دسته‌ها
اکتیو

معرفی برترین نرم افزارهای VOIP در سال 2022

در این مقاله از مجله شبکه ارغوان قصد داریم به معرفی چند از بهترین نرم افزارهای VOIP بپردازیم. ویپ دنیای امروزی ارتباطات را مدرن ساخته است. برای راه اندازی voip پس از خرید تجهیزات ویپ، نیاز به تهیه و نصب یک نرم افزار مطمئن جهت ارتباط این تجهیزات و همچنین ارتباط کاربر با این تجهیزات و مدیریت هر چه بهتر تماس های تحت وب داریم. با ما همراه باشید تا با 10 تا از بهترین نرم افزارهای مدیریت سیستم ویپ اشنا بشیم.

نرم افزار voip چیست؟

نرم افزار voip یک برنامه ارتباط مجازی است. با راه اندازی این برنامه کاربران، نیازی به سیم کشی های مسی برای شبکه تلفن ثابت ندارند. کاربران می توانند از طریق اینترنت تماس برقرار کنند و یا تماس هایی را دریافت کنند. بهبود ارتباطات داخلی و خارجی، کاهش هزینه ها، انعطاف پذیری و ویژگی های پیشرفته با راه اندازی نرم افزار ویپ امکان پذیر می شود.

انواع voip

اصطلاحات voip، تلفن مجازی، تماس مجازی و سیستم های تلفن آنلاین کاربرد بسیار دارد. انواعی از خدمات توسط تلفن voip وجود دارد که در اینجا به سه نوع اصلی از این سرویس ها اشاره می کنیم:

ویپ ابری voip، ویپ داخلی VoIP On Premise و ویپ مسکونی از انواع خدمات تلفنی هستند. برای درک نرم افزار voip نگاهی دقیق تر به این سه سرویس خواهیم داشت.

  • ابر VoIP

Cloud VoIP سرویس تلفنی که از طریق اینترنت تماس را برقرار می کند. این سرویس توسط یک شخص ثالث ارائه می شود. این فرم از نرم افزار voip بسیار مقرون به صرفه است. کاربران نیازی به استفاده از سخت افزارهای اختصاصی ندارند در نتیجه هزینه زیادی صرف این سرویس نمی شود. شرکت های ارائه دهنده این سرویس ویژگی های تجاری پیشرفته ای را مانند خدمات خودکار، یافتن مسیرهای تماس جدید و تجزیه و تحلیل از تماس نظیر نام تماس گیرنده، شماره تلفن و منبع بازاریابی و غیره ارائه می دهد.

  • داخلی یا محلی VoIP

برای افزایش کنترل و ایجاد امنیت سخت افزار این پلت فرم در شرکت یا سازمان شما نصب می شود. لذا هزینه راه اندازی، نگهداری، تعمیر و تنظیمات به این سرویس اضافه می شود. نسبت به ویپ ابری مقیاس پذیری کمتری دارد.

  • VoIP مسکونی

ویپ مسکونی یک سرویس صوتی برای خانه ها است که از طریق اینترنت کار می کند. مردم آن را از طریق تلفن ثابت انتخاب می کنند زیرا ارزان، قابل حمل است و ویژگی های بیشتری دارد. برای راه اندازی ویپ در منزل به اینترنت پر سرعت و قابل اعتماد و سخت افزار نیاز است.

 

نرم افزار VoIP چگونه کار می کند؟

هنگامی که تماس خود را از طریق VoIP برقرار می کنید، نرم افزار Voice over Internet Protocol تماس شما را به بسته هایی با ساختار پروتکل TCP/IP تبدیل می کند. هنگامی که شما به یک بخش داخلی زنگ بزنید این بسته ها در شبکه مبتنی بر اینترنت به آن داخلی مورد نظر هدایت وارد می شود و تلفن آن بخش زنگ می خورد. حال اگر تلفن تماس شما در خارج از سازمان باشد سرویس اینترنت و مبتنی بر شبکه از طریق تلفن SIP یا SIP Trunk تماس برقرار می شود.

مزایای نرم افزار voip

این روزها بازار استفاده از ویپ داغ شده است. افزایش فعالیت های تجاری از راه دور، عدم قطعی تماس ها از انواع مزایای استفاده از نرم افزار ویپ شده است که در ادامه مقاله به چند مورد آن می پردازیم:

 صرفه جویی در هزینه

به دلیل حذف سخت افزار هزینه کاهش می یابد. نرم افزار voip از تجهیزات voip موجود (رایانه‌های رومیزی، تلفن‌های رومیزی، تلفن‌های هوشمند، روترها و غیره) استفاده می‌کند و بیشتر نیازهای تلفن IP و سخت‌افزار اضافی توسط ارائه‌دهنده تلفن سانترال PBX مدیریت می‌شوند. کاهش هزینه ها شامل موارد زیر نیز می شوند:

  • نگهداری
  • خطوط تلفن اضافی
  • کنفرانس های تلفنی
  • تماس های بین المللی
  • هزینه های ارتباطات راه اندازی

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری

یکی از مهم ترین مزایای نرم افزار voip مقیاس پذیری است. با راه اندازی نرم افزار voip نیروهای کار در هر جا که باشند می توانند با هم در ارتباط باشند. علاوه بر برقراری ارتباط، نظارت نیز به آسانی امکان پذیر می شود. می توان با یک کلیک ویژگی‌هایی مانند جلسات ویدیویی، اشتراک‌گذاری و ویرایش فایل، چت متنی، کنفرانس صوتی، تجزیه و تحلیل زنده را فعال کرد و حتی به‌ روزرسانی‌های حضورکاربر، برقراری ارتباط و همکاری با اعضای تیم را بدون توجه به جایی که هستند آسان می‌کند.

ویژگی های پیشرفته

نرم افزار voip نه تنها کانال‌های ارتباطی بیشتری را ارائه می‌کند، بلکه ویژگی‌های ارتباطی بسیار پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تری نسبت به خدمات تلفن استاندارد ارائه می‌دهد.

ارتباطات همه جانبه

به جرات می توان گفت که مشتریان با بکارگیری از نرم افزار voip می توانند با روش دلخواه خود با بخش های فروش یا پشتیبانی در تعامل باشند. مشتریان به راحتی می توانند از طریق تماس صوتی، ایمیل، پیامک های تلفنی، چت های آنلاین، تماس ویدئویی و یا حتی پیام رسان های اجتماعی با بخش مورد نظر خود ارتباط برقرارکنند. ویژگی همه جانبه بودن نرم افزار ویپ شامل ضبط تاریخچه ارتباطات و سفارش، یادداشت ها و سایر اطلاعات ضروری از گذشته تا حال حاضر است که همگام سازی و نمایش داده می شود. امکان ادغام ابزارهای تماس شخص ثالث با رابط ویپ توسط این قابلیت ویپ قابل دسترس است.

ویژگی های کاربردی نرم افزار voip

شرکت های ارائه کننده نرم افزار voip سرویس هایی را در اختیار مشتری قرار می دهند که تلفن ها و سیستم های سنتی قادر به ارائه آن نیستند. این ویژگی ها به قدری زیاد است که می توان آنها را با توجه به نیاز مشتری سفارشی کرد.

این ویژگی های کلیدی عبارتند از:

  • سرویس های اتوماتیک توزیع تماس Automatic Call Distribution (ACD) و Interactive Voice Response (IVR) پاسخ صوتی تعاملی: با این ویژگی دیگر نیازی نیست که با شخص مورد نظر به صورت مستقیم صحبت کرد.
  • پست صوتی تصویری: پیام‌های صوتی را رونویسی می‌کند و آنها را به عنوان ایمیل یا پیامک ارسال می‌کند.
  • ضبط و رونویسی تماس: تماس‌ها را به صورت خودکار و بر حسب تقاضا ارائه رونویسی و ضبط می کند.
  • مدیریت تماس پیشرفته: علاوه بر انتقال تماس، انتقال تماس و مزاحم نشوید، ویژگی‌های مدیریت تماس نرم افزار VoIP به کاربران ویژگی هایی پیشرفته ای نظیر مسدود کردن شماره ها، مدیریت صف انتظار و غیره را ارائه می دهد.
  • تماس ویدیویی: نرم افزار ویپ به شما امکان ویدئو کنفرانس را می دهد. اجازه می دهد که جلسات به صورت چهره به چهره در هر زمان یا هر مکان برگزار شود.
  • ابزارهای همکاری تیمی: نرم افزار voipپیام رسان چت گروهی را فراهم می کند. بدین صورت امکان ارتباط سریع و آسان امکان پذیر می شود. بسیاری از سیستم های ویپ
  • برنامه‌های افزودنی مجازی و شماره‌های تلفن: بسیاری از سیستم های ویپ به کاربران علاوه بر شماره های محلی خود برنامه های اضافی نامحدود ارائه می دهد. شماره های خودکار و رایگان و همچنین امکان حضور در چندین کشور را امکان پذیر می کند
  • دسترسی به برنامه موبایل: با نصب یک برنامه نرم افزاری کاربران می توانند از طریق تلفن همراه یا تبلت ها و تلفن های هوشمند به تلفن ویپ، تماس ویدئویی، پیام چت گروهی و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. تماس ها بدون شماره گیری به تلفن همراه ارسال می شود.

کاربرد و نرم افزارهای VOIP

کاربردهای اولیه کاربردهای پشرفته
انتقال پست صوتی به ایمیل
ره گیری تماس برقرار شده کنفرانس
شناسه تماس گیرنده قابلیت جابجایی
ارتباطات یکپارچه ضبط تماس
شماره اضطراری تامین خودکار
 DND (Dont Disturb) مزاحم نشوید تلفن به طور خودکار به شماره پشتیبان وصل می کند
سرعت در شماره گیری محدودیت زمان
فهرست مشتریان فهرست سفید/ فهرست سفید
صف انتظار فایروال
تماس های تلفنی همزمان —————–
تلفن گویا —————–
آوای انتظار —————–

لیست 10 نرم افزار VOIP 2022

در این قسمت از مقاله نگاهی به فهرستی از محبوبترین راه حل نرم افزار voip می اندازیم که در سال 2022 ارائه می شود. اولا مهمترین دلیل محبوبیت این نرم افزارها به ویژگی های خاص، میزان قیمت و ثانیا به نوع کاربرد آن ها بستگی دارد.

  • RingCentral
  • Nextiva
  • Dialpad
  • Elastix
  • Issabel
  • CloudTalk
  • Grasshopper
  • GoToConnect
  • Avaya
  • Vonage

بهترین نرم افزار voip از دیدگاه شبکه ارغوان

با وجود انواع مختلف نرم افزارهای voip که در بازارهای تلفن های ویپ و تلفن های سانترال، انتخاب بهترین آن اولا نیاز به مشاوره و تجربه دارد. ثانیا کارشناسان فنی شبکه ارغوان معتقدند که باتوجه به سابقه استفاده از نرم افزارهای مختلف دو نرم افزار زیر بسیار کارآمد هستند. دلایل اصلی این اهمیت این دو نرم افزار سهولت کار و قابلیت ویرایش و آپدیت شدن را دارد.

  • نرم افزار Elastix: یک نرم افزار است که با استفاده از آن می توان یک تلفن voip را راه اندازی کرد. نرم افزارالستیک با تلفن سانترال مبتنی بر فناوری استریک از طریق رابط گرافیکی ادغام می شود. همچنین نرم افزار الستییک با کمک ابزارهای خود در ارائه کننده سرویس های شخص ثالث ویپ ماژول هایی را بوجود می آورد. آن ها را به یک بسته نرم افزاری که برای تلفن منبع باز مناسب است تبدیل می کند.
  • نرم افزار Issabel: نرم افزار منبع باز است که خدمات ارتباطات IP را در یک مکان گرد هم می آورد. این پلتفرمی است که مدیریت کانال‌های تعامل تجاری شما را ساده می‌کند و یک مبادله تلفن (VoIP) با ایمیل، CRM ،مدیریت ارتباط با مشتری است، فکس، ویدئو کنفرانس، ضبط، گزارش‌ها و همه چیز را در بر می‌گیرد.

حرف آخر

نرم افزار voip تماس تلفنی از طریق اینترنت را برای کاربران خود مهیا می کند. مهمترین مزایای ارتباط ایجاد شده از طریق voip هزینه قابل قبول، انعطاف پذیری و امکانات صوتی و تصویری است که در تلفن های سنتی موجود نیست.

منبع: https://www.softwaretestinghelp.com/voip-software/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل