دسته‌ها
اکتیو

آیا می توان با مودم کامپیوترم را به تلفن تبدیل کنم؟

آیا با شیوه تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم آشنا هستید؟ امروزه بسیاری از مردم با استفاده از تلفن همراه اقدام به برقراری مکالمه تلفنی می‌کنند. بسیاری از شهروندان نیز از تلفن‌های رومیزی برای برقراری تماس استفاده می‌کنند. اما شاید برای بسیاری لازم باشد با استفاده از کامپیوتر خود تماس تلفنی برقرار کنند.

در صورت علاقه به تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم ADSL یا Dial up در ادامه با ما همراه باشید. قصد داریم به آموزش تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم و نرم افزاری لازم برای آن بپردازیم.

توجه: خدمات تعمیر مودم توسط کارشناسان بخش تعمیر تجهیزات شبکه شرکت ارغوان ارائه می  شود. 41902-021

برای ‌تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم به چه چیزهایی نیاز داریم؟

قبل از این که بخواهید کامپیوتر خود را به تلفن تبدیل کنید، پیش نیازهایی وجود دارد.؛ در اولین قدم باید از یک سیستم کامپیوتری با سخت افزار لازم بهره‌مند باشید. سخت افزارهای لازم عبارت هستند از:

  • کامپیوتر یا لپ تاپ
  • مودم ADSL یا Dial up
  • اشتراک اینترنت
  • میکروفون (برای اتصال به سیستم)

همچنین داشتن یک خط تلفن برای برقراری تماس تلفنی ضروری است. پس از آن نیز باید نیازمندی‌های نرم افزاری را رفع کنید.

تفاوت مودم ADSL و Dial up

مودم از جمله نیازمندی‌های لازم برای تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم است. این مودم می‌تواند ADSL یا یک مودم Dial up باشد.

شاید به خوبی با تفاوت این دو نوع مودم آشنا باشید. مودم‌های Dial up از اولین مودم‌هایی بودند که به بازار عرضه شدند. این مودم‌ها با استفاده از پهنای باند محدود خط تلفن اقدام به ارسال دریافت داده می‌کردند. مودم‌های Dial up به تدریج با عرضه مودم‌های ای دی اس ال کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

امروزه مودم‌های ای دی اس ال امکان استفاده از اینترنت را برای بسیاری از مردم مهیا کرده اند. مزایای متعددی را برای این مودم‌ها می‌توان برشمرد. از جمله این مزایا عدم اشغال خط تلفن در هنگام اتصال به اینترنت است. همچنین سرعت بالای ‌مودم های ADSL تقریبا مودم‌های Dial up را از رده خارج کرده است. البته برای کاربرد مدنظر ما مودم های Dial up نیز قابل استفاده هستند.

در این متن هدف ما آموزش تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم است. برای همین اشاره‌ای به هر دو نوع مودم خواهیم داشت.

 

در ادامه به بررسی نحوه تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم با مودم‌های Dial up خواهیم پرداخت. این مودم‌ها به طور معمول بر روی مادربرد قابل نصب هستند.

به منظور استفاده از خط تلفن با این مودم ها نیاز به اشتراک اینترنت دارید. این اشتراک و هزینه آن با هزینه اشتراک اینترنت ای دی اس ال تفاوت دارد. این امکان برای شما وجود دارد تا با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت تماس بگیرید. به طور حتم پشتیبانی شرکت پاسخگوی شما خواهد بود.

پشتیبانی راهنمایی لازم برای اتصال به شبکه توسط مودم Dial up را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین امکان آگاهی از هزینه اینترنت Dial up را خواهید داشت.

برنامه‌های کاربردی تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم Dial up

استفاده از نرم افزار‌های کاربردی به منظور تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم لازم است. این برنامه‌ها امکانات متعددی را در اختیار شما قرار خواهند داد. به همین دلیل ممکن است بسیار بهتر از خطوط تلفن عادی باشند.

برنامه classic phone tools یکی از این برنامه‌ های کاربردی است. نرم افزارهای دیگری هم امکان تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم Dial up را فراهم می کنند. البته در مرحله اول باید مودم Dial up را در داخل سیستم نصب کنید (تعدادی از مودم‌های Dial up اکسترنال هستند. این مودم‌ها با استفاده از کابل یو اس بی به سیستم وصل خواهند شد. برای همین نیاز به نصب روی مادربرد کامپیوتر شما ندارند.)

در این راستا به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. بعضی از برنامه‌های موجود در اینترنت برای نصب نیاز به کرک دارند. برای همین لازم است به این منظور آموزش‌های لازم را برای نصب و استفاده از نرم افزار ببینید.
  2. ممکن است مودم Dial up به طور خودکار شناسایی نشود. برای رفع این مشکل باید مودم را کانفیگ کنید. با این کار امکان برقراری تماس یا پاسخ به تماس‌ها را در محیط برنامه خواهید داشت.

شاید امکان استفاده از مودم Dial up برای بسیاری از شما وجود نداشته باشد. چند دلیل را برای عدم علاقه به استفاده از این مودم‌ها می‌توان برشمرد:

  1. مودم‌های Dial up خط تلفن را اشغال می‌کنند. برای همین بسیاری از افراد استفاده از مودم ای دی اس ال را ترجیح می‌دهند.
  2. امروزه استفاده از مودم‌های ADSL بسیار بیشتر است. کانفیگ این مودم‌ها نیز به راحتی ممکن است.
  3. هزینه تماس تلفنی با تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم ADSL تقریبا صفر است (البته در صورتی که اشتراک اینترنت و سخت افزار لازم را داشته باشید.)

برای همین ما در ارتباط با مودم‌های Dial up و نرم افزارهای لازم بیش از این صحبت نخواهیم کرد. در ادامه مودم ای دی اس ال بررسی خواهد شد.

آموزش تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم ADSL

تبدیل کامپیوتر به تلفن برای بسیاری از کاربران بسیار ساده است. به این منظور نیاز به یک مودم و خط تلفن دارید. همچنین باید اشتراک ای دی اس ال داشته باشید. پس از آن با ورود به تنظمیات مودم امکان اتصال به اینترنت را خواهید داشت. در ادامه نیز امکان تماس تلفنی با کامپیوتر خود را خواهید داشت (البته با یکی از نرم‌افزارهایی که در ادامه معرفی خواهد شد).

برای استفاده از مودم ADSL برای تماس تلفنی با کامپیوتر، نیاز به نرم افزار دارید. نرم افزارهای متعددی امکان تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم را فراهم می کنند.

شاید معرفی همه آن‌ها در این متن ممکن نباشد.  برای همین ما چند مورد از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

1. نرم افزار express talk

نرم افزار express talk یکی از نرم افزارهایی است که امکان نصب روی کامپیوتر را خواهد داشت. به همین دلیل در صورت نیاز به تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم قابل استفاده خواهد بود. این نرم افزار در محیط ویندوز قابل نصب است.

“با نصب express talk خواهید توانست با داشتن اشتراک ای دی اس ال تماس تلفنی داشته باشید.”

شرکت عرضه کننده این نرم افزار، شرکت swift sound است. express talk یکی از محصولات این شرکت است که امکانات زیادی دارد.

کیفیت صدا هنگام برقراری تماس بالای خواهد بود. همچنین برقراری تماس با تمام نقاط دنیا را به شما خواهد داد. این تماس با هر سیستم دیگری که express talk روی آن نصب شده باشد ممکن است.

برای نصب express talk توجه کنید که نسخه مناسب را تهیه کنید (به یاد داشته باشید که این نرم افزار در دو نسخه basic و business edition در دسترس است).

2. اسکایپ

اسکایپ نرم افزار مشهوری است که شاید تجربه استفاده از آن را داشته باشید. امروزه با اسکایپ امکان تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم ADSL بسیار ساده است.

در نظر سنجی های انجام شده skype نمره قابل قبولی کسب کرده است. به گونه‌ای که از بین حدود 300 هزار کاربر، بیشتر آن‌ها از اسکایپ راضی بوده‌اند.

مزایای skype:

  • با نصب اسکایپ کلیه تماس‌ها رایگان خواهد بود.
  • هنگام خرید اسکایپ یک شماره تلفن به شما اختصاص خواهد یافت.
  • این برنامه قابلیت نصب بر روی اغلب کامپیوترهای دسکتاپ و گوشی های هوشمند موبایل را دارد.

معایب skype:

  • بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که گاهی امکان برقراری تماس با skype را ندارند.
  • با اسکایپ نیاز به هزینه برای تماس با شماره تلفن همراه معمولی است.

3. وایبر

وایبر نرم افزار دیگری است که محبوبیت بالایی در بین کاربران دارد. این نرم افزار مانند اسکایپ رایگان است. همچنین از اغلب سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کند. حجم ترافیک مصرفی توسط وایبر از حجم ترافیک اینترنت ADSL کم است. اما مانند اسکایپ برای تماس با شماره تلفن معمولی نیاز به هزینه دارد.

یک عیب نیز برای وایبر گزارش شده است. آن هم تاخیر در انتقال صدا است. اما در کل وایبر با توجه به رایگان بودن گزینه مناسبی است.

4. واتساپ

واتساپ دسکتاپ یک نرم افزار دیگر برای تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم ADSL است. همه شما با این نرم افزار آشنایی دارید. امکان تماس با استفاده از واتساپ یکی از مزایای بزرگ آن است. در این نرم افزار از بهترین فناوری برای فراهم کردن بهترین کیفیت صدا استفاده شده است. البته ممکن است در مقایسه با سایر نرم افزارها معایبی هم داشته باشد.

5. لاین

line نرم افزار دیگری است که 400 میلیون کاربر دارد. لاین هنوز باگ هایی دارد. این نرم افزار تقریبا تازه وارد بازار شده است. برای همین امید پیشرفت برای آن وجود دارد. اما در هر صورت باگ‌های این نرم افزار باید رفع شود.

سایر نرم افزارهای تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، نرم افزارهای متعدد دیگری هم عرضه شده‌اند. این نرم افزارها هر یک کاربران خاص خود را دارند. یک جستجوی ساده در اینترنت شما را با آن‌ها آشنا خواهد کرد.

با توجه به مطالب گفته شده گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود دارد. اما بطور کلی تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم بسیار راحت خواهد بود (البته در صورتی که در حال حاضر سخت افزار لازم را برای این کار داشته باشید).

مزایای تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم چیست؟

مزایای متعددی را برای تبدیل کامپیوتر به تلفن می‌توان برشمرد. به خصوص برای کسانی که به طور مرتب از سیستم خود استفاده می‌کنند.

این افراد این امکان را خواهند داشت تا به راحتی بدون نیاز به تلفن با دیگران تماس بگیرند. یا این که تماس‌های دیگران را با یک میکروفون که متصل به کامپیوتر است پاسخ دهند. امکان ذخیره، مکالمات، امکان پیاده سازی تلفن گویا و ذخیره مکالمات از جمله مزایای قابل ذکر هستند. شما می‌توانید از یک نرم افزار مناسب به عنوان منشی تلفنی استفاده کنید. یا اینکه اقدام به پیاده سازی تلفن گویا بنمایید.

موارد ذکر شده نشان می‌دهند که تبدیل کامپیوتر به تلفن با مودم ADSL و حتی Dial up مفید است. حتی ممکن است در شرایط خاص ضروری باشد.

در پایان امید ما بر این است که مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل