دسته‌ها
دوربین مداربسته وایرلس

آیا انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت امکان پذیر است؟

بسیاری تصور می کنند برای مشاهده تصاویر دوربین مداربسته نیاز به اتصال به اینترنت است. اما نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت ممکن است. باید بدانید که امکان مشاهده تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌ بدون اتصال اینترنتی امکان پذیر است. در این سری از مقالات مجله شبکه ارغوان قصد داریم در ارتباط با تجهیزات وایرلس که به  انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت کمک می کند صحبت کنیم.

خرید و نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت

به طور کلی دو فناوری تحت شبکه و آنالوگ برای دوربین های مداربسته وجود دارد. برای همین در صورت نیاز به نصب دوربین های امنیتی دو نوع سیستم برای خرید دوربین مداربسته وجود دارد:

  • سیستم دوربین مداربسته آنالوگ
  • سیستم دوربین تحت شبکه (IP)

شما امکان استفاده از یک سیستم آنالوگ را برای نصب تصویر بدون نیاز به اینترنت خواهید داشت. همچنین سیستم مبتنی بر شبکه (IP) به این منظور قابل استفاده خواهد بود.

دوربین های تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه از پروتکل IP برای تبادل داده بر بستر شبکه استفاده می کنند. این دوربین ها جزو تجهیزاتی هستند که امکان استفاده از شکه جهانی اینترنت را دارند. برای همین امکان ارسال تصاویر تا فاصله‌های بسیار طولانی را دارند البته این دوربین ها بدون اینترنت نیز قابل استفاده هستند.

“امکان استفاده از دوربین IP بدون اینترنت وجود دارد.”

سیستم های آنالوگ

سیستم های آنالوگ برای ارسال تصاویر از سیگنال‌های آنالوگ استفاده می کنند. این تجهیزات امکان ضبط تصاویر بدون اتصال به شبکه را دارند.

“دوربین‌های آنالوگ امکان ارسال تصویر به صورت وایرلس یا بدون اینترنت را دارند.”

البته می توان سیستم آنالوگ را به گونه ای تنظیم کرد که ارسال تصاویر با استفاده از اینترنت انجام شود.

چگونه دوربین مداربسته را نصب کنیم؟

بهتر است نصب دوربین مداربسته توسط افراد متخصص انجام شود. کاربران نیز با دریافت آموزش های لازم امکان نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت را خواهند داشت. مراحل لازم برای نصب شامل دو مرحله نصب سخت افزاری و نصب نرم افزاری سیستم خواهد بود.

“نصب سیستم دوربین مداربسته با دریافت آموزش‌های لازم امکان پذیر خواهد شد.”

نصب سخت افزاری تجهیزات

نصب سخت افزاری تجهیزات دوربین مداربسته پس از خرید آن‌ها انجام می شود. مهم‌ترین تجهیزات دوربین مداربسته شامل دوربین، کابل شبکه (در صورت اتصال باسیم) یا آنتن رادیویی (برای اتصال وایرلس) است. البته تجهیزات سیستم امنیتی شامل مواردی مانند نمایشگر، منبع ذخیره تصاویر (هارد درایو) و .. می باشد.

نصب نرم افزاری سیستم

پس از نصب سخت افزازی تجهیزات، باید تنظیمات ضبط دوربین مداربسته به طور صحیح انجام شود. این کار با ورود به منوی تنظیمات (menu) انجام خواهد شد.

 

تفاوت نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت چیست؟

تکنولوژی دوربین نقش اساسی در مراحل نصب دوربین مداربسته دارد. همانطور که گفته شد دو فناوری آنالوگ و دیجیتال (بر بستر شبکه) برای دوربین وجود دارد.

برای نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت در دوربین‌های آنالوگ باید از DVR استفاده شود. دوربین‌های تحت شبکه یا دوربین‌های IP را باید به NVR وصل کرد.

پس از نصب سیستم خواهید توانست تصاویر را در هارد درایو ذخیره کنید. همچنین امکان مشاهده تصاویر را بدون اینترنت یا با استفاده از اینترنت خواهید داشت.

انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت چگونه است؟

برای انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت نیاز به شبکه داخلی است. این شبکه داخلی می تواند کوچک یا بزرگ باشد. در این مواقع به طور معمول لپ تاپ یا کامپیوتر شما به شبکه محلی وصل می شود. به این منظور نیازی به اتصال به اینترنت نیست.

مراحل انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت به صورت زیر است:

اتصال به شبکه local

در مرحله اول نیاز است با مرورگر خود به شبکه محلی وصل شوید. active x control امکان اتصال به شبکه بدون اینترنت را به شما خواهد داد.

برای فعال کردن این پلاگین مراحل زیر را طی کنید:

  1. در internet explorer خود وارد منوی ابزار (tools) شوید.
  2. از منوی ابزار گزینه internet option را انتخاب کنید.
  3. در پنجره باز شده گزینه security را انتخاب کنید.
  4. بر روی گزینه custom level کلیک کنید.

در ادامه پنجره تنظیمات امنیتی باز خواهد شد. در پایین این پنجره می توانید تنظیمات active x control را فعال کنید. به این منظور باید گزینه prompt یا enable را فعال کنید.

با ذخیره تنظیمات انجام شده (زدن دکمه ok) امکان مشاهده تصاویر را خواهید داشت. به همین راحتی امکان مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بدون اینترنت فراهم خواهد شد.

انتقال تصاویر دوربین مداربسته به صورت وایرلس

یک روش برای مشاهده تصویر بدون اینترنت استفاده از شبکه local است. اتصالات شبکه محلی می تواند با کابل باشد. اما امروزه امکان ارسال تصاویر به صورت وایرلس و بدون اینترنت ممکن است.

توجه داشته باشید که:

“دوربین‌های مداربسته وایرلس امکان ارسال داده به صورت بیسیم تا فواصل طولانی را ندارند.”

وجود موانع فیزیکی نیز عامل دیگری برای محدود شدن استفاده از این دوربین‌ها محسوب می شود. به همین دلیل شعاع انتقال تصاویر دوربین مداربسته بدون اینترنت به صورت وایرلس محدود خواهد بود.

نحوه عملکرد آنتن رادیویی

در صورت نیاز به انتقال تصویر به صورت وایرلس نیاز به آنتن خواهد بود. نحوه عملکرد آنتن رادیویی در این مواقع مهم است. آنتن‌ها تنوع بالایی دارند. این به معنی تفاوت در برد یا مسافت ارسال وایرلس خواهد بود. امروزه بیشتر آنتن های متداول از نوع Nano station هستند.

انتقال تصویر بصورت وایرلس بدون اینترنت به چند شیوه ممکن است:

انتقال تصاویر نقطه به نقطه

ارسال تصویر نقطه به نقطه همان انتقال Point to point است. همانطور که مشخص است در این روش ارسال تصاویر از یک آنتن به آنتن مقصد انجام خواهد شد.

چند نقطه به یک نقطه

در این حالت انتقال تصاویر دوربین مداربسته از چند دوربین به یک آنتن مرکزی انجام خواهد شد. برای همین multi point to point نامیده می شود.

 

فرض کنید در یک شرکت چندین دوربین مداربسته وجود داشته باشد. امکان ارسال داده از چند نقطه به یک نقطه در این مواقع بسیار مهم است. زیرا که امکان تصویربرداری از کلیه محدوده سازمان و یا شرکت را خواهد داد. در این حالت نقطه مرکزی به مدیریت امنیتی شرکت و ضبط تصاویر خواهد پرداخت.

نحوه مدیریت انتقال تصاویر بدون اینترنت

اگر قصد نصب دوربین مدابسته بدون اینترنت با آنتن رادیویی را دارید، اتصال آن به DVR لازم است. البته امکان اتصال آنتن به سرور دوربین مداربسته نیز وجود دارد. با این کار خواهید توانست تصاویر را به مقصد ارسال کنید.

اهمیت نوع آنتن در اتصال وایرلس

نحوه عملکرد آنتن رادیویی به نوع آنتن وابسته است. برای همین در صورت نیاز به اتصال وایرلس باید آنتن مناسب را انتخاب کرده باشید. انواع آنتن رادویی عبارت هستند از:

آنتن 90 درجه

این نوع آنتن دارای زاویه تابش سیگنال رادیویی 90 درجه است. برای همین از آن با نام آنتن flat یاد می شود.

آنتن 120 درجه

انتن های رادیویی دارای زاویه تابش 120 درجه برای دکل مناسب هستند. این آنتن ها با نام sector شناخته می شوند.

آنتن omni

این آنتن دارای زاویه تابش 360 درجه است. برای همین برای نقاط دسترسی در مرکز توصیه می شود. توجه کنید که آنتن مرکزی در اتصال چند نقطه به یک نقطه معمولا باید آنتن omni باشد. در این حالت آنتن های رادیویی در محل دوربین باید به سمت نقطه مقصد تنظیم شده باشند.

نکاتی برای نصب آنتن رادیویی نانو استیشن

هنگام نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت و به صورت وایرلس به چند نکته توجه داشته باشید. زیرا توجه به این نکات روی عملکرد آنتن رادیویی تاثیر خواهد گذاشت.

باند فرکانسی آنتن رادویی

باند فرکانسی آنتن رادیویی مهم است. توجه داشته باشید که سیگنال وای فای در دو باند فرکانسی 2.5 و 5.9 گیگاهرتز ارسال می شود. نکته دیگر یکسان بودن باند فرکانسی آنتن گیرنده و فرستنده است.

فاصله آنتن های گیرنده و فرستنده

آنتن رادیویی انتخاب شده باید برد مناسب را داشته باشد. در غیر این صورت امکان دریافت سیگنال در آنتن گیرنده وجود نخواهد داشت.

زاویه آنتن

انواع آنتن های رادویی زاویه تابش متفاوت دارند. بهتر است متناسب با موقعیت قرار گرفتن آنتن نوع مناسب را انتخاب کنید (در مورد زوایای تابش 60، 120 و 360 درجه توضیح داده شد.).

پهنای باند آنتن

نرم افزارهایی وجود دارند که پهنای باند آنتن را نشان می دهند. در صورت لزوم بهتر است به پهنای باند آنتن دقت کنید (به یاد داشته باشید دوربین‌های پیشرفته پهنای باند بیشتری نیاز دارند).

سایر نکات مهم برای بهبود عملکرد آنتن رادیویی

نویز آنتن و محیط

آنتن های رادیویی نسبت به نویز حساس هستند. برای همین باید به کاهش نویز توجه داشته باشید.

ارتفاع آنتن

ارتفاع آنتن ممکن است تاثیر زیادی روی برد و یا سیگنال دهی آن داشته باشد. پس سعی کنید بهترین ارتفاع را برای نصب آنتن رادویی انتخاب کنید.

مراحل نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت

یادگیری مراحل تنظیمات ضبط دوربین مداربسته برای کاربران لازم است. با این کار امکان مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بدون اینترنت فراهم خواهد شد.

در این بخش نحوه اتصال دی وی آر و فعال کردن وای فای آموزش داده خواهد شد. به این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد منوی دی وی آر شوید.
  2. گزینه net service را انتخاب کنید.
  3. وارد قسمت وای فای شوید.
  4. تیک گزینه enable را برای فعال کردن اتصال وایرلس با وای فای بزنید.
  5. با کلیک روی دکمه ok تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید.

پس از راه اندازی مجدد دی وی آر، در بخش وای فای گزینه جستجو را انتخاب کنید. پس از آن مودم مورد نظر خود را پیدا کنید. رمز عبور وای فای مودم را وارد کنید. پس از زدن دکمه ok امکان مشاهده آی پی وای فای را خواهید داشت.

در پایان پاسخ چند سوال را خواهیم داد:

مزایای ارسال تصاویر به صورت وایرلس چیست؟

از مزایای ارسال تصاویر به صورت وایرلس عدم نیاز به استفاده از کابل است. در این حالت صرفه جویی در هزینه کابل کشی مزیت مهمی برای شرکت ها است. به همین دلیل اتصال وایرلس multi point to point برای بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها توصیه می‌شود. با اتصال وایرلس امکان مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بدون اینترنت و با آنتن رادیویی فراهم می‌شود.

مزایای نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت چیست؟

این کار باعث ایجاد فضایی امن در شرکت یا محل کار خواهد شد. کاهش دزدی و سرقت از جمله مهمترین دلایل استفاده از این دوربین‌ها است. توصیه می شود دقت کافی را در خرید و نصب دوربین مداربسته داشته باشید. تا امکان حداکثر استفاده از تجهیزات امنیتی را با پیشگیری از خرابکاری و وقوع جرم داشته باشید.

انتخاب با شماست

برای کاهش دغدغه های قطع اینترنت، سیگنال ضعیف و در دسترس نبودن آن، می توانید تصاویر دورببن های مداربسته خود را بدون اینترنت انتقال دهید. انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت با آخرین تکنولوژی های روز دنیا امکان پذیر است. انتخاب  و نصب دوریبن مداربسته و فناوری های  آنالوگ و دوربین های IP به نیازهای یک تجارت بستگی دارد.  قبل از خرید دوربین مداربسته مقاله ای که توسط کارشناسان  فروشگاه شبکه ارغوان تدوین شده است را مطالعه کرده و با توجه به زیر ساخت های شبکه و بودجه خودتان بهترین تکنولوژی نصب و انتقال تصاویر دوربین مداربسته بدون اینترنت را برای تجارت خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل