دسته‌ها
برند

همه چیز در مورد سیستم عامل کیونپ (QNAP QTS)

دستگاه‌های ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ حاوی پردازنده و سیستم عامل هایی هستند که برنامه‌های متنوعی را اجرا و اطلاعات مورد نیاز را برای فایل‌ها فراهم می‌کنند. این اطلاعات براحتی میان افرادی که مجاز به استفاده از داده‌ها هستند، به اشتراک گذاشته می‌شود. عملکردهای سیستم عامل کیونپ بسیار قدرتمند است و مناسب کسب وکارها است.  (جهت خرید کیونپ کلیک کنید.)

بطور کلی کمپانی کیونپ دو طبقه بندی اصلی برای سیستم عامل‌های خود تعریف کرده است. از جمله مهم‌ترین سیستم‌های بکار رفته در دستگاه‌های کیونپ سیستم عامل فضای ذخیره ساز تحت شبکه ( Nas OS) و سیستم عامل شبکه ( Networking OS) می‌باشد.

از ویژگی‌های سیستم عامل‌ کیونپ می‌توان به ویژگی‌هایی نظیر رمزگذاری، سرویس دهی برای چندین رسانه، اشتراک فایل‌ها، ادغام محیط‌های ابری اشاره کرد. در ادامه این مقاله یکی از سیستم عامل‌های اصلی کیونپ را به صورت خلاصه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سیستم عامل QTS

اولین سیستم عامل کیونپ، فضای ذخیره ساز تحت شبکه (Qnap Nas ) سیستم عامل QTS( Qnap Turbo Station) است. سیستم عامل کیونپ ( QTS ) برای راحتی کاربران سطح مبتدی و متوسط طراحی شده است. علاوه بر لینوکس، ext4 و سیستم عامل QTS، قابلیت‌های با ارزشی نیز به این دستگاه اضافه شده است. از جمله می‌توان به قابلیت‌های گرفتن عکس فوری از داده‌ها، سرورهایی برای رسانه‌ها از جمله Plex و دسترسی آسان به محیط ابر شخصی را نام برد. ( کیونپ QNAP چیست؟+ انواع دستگاه های ذخیره ساز کیونپ )

سیستم عامل کیونپ QTS دستگاه های کیونپ را به ذخیره ‌سازی قابل اعتماد برای هر کاربری تبدیل کرده است.

QTS ساده، ایمن، مقیاس پذیر و قابل اطمینان

نیازهای کاربران در بکارگیری از دستگاه کیونپ متفاوت است. سیستم عامل qnap بر اساس کاربردی‌ترین نرم افزار لینوکس طراحی شده است. خدماتی با کیفیت بالا را برای نیازهای کاربران برآورده می‌کند. از جمله این نیازها می‌توان به توانایی دسترسی و اشتراک گذاری اطلاعات در بین کاربران نام برد.

همچنین مدیریت اطلاعات ذخیره شده، بک آپ گرفتن از اطلاعات، استفاده از محیط‌های مجازی، قابلیت اشتراک چندین رسانه، نظارت و کنترل فایل‌ها و موارد بسیار زیادی که همگی توسط سیستم عامل کبونپ برآورده می‌شود.

طیف‌های متنوع سیستم عامل کیونپ (QTS)

  •  سیستم کرنل (system kernel):

هر دستگاه ذخیره ساز دارای هسته مرکزی بنام کرنل است. کرنل مسئول اجرا و کنترل برنامه‌های سیستم عامل می‌باشد. بعنوان یک برنامه فرمان‌های اپلیکیشن‌ها را اجرا می‌کند. خدمات و وظایفی را ارائه می‌دهد که با منابع سخت افزاری سیستم تطابق دارد.

  • لایه سرویس:

پل بین سیستم کرنل و ولایه اپلیکیشن می‌باشد. با ارائه سرویس‌های مداوم، اپلیکیشن‎های مختلفی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این خدمات موجود در بک گراند سیستم از اطلاعات کاربران حفاظت می‌کند.

  • لایه اپلیکیشن:

از مهم‌ترین قابلیت‌های هر دستگاه ذخیره ساز کیونپ شخصی سازی اپلیکشن‌ها می‌باشد. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد دستگاه ذخیره ساز خود را بر اساس نیازهای که لازم دارید مجهز کنید.

  • برنامه‌های کمکی:

کیونپ نرم افزاری را ارائه می‌دهد که در دو محیط ویندوز و مک قابل اجراست. بعد از اینکه هر کاربری اپلیکشن خود را انتخاب کرد این نرم افزار آن اپلیکشن را مورد تایید قرار می‌دهد. بدین طریق کاربر براحتی از آن اپلیکیشن در ذخیره ساز خود  استفاده می‌کند.

  • برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه:

سیتم عامل کیونپ برنامه‌های متنوعی را برای سیستم عامل تلفن‌های همراه، اندروید وios فراهم کرده است. این برنامه‌ها دسترسی کاربر را از اقصی نقاط دنیا به گوشی همراه امکان پذیر می‌کند. کاربر می‌تواند با بکارگیری این برنامه‌ها از راه دور به اطلاعات خود دسترسی داشته و موسیقی مورد علاقه اش را پخش کند. همچنین سیستم ذخیره ساز خود را مدیریت کند.

مدیریت دسکتاپ سیستم عامل کیونپ  QTS

سیستم عامل کیونپ QTS قابلیت‌های رابط گرافیکی( GUI ) را ارائه می‌دهد. این رابط بکارگیری از دستگاه ذخیره ساز را برای کاربران بسیار آسان کرده است. بدون نیاز به دانش خاصی می‌توان از آن استفاده کرد. این رابط اشتراک گذاری فایل‌ها را در بین چندین پلتفرم امکان پذیر می‌کند. دسکتاپ QTS 4 بسیارخلاقانه مدرن و شیک طراحی شده است. می‌توان براحتی در دسکتاپ امکانات را مشاهده و دنبال کرد.

قابلیت باز کردن چند پنچره و اجرای چندین فرمان بصورت همزمان، مدیریت حساب‌های کاربری را نیز امکان پذیر می‌کند. همچنین اپلیکیشن‌های مجازی را اجرا می‌کند. اپلیکیشن‌های پُرباری را برای کاربران خانگی قابل اجرا کرده و لذت مجموعه‌های سرگرم کننده تصویر، صدا و انیمیشن‌ها را برای مصارف خانگی مهیا می‌کند. کاربران می‌توانند به راحتی از مرکز دانلود کیونپ طیف متنوعی از اپلیکیشن‌ها را دانلود، نصب کرده و تجربه کار با دستگاه ذخیره ساز خود را افزایش دهند.

  • دسکتاپ ساده و قابل رویت سیستم عامل کیونپ

رابط کاربری نرم افزار qnap بسیار خلاقانه عمل می‌کند. کاربر برای استفاده نیازی به دانش و تخصص  خاصی ندارد. دسکتاپ پیشرفته و شیک دارای چیدمانی از آیکون‌ها است این آیکون‌ها  به راحتی قابل مشاهده هستند. کاربران می‌توانند به آسانی قابلیت‌های رابط کاربری و دستگاه ذخیره ساز خود را تجربه کنند.

تصویر منوی اصلی سیستم عامل کیونپ QTS
  • اجرای همزمان چند برنامه

نرم افزار qnap به کاربران امکان می‌دهد پنجره چندین برنامه را باز کنند و همزمان برنامه‌ها را اجرا کنند. همچنین نیازی نیست که برای اجرای برنامه صبر کرد، می‌توان اندازه پنجره‌ها را از نوار ابزار کوچک کرد. هر برنامه بصورت مستقل قابل اجراست. ویژگی دیگر سیستم عامل qnap یک نمای کامل از برنامه‌ها و پنجره‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مشاهده کل برنامه‌ها سرعت اجرای آن‌ها را افزایش می‌دهد.

برای مثال در اجرای برنامه‌ای نظیر File Station دو پنجره جداگانه را باز کرده و با روش کشیدن و رها کردن ( drag and drop) فایل‌ها را در بین آن‌ها جابجا کرد. بدین طریق عملیات انتقال فایل‌ها با سرعت و کیفیت بالا انجام می‌پذیرد.

معرفی دسکتاپ هوشمند

  • منوی اصلی

منوی اصلی مجموعه‌ ای از برنامه‌های فعال سیستم است که هر کاربری آن‌ها را مشاهده می‌کند. همچنین تنظیمات برنامه‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. چنانچه برنامه ای اضافی از مرکز برنامه‌ها نصب شود، منوی اصلی سیستم به کاربر کمک می‌کند که برنامه دلخواه را به سرعت پیدا کند.

  • طراحی کاربردی

کاربران می‌توانند با باز کردن چندین پنجره همزمان، چندین عملکرد را اجرا کنند. این طراحی عملکرد کاربران را افزایش و بهینه می‌کند.

  • تصویری از رابطه کاربری زیبای سیستم عامل QTS

    داشبورد هوشمند

 داشبورد سیستم بصورت گرافیکی عملکرد هوشمندی دارد. آخرین اطلاعات از وضعیت سیستم در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سلامت سیستم و هارد درایو دیسک را نشان می‌دهد. با نظارت بر برنامه‌های سیستم، کاربران را از عملکرد سخت افزاری،وضعیت ذخیره سازی سیستم آگاه می‌کند. آخرین اطلاعات خبری درمورد محصول و نرم افزار را ارائه می‌کند.

  • میانبرها
    هر کاربر می‌تواند آیکون‌هایی که بصورت تکراری استفاده کرده است را براحتی با روش کشیدن و رها کردن ( dragging and dropping) بروی دسکتاپ بعنوان میانبر مرتب کند. همچنین می‌تواند میانبرها را بصورت گروهی دسته‌بندی کند.

  • نوار ابزار هوشمند

نوار ابزار دسترسی سریع به منابع کیونپ را به صورت آنلاین در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از طریق نوار ابزار سرعت جستجو هر گزینه ای برای کاربر افزایش می‌یابد. نوار ابزار به کاربر یادآوری می‌کند که باید کاری را شروع یا تمام کند.

  • چند دسکتاپ

دسکتاپ ویژگی منحصر به فردی دارد. هر کاربر می‌تواند با ایجاد چند دسکتاپ برنامه‌های متفاوتی را اجرا کند. کاربران با جدا کردن برنامه‌های متفاوت در هر دسکتاپ می‌توانند بین دسکتاپ‌ها حرکت کرده و برنامه‌ها را اجرا کنند.

  • صفحه دسکتاپ دلخواه

کاربران می‌توانند دسکتاپ و صفحه ورود به سیستم خود را ایجاد کنند. هر کاربر می‌تواند تصویر مورد علاقه خود را آپلود کند. همچنین می‌تواند تصاویر دلخواه خود را از قسمت گالری عکس موجود در سیستم انتخاب و دسکتاپ یا صفحه ورود به سیستم را شخصی کند.

 عملیات آسان بر روی دستگاه های تبلت

سیستم عامل کیونپ قابلیت جدیدی را اجرا می‌کند. یعنی علاوه بر اجرای برنامه از طریق باز کردن یک پنجره، امکان اجرای برنامه‌ها و تنظیمات ویندوز را درحالت تمام صفحه ارائه می‌دهد. در هنگام بکارگیری از دستگاه تبلت این قابلیت بصورت خودکار برای دستگاه عمل می‌کند.

سرگرمی خانگی

پلتفرم منحصر بفردی که نرم افزار qnap در اختیار کاربران قرار می‌دهد باعث می‌شود که از فضای ابر ایجاد شده خصوصی یا عمومی برای به اشتراک گذاشتن فایل‌ها استفاده کرد. کاربران می‌توانند با بکارگیری از این فن آوری و ابزارهای مختلف از جمله ویژگی HDMI، DLNA و AirPlay تصاویر، انیمیشن‌ها یا ویدئوهایی که در دستگاه ذخیره ساز ذخیره شده را با تلویزیون تماشا کنند.

اپلیکیشن‌های قدرتمند تجاری

سیستم عامل کیونپ دارای برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های قدرتمند با اهداف تجاری است. بکارگیری از آن‌ها کیفیت و کارایی کسب و کار را بالا می‌برد. اشتراک گذاری فایل، امکان بکارگیری از پروتکل‌هایی نظیر iSCSI و مجازی‌سازی، بک آپ گرفتن و استفاده از قابلیت‌های تنظیمات از جمله این برنامه‌ها هستند.

 

منبع :  What is QTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل