دسته‌ها
دوربین مداربسته

چند نکته برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب

این سری از مقاله های مجله شبکه ارغوان سعی دارد با معرفی ویژگی های دوربین مداربسته خوب، چند نکته برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب را گوشزد کند. همچنین راه حل هایی را برای انتخاب و خرید مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین دوربین مداربسته ارائه می دهد.

نصب یک سیستم نظارتی یا امنیتی راه کاری برای اطمینان از ایمنی خانه و کارمندان است. عرضه انواع مختلف دوربین های مداربسته در بازار باعث می شود که افراد هنگام انتخاب، خرید و نصب دوربین مداربسته نمی دانند دنبال چه نوع دوربین مداربسته ای هستند، یا در انتخاب و خرید دوربین مداربسته خود دچار اشتباهاتی می شوند.

ویژگی های دوربین مداربسته خوب

هدف از خرید دوربین مداربسته چیست؟ آیا به دنبال حفاظت در داخل و خارج از خانه هستید؟ از دوربین مداربسته فقط برای جلوگیری از جرم استفاده می کنید؟ دوربین مداربسته دیجیتال می خواهید؟ برای نظارت بر کودک یا سالمند یا حیوان خانگی هستید؟ دانستن چند نکته برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب در هنگام خرید دوربین مداربسته ضروری است. درادامه این سری از مقاله های مجله شبکه ارغوان به معرفی 5 ویژگی در انتخاب دوربین مداربسته خوب می پردازد:

5 ویژگی برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب و خوب

  1. میزان مقاومت دوربین مداربسته در فضاهای داخلی و خارجی: دوربین مداربسته خوب باید در برابر عوامل محیطی و شرایط آب و هوا مقاوم و بادوام باشد.
  2. قابلیت پوشش دهی مناسب: یکی از ویژگی های دوربین مداربسته خوب ارائه پوشش دهی مناسب با توجه به بودجه کاربر است. برای مثال یک راه حل ایده آل برای مشاغل کوچک استفاده از دوربین مداربسته ای است که بزرگنمایی 360 درجه را به جای نصب چندین دوربین ارائه می دهد.
  3.  وضوح تصویر: اگر تصویری که دوربین ضبط می کند وضوح تصویر خوبی داشته باشد و طبق قوانین نصب دوربین مداربسته مستقر شود، براحتی سارق شناسایی و دستگیر می شود. دوربین های امنیتی تحت شبکه IP دارای وضوح تصویری 1080 پیکسل را دارند که 25 برابر بیشتر از وضوح تصویر دوربین های آنالوگ است.
  4. سیستم ضبط کننده NVR یا DVR: دوربین مداربسته خوب علاوه بر نظارت موثر ویدئویی باید با یک سیستم ضبط کننده قابل اعتماد ویدئویی پشتیبانی شود. یک سیستم DVR یا NVR به طور کلی به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد توصیه می شود، زیرا آنها ظرفیت ذخیره سازی حافظه بیشتری دارند.
  5. نیازهای عملکردی خاصی را برآورده کند: دوربین های مداربسته به دلایل مختلفی مانند نظارت، امنیت و جلوگیری از جرم نصب می شوند. دوربین مداربسته مناسب باید هدف کاربر را فراهم کند برای مثال هدف کاربر تشخیص حرکت و صورت یا دید در شب است. در هنگام نصب سیستم دوربین مداربسته، باید دوربینی را انتخاب کنید که مناسب شرایط شما باشد. دوربین ها باید مجهز باشند.

رایج ترین اشتباهات در خرید دوربین مداربسته مناسب

چند نکته در انتخاب دوربین مداربسته مناسب توجه به اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته است. این اشتباهاتی زمانی رخ می دهد که افراد نمی دانند کدام دوربین مداربسته مناسب را در ساختمان مسکونی، فضای اداری یا سازمانی بکار بگیرند. لذا این قسمت از مقاله چند نکته در انتخاب دوربین مداربسته مناسب به بررسی 5 مورد از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته می پردازد.

1. آیا انتخاب دوربین مداربسته بی سیم در ارجحیت است؟

یکی از این اشتباهات در خرید دوربین مداربسته منزل رخ می دهد. افراد بین دوربین های مداربسته بی سیمی ، وای فای و سیمی و یا کلا سیمی همیشه مردد هستند.

بهتر است بدانیدکه در انتخاب میان دوربین های مداربسته بی سیم، وای فای و سیمی، دوربین های امنیتی سیمی قابل اعتماد تر و با دوام تر هستند. معمولا دوربین های بی سیمی به دلیل راحتی نصب، خریداری می شوند.

انتخاب انواع دوربین مداربسته امنیتی بر اساس کابل

دوربین های مداربسته امنیتی سه نوع اصلی هستند.

  • نوع اول که به دوربین امنیتی بی سیم برقی معروفند باید به برق وصل شود. این به نوعی هدف از بی سیم بودن را نقض می کند، زیرا هنوز از طریق کابل به برق وصل می شوند. پس براحتی می توان با اجرای یک کابل حتی کابل کل سیستم را بدون دردسر نصب و راه اندازی کرد.
  • نوع دوم دوربین مداربسته امنیتی بی سیمی هستند که با باتری کار می کنند. باتری این دوربین ها باید هر چند هفته یک بار تعویض شوند. این دوربین ها براحتی سرقت می شوند. عدم امنیت که دلیل ضعف این دوربین ها است.
  • نوع سوم دوربین های امنیتی سیمی و جزو دوربین مداربسته خوب محسوب می شوند.

خرید دوربین مداربسته قدیمی ممنوع!

از رایج ترین اشتباهات در انتخاب دوربین مداربسته خوب و مناسب خرید دوربین مداربسته قدیمی است. شما می توانید به راحتی از فروشگاه های عرضه کننده دوربین های مداربسته یا از طریق فروش اینترنتی دوربین قدیمی را به قمیت ارزان خریداری کنید اما این دوربین ها با نیازهای جدید سازگار نیستند. دوربین های قدیمی با کابل کواکسیال کار نمی کنند. از طریق یک کابل 6 Rg که شبیه کابل آنتن هستند کار می کنند و مناسب نیاز شما نیستند.

دوربین های امنیتی مدرن از نوع دوربین های امنیتی تحت شبکه IP هستند. گاهی اوقات برخی از شرکت ها به صورت موذیانه روی جعبه کلمه IP را درج می کنند اما در واقع دوربین ها با آنالوگ تنظیم و راه اندازی می شوند. بهتر است جهت اطمینان از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید دوربین مداربسته تحت شبکه کنید. شبکه ارغوان عرضه کننده انواع دوربین های مداربسته است. در هنگام خرید بهترین مشاور را ارائه می دهند.

دوربین های مداربسته ویژگی های متنوع دارند

از اشتباهات رایج انتخاب دوربین مداربسته منزل این است که کاربران فکر می کنند همه دوربین های امنیتی فقط یک منظوره هستند و نقش آن ها ضبط یک حادثه و محافظت از دارایی افراد در یک منطقه است. برندهای مطرح در دوربین های مطرح بازار مانند دوربین مداربسته داهوا، هایک ویژن و برند یوبیکیوتی فن آوری های جدیدی را ارائ کرده اند. ناگفته نماند که دست آوردهای جدید و اضافی بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر مستقیم دارد.

فناوری Tripwires

در هنگام خرید دوربین مداربسته منزل با هر برندی که مد نظر دارید به فناوری های مختلف هر برند توجه کنید. این فناوری به کاربران خانگی کمک می کنند که وقتی در منزل نیستند وجود مجرم یا سارق را شناسایی و هشداری را به تلفن و ایمیل کاربر ارسال می کند.

فناوری منطقه ممنوع

به محض نزدیک شدن فرد ناشناس به خودرو شما سیستم هشدار پیامی رابرای شما ارسال می کند.

فناوری تشخیص چهره

این دوربین ها توانایی تشخیص چهره افراد را دارند. به راحتی چهره را شناسایی می کنند و پیام هشدار را به کاربر ارسال می کنند.

می توان نتیجه گرفت که ویژگی های هر سیستم دوربین مداربسته کاملا یکسان نیست. با پیشرفت تکنولوژی ویژگی های جدید به دوربین ها اضافه می شود.

آیا دوربین مداربسته به پوشش حفاظتی نیاز دارد؟

از رایج ترین اشتباهات در خرید دوربین مداربسته این است که کاربران به پوشش دوربین توجهی ندارند و خرید دوربین های مداربسته ضد خرابکاری برای آن ها مهم نیست. از ویژگی های دوربین مداربسته خوب نوع پوشش محافظتی دوربین است.

پلیس با مشاهده دوربین های مداربسته ای که از حمله افراد ناشناس و مزاحم فیلم برداری کرده است، نشان می دهد که دوربین های مداربسته خوب باید پوشش های فلزی و سختی در اطراف لنزهای نوری و یا مکانیکی در داخل خود داشته باشند و در مکان هایی نصب شوند که دور از دسترسی خرابکاران باشد. دوربین های مداربسته ضد خرابکاری ضامن امنیت خانه و سلامت خانواده است.

راهنمای خرید دوربین مداربسته دیجیتال

دوربین های مداربسته دیجیتال تصاویر را در یک ضبط کننده دیجیتال ذخیره و ضبط می کنند و فیلم را به قالب دیجیتال تبدیل می کند. برای مشاهده و پخش فیلم ، به یک DVR متصل به مانیتور نیاز است. یک شبکه داخلی از طریق اتصال به روتر فیلم را پخش و امکان دسترسی و پخش را از راه دور فراهم می کند. سیستم دوربین مداربسته دیجیتال سیم کشی را به حداقل می رساند و زمان نصب را کاهش می دهد. دوربین مداربسته دیجیتال توانایی شناسایی خرابکاران را دارد. همچنین می تواند از راه دور پلاک های اتومبیل ها را شناسایی کند.

برای خرید دوربین مداربسته دیجیتال لیستی از ویژگی های دوربین ها را تهیه کنید و ویژگی های دوربین نظیر بزرگنمایی و زوم عالی، دامنه وسیع و پویا، وضوح تصویرHD تشخیص خرابکاری، فوکوس لنز از راه دور، سیستم ارسال هشدار به صاحب دوربین و موارد دیگر را قرار دهید.

خرید دوربین مداربسته برای منزل

از مهم ترین دلایل نصب و خرید دوربین مداربسته برای منزل حفظ اموال و حریم خانه و خانواده، جلوگیری از تجاوز و سرقت و نظارت بر کودک یا افراد سالخورده و حیوانات خانگی است. برای خرید دوربین مداربسته برای منزل نوع، برند و مکان نصب دوربین با توجه به نیاز مالک انتخاب می شود. هر یک از موارد ذکر شده در مقاله دوربین مداربسته منزل مجله شبکه ارغوان به اجمال توضیح داده شده است که مطالعه آن توصیه می شود. در هنگام خرید دوربین مداربسته برای منزل به تعرفه های نصب دوربین مداربسته توجه کنید. مقاله انواع دوربین مداربسته و سیستم های آن راهنمای جامعی است که می تواند به شما در خرید دوربین مداربسته برای منزل کمک کند.

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته مناسب

برخی از عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته عبارتند از:

  • ویژگی کارت حافظه: دوربین های مداربسته پیشرفته شکاف کارت حافظه دارند و کاربران می توانند با وارد کردن کارت حافظه 32، 64، و 128 گیگابیت تصاویر را ضبط کنند. این دوربین ها نسبت به سیستم های آنالوگ و دیجیتال گرانتر هستند.
  • قابلیت چرخش و زاویه دید دوربین: دوربین های مداربسته مدرن قابلیت چرخش به صورت افقی و عمودی دارند و تا 355 درجه زاویه دید را ارائه می دهند. این ویژگی قیمت دوربین مداربسته را افزایش می دهد.
  • کیفیت تصویر: بهترین و گران ترین دوربین های مداربسته امروزی فیلم های ویدئویی با وضوح تصویر 1080پیکسل تولید می کنند.کیفیت بالا یا HD بسیار رایج و به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه است.
  • سنسور حرکتی وصوتی: اگر به یک سیستم امنیتی درجه 1 نیاز دارید و می خواهید به بهترین وجه از خانه یا محل کار خود محافظت کنید، دوربین های هوشمند که دارای حسگرهای حرکتی و صوتی هستن را خریداری کنید. قیمت دوربین مداربسته هوشمند گران است.
  • تجهیزات جانبی: لوازم جانبی همراه با جعبه دوربین مداربسته و ضد آب بودن دوربین مداربسته هزینه دوربین را افزایش می دهد.
  • دوربین های مداربسته که میکروفون داخلی دارند و ارتباط دو طرفه را ایجاد می کنند گرانتر است.
  • تعداد LED های مادون قرمز: مادون قرمز در دوربین مداربسته دید در شب را فراهم می کنند. هرچه تعداد LED ها بیشتر، کیفیت ضبط در شب بهتر خواهد بود. فناوری جدید بر قیمت تاثیر دارد.
  • دوربین های مداربسته بی سیم: به دلیل راحتی در نصب و راه اندازی ارزانتر هستند. دوربین های مداربسته سیمی قابل اعتماد تر هستند. نصب دوربین مداربسته سیمی نیاز به تخصص و دانش فنی دارد. برای نصب درست و اصولی با شبکه ارغوان مشاوره کنید. 02141902

دوربین های مداربسته بی سیم نصب و جابجایی آسانی دارند. برخی از دوربین های بی سیم با کیفیت خوب نسبت به دوربین های سیمی گران هستند. امروزه دفاتر و خانه های با کلاس دوربین های بی سیمی را ترجیح می دهند زیرا زیبایی خانه و شرکت با سیم و کابل مختل و از بین نمی روند. برای استفاده از دوربین های بی سیم، به یک روتر با کیفیت بالا، اتصال به اینترنت قابل اعتماد و پر سرعت نیاز است.

  • ضمانت نامه و گارانتی محصول: قیمت و ضمانت رابطه مستقیم دارند. ضمانت بیش از 3 سال برای دوربین مداربسته قیمت را افزایش می دهد.
  • برندهای مطرح: برندهای دوربین مداربسته قیمت های متفاوتی در بازار دارند. دوربین مداربسته داهوا و دوربین مداربسته هایک ویژن قیمت های قابل قبولی را ارائه داده اند.

مشاوره دوربین مداربسته تحت شبکه

انتخاب دوربین های مداربسته نیاز به دانش فنی و مشاوره با کارشناسان و متخصصان باتجربه دارد. مشاوره دوربین مداربسته تحت شبکه به بسیاری ازسوالات ما در انتخاب و خرید دوربین مداربسته پاسخ می دهد. سوالاتی نظیر: دوربین IP چیست؟ چرا باید به جای سیستم DVR سنتی، سیستم دوربین IP را انتخاب کنم؟ انواع مختلف دوربین های IP چیست؟ مارک های اصلی دوربین IP کدام یک هستند؟ چگونه دوربین IP را انتخاب کنم؟ بهترین دوربین های IP برای امنیت در خانه کدام هستند؟ آیا به ضبط ویدیوی شبکه (NVR) احتیاج دارم؟ دوربین های IP را از کجا بخرم؟

در نهایت

توجه به چند نکته در انتخاب دوربین مداربسته مناسب به شما کمک می کند تا در هنگام خرید بین انواع دوربین های مداربسته گیج نشوید. هر چقدر دوربین مداربسته از فناوری های پیشرفته تری برخوردار باشد گرانتر است. برای اینکه دچار اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته نشوید قبل از خرید با کارشناسان این محصولات مشاوره کنید. کارشناسان فروش و تکنسین های زبده شبکه ارغوان بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع دوربین مداربسته را به شما پیشنهاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل