دسته‌ها
اکتیو سرور

سرور اچ پی ( HP Server) چیست؟

شرکت اچ پی Hewlett Packard (HP) در سال 1939 توسط هیولت و دیوید پاکارد تاسیس شد. عمده شُهرت این شرکت به سخت افزارهای پیشرفته و نوع آورانه ای مانند رایانه های شخصی وچاپگرهای آن است. در سال 2015 هیولت پاکارد به دو کمپانی مجزا، موسسه تجاری و سرمایه گذاری هیولت پاکارد و شرکت هیولت پاکارد تقسیم شد. به طور کلی تمرکز شرکت اچ پی (HP) در فناوری و تولید دستگاه های چاپ و تمرکز موسسه تجاری و سرمایه گذاری هیولت پاکارد Hewlett Packard Enterprise (HPE) بر روی تولید نرم افزار و محیط های ابری و ذخیره سازی اطلاعات است.

پس از چند سال دو کمپانی کامپک (Compaq) و شرکت تجاری هیولت پاکارد Hewlett Packard Enterprise باهم ادغام شدند. سپس hp خط تولید کامپیوتر سرور ProLiant که متعلق به کمپانی کامپک بود را توسعه داده و با نام تجاری اچ پی سرور hp به بازار عرضه می کند.

برای معرفی سرورهای اچ پی باید گفت که این سرورها در خط تولید سرور ProLiant در تمام دسته‌های سرورها از جمله rack، tower، blade و scale out فعال هستند. معروف ترین سرور های اچ پی برای انواع ذخیره داده ها در کسب و کار کوچک و متوسط و بزرگ بسیار مناسب هستند. سرورهای hp زیرساخت کاملی را ارائه می دهند که هم از اهداف تجاری و هم از رشد کسب و کارها پشتیبانی می کنند. با معرفی سرور اچ پی شرکت هیولت پاکارد بهره وری مصرف انرژی و توان بالای اجرای برنامه های کاربردی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد.

انواع سرور اچ پی کدامند

شرکت هیولت پاکارد یا HP محصولاتی از جمله سرورها، فناوری‌ها، نرم‌افزارها، و سرویس های پشتیبانی را در اختیار مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​(SMB) و شرکت‌های بزرگ قرار می دهند. یکی از فناوری های مهم که توسط شرکت هیولت پاکارد عرضه می شود، سرور اچ پی است. سرورها با توجه به نوع مشاغل و حجم اطلاعات و فضای کار انتخاب می شوند. مهمترین آن ها سرورهای قابل نصب در رک (Rackmount)، سرورهای برج(Tower) و سرورهای تیغه ای (Blade) هستند.

سرور های اچ پی راه کار عالی برای مدیریت ذخیره سازی آسان و مقرون به صرفه برای انواع مشاغل ارائه می دهند. سرورهای اچ پی با توجه به نوع کسب و کار و میزان فضای اداری به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند که برای آشنایی با سرور اچ پی به بررسی اجمالی معروف ترین سروهای hp می پردازیم.

سرورهای برجی اچ پی ML

سرور برجی اچ پی ML برای بیزینس های کوچک طراحی شده است. سرور برجی اچ پی برای شعبه ها و دفاتری که نیاز به شبکه اینترنت و فایل های ذخیره سازی و دستگاه های چاپ دارند بسیار مناسب است. از انواع سرورهای اچ پی می توان به سرورهای ML110 G6، NEW ML110 G7، ML150 G6، ML330 G6، ML350 G6، ML370 G6 و ML310 G5p.اشاره کرد.

سرورهای اچ پی HP DL (Density Line) Rack Mount

سرور رک مونت اچ پی DL گزینه مناسبی است برای مشتریان کسب و کارهای کوچکی که نیاز به تجهیزات زیادی ندارند. سرور اچ پی DL برای مشاغلی که به ایمیل، شبکه، سیستم مجازی سازی و پیام رسانی احتیاج دارند بهترین انتخاب است. در این نوع سرور میزان قابل توجهی از محاسبات در فضای کوچک و متراکم اجرا و ذخیره می شود. از انواع سرور اچ پی DL می توان به 120 G6 NEW DL،DL6G 785 اشاره کرد.

ابعاد سرورهای Hp DL که نیاز به قرار گرفتن در رک دارند، متفاوت هستند. رک های سرو hp برای دسترسی آسان طراحی شده اند. رک مونت به شکل U، با اندازه های متفاوت برای سرور ها ارائه می شوند. علاوه بر تحمل بارهای سنگین امکان عبور جریان هوا را از جلو به بالا فراهم می کنند. ابعاد رک سرور اچ پی از نمای پشت با عرض 19 اینچی استاندارد عرضه می شود. اما عمق رک ها متغیر است. برای مثال می توان به سرور اچ پی HP 10000 G2 Series 1064 اشاره کرد که نیاز به رک سرور 42U و 40 اینچی عمیق دارد.

سرورهای تیغه ای اچ پی  (Blade Line) HP BL

سرور تیغه ای اچ پی BL بصورت محفظه هایی طراحی شده اند که دارای شیارهایی در لبه های سرور هستند و به عنوان یک حافظه اکسترنال وخارجی معرفی می شوند. سرور اچ پی BL برای ذخیره در مراکز داده بکار گرفته می شوند. در مراکز داده به طور معمول نیاز به ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات وجود دارد. نمونه سرور اچ پی تیغه ای سری BL400 عمدتاً در مراکز داده ای که زیرساخت اصلی هستند کاربرد دارد.

سرورهای اچ پی (Scalable Line) HP SL

سرور SL اچ پی ظرفیت ذخیره بسیار زیادی را به آسانی در اختیار مراکز داده قرار می دهد. مراکز داده و محیط هایی که نیاز به حداکثر توان محاسباتی دارند، گزینه مناسبی است. خدمات وب با کیفیت بالا را نیز ارائه می دهد.

سرور ماکرو اچ پی( HP MicroServe)

سرو ماکرو اچ پی سرورهای سطح ابتدایی برای مشاغل کوچک که کمتر از 10 مشتری دارند، یا دفتر کار خانگی طراحی شده است. بسیار کم مصرف و ارزان قیمت هستند. قابلیت ارتقاء اجزای آنها و دسترسی کاربران به هارد دیسک ها از جمله مزایای استفاده از این نوع از سرورهای اچ پی است.

ویژگی ها و مزایای سرور اچ پی چیست؟

سرورهای اچ پی با مشخصات و سرویس هایی که به مشتریان خود ارائه می کنند یکی از معروفترین سرور های موجود در بازار هستند. از کلیدی ترین ویژگی سرور اچ سیستم عامل، پردازنده و قیمت مناسب آن ها است. خرید سرور اچ پی معامله ای پر سود و انتخاب هوشمندانه شرکت تجاری محسوب می شود. برای نوع آوری های تجاری و ذخیره سازی اطلاعات در محیط های ابری ایده آل ترین سرور اچ پی سرورهایی با سیستم تیغه ای می باشند. از مزایای سرورهای اچ پی ارائه پیشرفته ترین زیر ساخت برای هر کسب و کار بزرگ است. سرورهای قدیمی را تغییر داده و هزینه را کاهش می دهد.

سرورهای اچ پی با سرعت بسیار زیادی اطلاعات را پردازش می کنند. فناوری اتصالات خلاقانه در فضاهای مجازی، کنترلر های هارد دیسک تعبیه شده در سرورهای اچ پی امنیت را برای هر کسب و کاری تضمین می کند. سرور hp ظرفیت محاسبه دو برابری در هر وات را با هزینه بسیار کم فراهم می کند. سرعت انتقال داده ها تا 4 برابر بیشتر از سرورهای دیگر نشان از این دارد که عملکرد آن ها بسیار خارق العاده است.

معرفی 9 تا از برترین سرور های اچ پی

سرور hp در چندین نسل تغییر بسیار مثبتی داشته است. خرید سرور hp بهترین عملکرد از نظر اطمینان و سازگاری را برای تجارت فراهم می کند. برخی از بهترین سرورهای hpموجود در بازار به گونه ای پیکر بندی شده اند که عملکرد منحصر بفردی را ارائه می دهند. معروف ترین سرورهای hp که در درحال حاضر در بازار موجود می باشند عبارتند از:

  • HP ProLiant DL360p Gen 8
  • HP ProLiant DL360 G7
  • HP ProLiant DL380p Gen8
  • HP ProLiant DL385 G6
  • HP ProLiant DL580 G5
  • HP ProLiant DL980 G7
  • HP ProLiant ML370 G6
  • HP ProLiant ML370 G6
  • HP ProLiant Gen8 BL460C

انواع مختلفی از سرورهای پست الکترونیکی، سرورهای وب و سرورهای فایل توسط شرکت hp در طی چندین سال به بازار عرضه شده است. سرورهای hp یکی از معروفترین و کاربردی ترین سرورها در جهان به شمار می آیند. تفاوت نسل های سرورهای hp نشان می دهد که قابل اعتماد بودن و قابلیت مقیاس پذیری مهم ترین مشخصه این سرورها است. پیشرفت های مداوم و تفاوت نسل های سرورهای hp، آن ها را به عنوان یک انتخاب ایده آل برای مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ تبدیل کرده است. همچنین تفاوت نسل های سرورهای hp انتخاب بهترین نسل ها را کمی دشوارتر می کند.

سخن آخر و منابع

در این مقاله به سوال سرور اچ پی چیست پاسخ دادیم و گفتیم که: انتخاب بهترین سرور با توجه به کسب و کار، بودجه، ویژگی های نظیر ذخیره سازی و قدرت پردازش صورت می گیرد. ویژگی های سرورهای hp در هر نسل از سرورهای hp ارتقاء پیدا می کنند. تمام ویژگی های بررسی شده در این مقاله نشان می دهد که سرورهای hp از قدرتمند ترین و پر استفاده ترین تجهیزات موجود در بازار تجهیزات شبکه می باشند.

منابع:

یک پاسخ به «سرور اچ پی ( HP Server) چیست؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل