دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
آموزش مفاهیم شبکهامنیتنرم افزار

من رمز وای فای رو فراموش کردم. لطفا کمکم کنید!

یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران از مهندسان شبکه ارغوان این است که من رمز وای فای را فراموش کردم لطفا کمکم کنید! اگر رمز عبور وای فای خود را فراموش کرده اید، این مقاله از مجله شبکه ارغوان را مطالعه کنید. این مقاله به شما می آموزد که رمزعبور Wi-Fi خود را پیدا کنید. در صورتی که رمز عبور و پسورد خود را فراموش کردید از طریق نرم افزار ویندوز دستگاه کامپیوتر خود یا مک آن را بازیابی کنید. همچنین با تنظیمات کامپیوتر و دسترسی به صفحه تنظیمات روتر می توانید رمزعبور را پیدا کنید.

اگر روش های بالا را اجرا کردید ولی رمز خود را پیدا نکردید باید روتر خود را دوباره بازیابی کنید. سپس با تنظیم مجدد روتر رمز عبور پیش فرض کارخانه را بازیابی کنید.

 پیداکردن رمزعبور در ویندوزها 

ابتدا روی آیکون یا نماد Wi-Fi کلیک کنید. این نماد می توانید در منتهی الیه سمت راست نوار تسک که معمولا در پایین صفحه قرار دارد پیدا خواهید کرد. همچنین می توانید روی نماد (^) کلیک کنید وقتی باز گردید علاوه بر نماد وای فای چندین نماد دیگر نیز در آنجا مشاهده خواهید کرد.

البته لازم است بدانید که این روش فقط وقتی درست کار می کند که شما طریق Wi-Fi به شبکه متصل هستید اما رمز خود را فراموش کردید.

اگر در اینجا نماد مانیتور کامپیوتر را در کنار کابل مشاهده کردید، از طریق اترنت به روتر خود متصل شده اید. نمی توانید از اتصال اترنت برای تعیین رمز عبور Wi-Fi خود استفاده کنید.

مراحل پیداکردن رمز وای فای که فراموش کرده ام!

در این مرحله روی Network & Setting که در تصویر بالا مشخص است کلیک می کنید. این در منو وای فای قرار دارد.

مرحله بعدی وقتی پنجره باز گردید، در قسمت چپ پنل روی Wi-Fi کلیک کنید.

حال در این مرحله به سمت پایین اسکرول کنید و روی Change adapter options کلیک کنید. در قسمت “Related settings” در پانل سمت راست قرار دارد.

سپس به مرحله ای می رسید که باید روی اتصال Wi-Fi خود کلیک راست کرده و وضعیت را انتخاب کنید. در منوی باز شده گزینه Status را خواهید دید.

روی دکمه Wireless Properties کلیک کنید. این گزینه در وسط پنجره قرار دارد.

روی تب Security کلیک کنید. این تب را در بالای پنجره خواهید دید. با این کار صفحه ای باز می شود که دارای فیلد “کلید امنیتی شبکه” “Network security key”در نزدیکی وسط صفحه است. این جایی است که رمز عبور شما ذخیره می شود. به تصویر زیر دقت کنید این کادر با نقاط سیاه مشخص است.

کادر کناررا علامت بزنید. زیر قسمت “کلید امنیتی شبکه” “Network security key”قرار دارد. نقاط با این کلید های امنیتی پر می گردد. کلیدهای امنیتی شما جایگزین نقاط سیاه در فیلد “کلید امنیتی شبکه” با رمز عبور Wi-Fi شما می گردد.

مجله شبکه ارغوان با این راهنمای ساده سعی کرده است که با این مقاله به سوال” من رمز وای فای رو فراموش کردم. لطفا کمکم کنید!” پاسخ بدهد. در مقاله بعدی بازیابی رمز عبور وای فای از طریق مک و دسترسی به روتر را آموزش خواهد داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا