دسته‌ها
اکتیو

معرفی بهترین سوئیچ های میکروتیک در شبکه ارغوان

 سوئیچ های میکروتیک توسط یک شرکت لتونی که سازنده سخت افزارهای انعطاف پذیر و کاربر پسند است تولید و روانه بازار می گردد. میکروتیک تمرکز امنیت و نوآوری دارد. محصولات میکروتیک توسط ISP ها، افراد و شرکت ها برای ساخت شبکه ای از دیتاها بکار گرفته می رود.  محصولات سازگار و کم هزینه که طیف متنوع و گسترده ای از کاربران را جذب خود کرده است. این مقاله از مجله شبکه ارغوان گذری به معرفی بهترین سوئیچ های میکروتیک است.

جهت مشاوره رایگان در زمینه خرید انواع سوئیچ سیسکو و میکروتیک از کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید: 02141902

سوئیچ های میکروتیک مقرون به صرفه و انعطاف پذیر!

سوئیچ های میکروتیک سخت افزارهایی با سرعت انتقال بالا، بسیار متنوع و با کیفیت خوب و قیمت مناسب هستند. انواع سوئیچ های مدیریت شده و نشده، ماژولار، سوئیچ های فیبرنوری، سری PoE و سوئیچ های لایه سوم توسط شرکت میکروتیک تولید می گردد.

سوئیچ های میکروتیک محبوب کسب و کارها

سوئیچ های میکروتیک مناسب مصارف خانگی، کسب و کارهای کوچک، متوسط و سازمان ها است. دلایل عمده ای که این سوئیچ ها مورد توجه کاربران قرار دارد، عبارتند از:

  • اکثر تولیدات شرکت میکروتیک به راحتی راه اندازی می شوند.
  • محصولات چندین ویژگی را ارائه می دهند.
  • قیمت بسیار منصفانه ای را برای مشتریان دارند.
  • محصولات میکروتیک از جمله بهترین سوئیچ های میکروتیک، سرویس ها و پشتیبانی های خوبی برای کاربران خود فراهم می کنند.

معرفی 4 نوع از بهترین سوئیچ های میکروتیک

سوئیچ میکروتیک بازده کاری بسیار خوبی دارند و کمتر دچار خرابی یا بحران در عملکرد هستند، لذا این دستگاه های کم هزینه و مقرون به صرفه، طرفداران بسیاری در بازار شبکه دارد. در ادامه 4 تا از بهترین سوئیچ های میکروتیک موجود در بازار را به شما معرفی میکنیم.

  1. CRS 326-24g-2s+rm
  2. CRS 328-24P-4S+RM
  3. CRS317-1G-16S+RM
  4. CRS125-24G-1S-2HnD-IN

1_ سوئیچ میکروتیک CRS 326

سوئیچ CRS 326 یک سوئیچ اترنت 24 پورت گیگابیتی است که مجهز به سیستم عامل های SwOS/RouterOS و دارای دو درگاه SFP که اتصال سرعت سیم با چندین ویژگی سوئیچینگ جدید را ارائه می کند.

انعطاف از ویژگی های بی نظیر بهترین سوئیچ میکروتیک

عملکردهای اساسی یک سوئیچ مدیریت شده را ارائه می دهد، امکان مدیریت ارسال پورت به پورت، اعمال فیلتر MAC، پیکربندی VLAN، اعمل محدودیت پهنای باند را دارد. آنچه در سوئیچ CRS 326-24g-2s+rm بسیار چشم گیر است، بوت دوگانه است که به کاربر این امکان را می دهد با توجه به نیاز خود سیستم عامل RouterOS یا SwOS را انتخاب کند.

به دیگر سخن، اگر کاربر ترجیح می دهد که فقط یک سیستم عامل ساده شده با ویژگی‌های خاص سوئیچ داشته باشد، از SwOS استفاده کند. اگر هم به Winbox عادت دارد و می‌خواهد از مسیریابی و سایر ویژگی‌های لایه 3 در برخی از پورت‌های CRS خود استفاده کند، RouterOS را بوت کرده و از آن استفاده کند. سیستم عامل RouterOS یا SwOS را می توان از تنظیمات RouterBOOT loader انتخاب کرد.

2_ سوئیچ میکروتیک CRS328

یک سوئیچ دارای 28 پورت مستقل PoE که انتخابهایی از چندین گزینه نیروی برق ارائه می گردد که شامل: PoE فعال، ولتاژ پایین PoE، , 802.3af/at (Type 1 “PoE” / Type 2 “PoE+”) برای حسگر هر پورتی است. 4 پورت SFP+ بالغ بر 10 گیگابیت اتصال را از طریق فیبرنوری یا ماژول های اترنت را فراهم می کند. سوئیچ CRS328-24P-4S+RM در یک قاب رک مانت 1 U با منبع تغذیه داخلی 100-240 ولت AC 500 وات عرضه می شود. این سوئیچ مناسب برای مصارف خانگی است. با اضافه کردن دو فن به آن می توانید مشکل صدای آن را حل کنید.

عملکرد CAPsMAN برای کنترل نقاط دسترسی بی سیم، همچنین قابلیت مسیریابی Full Layer-3، از جمله BGP/OSPF/RIP و همچنین قابلیت MPLS و به روز رسانی منظم سیستم عامل و عدم وجود طرح های پیچیده مجوز دار، از جمله ویژگیهای کلیدی این سوئیچ میکروتیک است.

3_ سوئیچ میکروتیک CRS317 (خرید)

برای کاربرانی که این سوئیچ را برای بیزنس تجاری خود خریداری می کنند و نیاز به انطباق PCI-DSS دارند توجه به چند نکته کاربردی ضروری است

  • رابط Winbox بسیار ناامن است و باید غیرفعال شود.
  • پیکربندی DHCP تعیین آدرس IP منبع سرور را برای کاربر آسان می‌کند، و دسترسی به رابط وب پیش‌فرض به‌طور پیش‌فرض مسدود نمی‌شود.(اگرچه قوانین فایروال را می‌توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که دسترسی به رابط وب از IP یا زیرشبکه‌های خاص را محدود کند.) اگر با رابط خط فرمان MikroTik آشنا هستید، تمام دسترسی های وب را می توان غیرفعال کرد و دسترسی به کنسول سریال برای مدیریت ایمن باقی ماند.

بررسی اجمالی سوئیچ میکروتیک CRS317-1G-16S+RM

سوئیچ Cloud Router Switch 317-1G-16S RM یک سوئیچ قابل مدیریت و قابل نصب روی قفسه با ویژگی های Layer3 است، 16 پورت SFP برای اتصال 10GbE با کارایی بالا و یک پورت مسی 1GbE برای مدیریت است.

CRS317-1G-16S RM توسط یک تراشه سوئیچینگ نسل بعدی تغذیه می شود که عملکرد سرعت سیم را برای همه شانزده پورت 10GbE با هر اندازه فریم اترنت به شما می دهد. ویژگی‌های جدید پروتکل Spanning Tree Protocol سخت‌افزار و با ترکیب پیوند (LACP) حفاظت پیشرفته‌تر و عملکرد حرفه‌ای واقعی را برای شبکه‌های پرتقاضا شما فراهم می‌کنند.

این واحد دارای دو منبع تغذیه اضافی و کیس خنک کننده غیرفعال است – برای محیط های گرم دو فن اضافی در صورت نیاز به طور خودکار سیستم را خنک نگه می دارند.

ویژگی های کلیدی سوئیچ روتر ابری MikroTik CRS317-1G-16S RM

Mikro Cloud Router Switch CRS317-1G-16S RM یک سوئیچ قابل مدیریت قابل نصب روی رک با ویژگی های Layer3 است، دارای 16 پورت SFP برای اتصال 10GbE با کارایی بالا و یک پورت مسی 1GbE برای مدیریت. CRS317-1G-16S RM توسط یک تراشه سوئیچینگ نسل بعدی تغذیه می شود که عملکرد سرعت سیم را برای همه شانزده پورت 10GbE با هر اندازه فریم اترنت به شما می دهد.

Cloud Router Switch CRS317-1G-16S RM یک سوئیچ هوشمند مناسب میز کار با 24 پورت اترنت گیگابیت است و یک پورت SFP برای اتصال فیبر نوری 2.4 هرتز بیسیم را ارائه می دهد.

سوئیچ MikroTik CRS317-1G-16S RM گزینه عالی برای اتصال چندین دستگاه 10GbE از جمله دسکتاپ، واحدهای NAS و حتی سوییچ های دیگر است. با ظرفیت 16 پورت و منابع تغذیه اضافی است بدین صورت که این واحد دارای دو منبع تغذیه اضافی و کیس خنک‌کننده غیرفعال است، بنابراین کاملاً بی‌صدا است، برای محیط‌های گرم، مانند جعبه‌های ارتباطی در فضای باز، دو فن اضافی در صورت نیاز به طور خودکار سیستم را خنک نگه می‌دارند.

4_ سوئیچ میکروتیک CRS125 (خرید)

سوئیچ CRS125-24G-1S-2HnD-IN سوئیچی هوشمند اندازه دسکتاپ با 24 پورت اترنت گیگابیتی، یک پورت SFP برای اتصال فیبر نوری و بی سیم که با قدرت بالا تا 2.4 گیگاهرتز را پشتیبانی می کند. این دستگاه دارای یک نقطه دسترسی بی سیم با فرکانس 2.4 گیگاهرتز است، به این معنی که شما می توانید یک AP، یک روتر با هر تعداد پورت، و یک سوئیچ هوشمند با سرعت سیم کامل، همه را  در یک دستگاه داشته باشید. ایده آل برای مشاغل متوسط/کوچک. و دفاتر دارای 24 پورت گیگابیتی، یک جعبه SFP، یک پورت microUSB و یک AP داخلی بی‌سیم است.

جمع بندی مطالب

بهترین سوئیچ های میکروتیک بسیار انعطاف پذیرهستند و قابلیت های دوگانه در انتخاب سیستم عامل های میکروتیک را ارائه می دهند. مهمترین عامل انتخاب میکروتیک در میان کاربران قیمت منصفانه آن است. کیفیت و قیمت ضامن خرید تجهیزات میکروتیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل