دسته‌ها
اکتیو

VOIP چیست؟ هرآنچه باید از 📞ویپ بدانید!

اگر به دنبال جواب سوال VOIP چیست هستید تا پایان با ما همراه باشید. با این سرویس و در برنامه WhatsApp وSkype آشنایی داریم. ویپ یا VOIP مخفف عبارت Voice over Internet Protocol است و سرویسی است که امکان برقراری تماس تلفنی از طریق بستر اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

WhatsApp، از ارائه دهندگان VOIP است.

VOIP مخفف عبارت Voice over Internet Protocol و سرویسی است که انتقال صدا با استفاده از اینترنت را انجام می‌دهد. با این سرویس و توسط برنامه هایی مانند WhatsApp و Skype آشنایی داریم و چه بسا که از آن هم استفاده کرده‌ایم. در ادامه مطلب ابتدا قرار است به این سوال که VOIP چیست، پاسخ دهیم و سپس به بررسی کاربردها، مزیت ها و سایر مباحث مربوط به این سرویس می‌پردازیم.

🛒 خرید تجهیزات voip با تخفیف ویژه از فروشگاه شبکه ارغوان

VOIP چیست ؟

ویپ چیست؛ VOIP و یا سرویس ویپ همانطور که از عبارت کامل آن پیداست از اینترنت و پروتکل های آن به منظور انتقال صدا استفاده می‌کند و در واقع دیگر خبری از سیم های مسی پرهزینه وجود ندارد. پاسخ کوتاه است؛ اما این سرویس ویژگی های فوق العاده ای را ارائه می‌دهد.

حتما از خود می‌پرسید که امکانات ویپ چیست و چرا این سرویس نزد کاربران محبوب شده است و به یکی از گزینه ها برای تمامی شرکت های ارائه خدمات تلفنی تبدیل شده است در ادامه امکانات VOIP بررسی می‌شوند.

ویپ چه امکاناتی را ارائه می‌دهد؟

ویژگی هایی که در زیر ارائه می‌شوند بسته به نیاز شما اهمیت پیدا می‌کنند و هر کدام تاثیر یکسانی ندارند.

  • سرویس دهنده خودکار

ایجاد یک به اصطلاح منشی و یا سرویس دهنده خودکار از ویژگی های سرویس ویپ است. اگر با شرکتی تماس گرفته اید و برای ورود به بخش مربوط کلید خاصی را فشار داده‎‌اید بدانید که از VOIP استفاده کرده‌اید. سرویس دهنده خودکار، حتی در ساعاتی خارج از ساعات اداری، کاربران را به بخش های مختلف هدایت می‌کند.

  • ارسال تماس ها بر روی موبایل و دسکتاپ

اگر در دفتر کار خود نیستید و به سیستم خود دسترسی ندارید، با سرویس VOIP تماس ها به سمت گوشی موبایل شما هدایت خواهند شد و دیگر تماسی را از دست نخواهید داد. برای این کار کافی است که امکانات این سرویس را برای کار در خانه اضافه کنید که به شما امکان برقراری تماس تلفنی، پیوستن به تماس های کنفرانسی، مبادله پیام های متنی و موارد دیگر را می دهند.

دریافت و ارسال تماس از دستگاه های مختلف در سرویس تلفن اینترنتی
  • کیفیت تماس HD

این ویژگی باعث می‌شود که کیفیت تماس ها دو برابر شیوه تماس سنتی شود. و این یعنی اینکه حتی برای تماس های از راه دور کلمات را واضح می‌شنوید.

تجربه کیفیت تماس HD با ویپ یا تلفن اینترنتی
  • بستر واحد برای ارتباط بهتر

با استفاده از ویپ و ویژگی Unified Communications (UC)، برای گردش کار بهتر و ارتباط با یکدیگر، به برنامه های مختلف نیاز ندارید و این سرویس این خدمات را برای ما ارائه می‌دهد.

  • رمزگذاری و امنیت

در دنیای پیشرفته امروز امنیت اهمیت ویژه ای دارد. و همین امنیت بالای VOIP شاید یکی از مهمترین گزینه ها برای صاحبان کسب و کار است. این سرویس ایمن و مطمئن است حتی وقتی بسته ها از طریق اینترنت هدایت می‌شوند؛ ویپ با بررسی امنیت داخلی مطمئن می‌شود که افراد دیگر تماس های شما را شنود نکنند.

  • ضبط تماس

برای پیاده سازی این ویژگی به تجهیزات خاصی نیاز ندارید. ضبط مکالمات از طریق سیستم تلفنی، زمینه های پیشرفت شما را  ارتقا می‌بخشد و امنیت بالایی نیز دارد. برای مثال می‌توانید میزان رضایتمندی از خدماتی که ارائه داده‌اید را از طریق تماس های کاربران بررسی کنید.

ضبط تماس بدون نیاز به تجهیزات خاص در سرویس voip

موارد گفته شده در بالا را به real-time analytics و online faxing و مسیریابی خودکار تماس ها اضافه کنید تا به جواب این سوال که VOIP چیست برسید؛ سرویسی فوق العاده با امکانات فراوان

کاربرد VOIP چیست ؟

اگر سرعت و پهنای باند اینترنت شما خوب است، تماس هایی که برقرار می‌کنید علاوه بر کیفیت بالا بسیار اقتصادی خواهند بود. این فناوری عالی و باورنکردنی است و تحولات زیادی در زمینه ارتباطات ایجاد کرده است. از اماکن مسکونی گرفته تا دفاتر سازمانی و به طور گسترده از فناوری VoIP استفاده می‌کنند.

اگر به دنبال جوابی برای این سوال که کاربرد VOIP چیست هستید؛ جواب این است که با سرویس ویپ ارتباطی با کیفیت تر و آسان تر را خواهید داشت. مانند استفاده از برنامه Skype که با هزینه بسیار کم ارتباط با افراد دور را امکان پذیر می‌کند. از دیگر کاربردهای این سرویس این است که آن را برای شرکت و یا حتی خانه خود راه اندازی کنید و از مزیت های فوق العاده آن استفاده کنید. فقط کافی است با شرکت شبکه ارغوان  ارائه دهنده VOIP ارتباط بگیرید. 41902-021

Skype نمونه ای از تعامل ما با سرویس ویپ است

 

از طرفی دیگر راه اندازی VoIP بسیار آسان است. موردی که باعث محبوبیت بیشتر این سرویس شده است و به گزینه عالی استفاده برای تماس های شخصی و کاری روزمره تبدیل کرده است. فقط به یاد داشته باشید؛ تا زمانی که به اینترنت متصل باشید، می توانید از برقراری تماس لذت ببرید. همانطور که گفته شد برای راه‌اندازی سرویس ویپ کافی است که با شرکت ارائه دهنده این سرویس ارتباط بگیرید.

7 مزیت های تکنولوژی انتقال صدا روی ویپ

استفاده از ویپ چه مزیت هایی دارد؟

 با کاربرد و ویژگی های تکنولوژی انتقال صدا روی ویپ آشنا شدیم و به این سوال که VOIP چیست پاسخ دادیم. اما استفاده از ویپ به دلیل مزیت های زیر است که توصیه می‌شود.

  • هزینه های پایین تر

خطوط تلفن سنتی معمولاً بر حسب زمان مکالمه هزینه می گیرند، ولی با VoIP فقط برای برقراری سرویس اینترنت خود هزینه می‌کنید.

  • سخت افزار و نرم‌افزار مقرون به صرفه.
  • برگزاری جلسات کنفرانس به سادگی و با حداکثر 300 کاربر.
  • فراتر از تماس صوتی است.
  • دسترسی جهانی
  • استفاده بهتر از پهنای باند
  • استفاده از ویژگی Fax over IP

و بسیاری از ویژگی های دیگر که از مزیت های این سرویس شمرده می‌شوند.

خدمات ویپ در تهران

برای اطلاع از خدمات ویپ در تهران می‌توانید به مراکز معتبر وجود در سطح شهر مراجعه کنید و یا اینکه می‌توانید به با کلیک بر روی صفحه خدمات VOIP ارغوان نت مراجع کنید. بیشتر آشنا شوید کافی است که خدمات ویپ و شهر خود را تایپ کنید و وارد سایت شرکت های که ارائه دهنده خط تلفن اینترنتی voip هستند شوید. تمام شرایط و ضوابط و خدماتی که برای شما ارائه خواهد شد آمده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره

سرویس VOIP به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

این سوال که تجهیزات ویپ چیست، یک جواب دارد و آن این است که همه چیز بستگی به جزئیات و خدماتی که قرار است پیاده سازی کنید دارد. البته بعضی از امکانات عمومی هستند، برای مثال راه اندازی و یا داشتن شبکه ای که بتواند میزبان سرویس VOIP شود. با این حال به طور کلی برای راه اندازی ویپ به نرم‌افزارهایی مانند issabel voip برای مدیریت نرم‌افزاری و به تجهیزات سخت افزاری عمومی و خاص نیاز دارید.

در این مقاله تلاش بر این بود که به این سوال که VOIP چیست پاسخ داده شود و با بیان ویژگی ها و مزیت های آن شما را به سمت و سوی استفاده از آن هدایت کنیم.

 

منابع:

  1. https://blog.panterranetworks.com
  2. https://www.nextiva.com
  3. https://eztalks.com

یک پاسخ به «VOIP چیست؟ هرآنچه باید از 📞ویپ بدانید!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل