS خود گردید.

نام کاربری(Username) و رمزعبور (Password) را وارد کنید و روی Login کلیک کنید، در اینجا یک نسخه آزمایشی از اتصال وب است.

اتصال از طریق Winbox به MikroTik VPS

در میان آموزش 3 روش اتصال به VPS میکروتیک روش اتصال Winbox یک روش توصیه شده وایمن برای اتصال به MikroTik VPS Winbox محسوب می گردد. این یک ابزار کوچک برای مدیریت روتر (MikroTik RouterOS)، در یک محیط گرافیکی ساده است. همچنین، دارای گزینه ترمینال برای اجرای دستورات از طریق این رابط کاربری گرافیکی است.نرم افزار Winbox برای Windows، IOS، Linux و Android در دسترس است.

مراحل اتصال به MikroTik VPS از طریق Winbox
  • نرم افزار Winbox را دانلود کرده و پس از نصب، اجرا کنید.
  • IP و اعتبار را در کادرها قرار دهید و روی Connect کلیک کنید.

توجه کنید: پورت پیش فرض میکروتیک 8291 است، برای اتصال از طریق یک پورت خاص، IP مانند 192.168.1.1:40410 را وارد کنید.

این رابط تمام گزینه ها و ویژگی های موجود در پنل سمت چپ را در اختیار شما قرار می دهد، شما می توانید به سادگی با کلیک بر روی New Terminal به ترمینال دسترسی پیدا کنید.

روش سوم اتصال به MikroTik VPS  از طریق SSH

از آنجایی که Mikrotik یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است، شما همچنین می توانید دستورات را از طریق SSH مدیریت و اجرا کنید، این سیستم شما را مستقیماً به ترمینال Mikrotik متصل می کند. برای اتصال از طریق SSH به مقاله مجله شبکه ارغوان “نحوه استفاده از Putty برای اتصال VPS لینوکس (SSH) مراجعه کنید! تمام مراحل به صورت گام به گام توضیح داده گردیده است.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله از مجله شبکه ارغوان که به آموزش 3 روش اتصال به VPS میکروتیک پرداخت به راحتی می توان تعدادی از کاربران را به یک شبکه متصل کرد. اتصال به سرور مجازی پایداری و امنیت را برای کاربران به همراه دارد. روش های متفاوتی برای اتصال به این سرور مجازی وجود دارد که در این مقاله به سه روش متداول اشاره گردید.

https://cloud.google.com/learn/what-is-a-virtual-private-server#:~:text=A%20VPS%E2%80%94or%20virtual%20private,and%20customization%20than%20shared%20hosting.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل