دسته‌ها
دوربین مداربسته

راهنمای انتخاب بهترین دوربین مداربسته

روزانه افراد زیادی کلمه بهترین دوربین مداربسته را در گوگل سرچ می کنند. در حقیقت افراد اطلاعات زیادی از بهترین دوربین های مدار بسته را ندارند. یا بهترین برندهای دوربین مداربسته موجود در بازار را نمی شناسند. دوربین های مداربسته متناسب با شرایط مختلف عرضه می شوند. در این مقاله از مجله شبکه ارغوان توضیحاتی جامع درباره انتخاب دوربین مداربسته داده می شود و لیست بهترین دوربین های مداربسته برای آشنایی بیشتر ارائه می شود.

نظارت و امنیت نقش مهمی در جلوگیری از فعالیت های مجرمانه در اطراف ما دارد. بهترین دوربین مداربسته ای که نصب می شود چندین حالت ارائه می دهد. ضبط ویدئو، ضبط ویدئو با جلوه های صوتی، حالت پنهان و مخفی و یا حالت دوربین های مداربسته بیسیم همگی هدف نظارتی و امنیتی دارند. بهترین سیستم های دوربین مدار بسته و نصب دوربین ها برای دستگیری مجرمان هستند. این امر منجر به احساس امنیت مستمر در زندگی افراد می شود.

انتخاب دوربین مداربسته چالشی دشوار نیست!

غالبا اکثر شرکت ها اقدام به خرید و یا فروش بهترین دوربین های مداربسته می کنند. اما شرکت های بسیار کمی تمام خدمات با کیفیت را به مشتریان خود ارائه می دهند . قبل از خرید دوربین مداربسته بهتر است که ازخدمات پس از فروش آنها اطلاع کسب کنید. مشاوره با شرکت های فروشنده نظیر فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان بسیار مفید است. جدیدترین دوربین های مداربسته را به شما معرفی می کند و لیست بهترین دوربین مداربسته را ارائه می دهد. ویژگی های دوربین مداربسته نظارتی یا امنیتی را در قالب یک راهنمای جامع در اختیار خریداران می گذارد تا بتوانند بهترین دوربین مداربسته را انتخاب کنند.

انتخاب دوربین مداربسته نظارتی یا امنیتی؟

چرا دوربین مداربسته نصب می کنید؟ آیا هدفتان نظارت بر کسب وکار یا خانه است؟ یا هدف از نصب دوربین مداربسته حفاظت از کسب و کار و خانه است و امنیت مهمترین هدف است؟ لذا برای انتخاب و تصمیم گیری برای نصب بهترین دوربین مداربسته هدف خود را بدانید و تفاوت دوربین مداربسته نظارتی و امنیتی را درک کنید.

دوربین مداربسته نظارتی

دوربین های مداربسته نظارتی به طور معمول در شبکه های IP کار می کنند. با افزایش جرم و جنایت، نظارت نقش مهمی برای جلوگیری از این فعالیت های خلافکارانه دارد. هدف از نصب و راه اندازی بهترین دوربین مداربسته دستگیری مجرمان است. نصب انواع دوربین های مداربسته و سیستم های آن منجر به احساس امنیت در زندگی و کسب و کار و افزایش امنیت از مال و اموال با ارزش می شود.

اهمیت نظارت دوربین مدار بسته

یک سیستم دوربین مدار بسته مزایای زیادی برای صاحبان خانگی فراهم می کند. مهمترین مزیت آن ترساندن سارقان، مجرمان و خرابکاران از انجام جرم است. در این قسمت از مقاله سعی شده است که توضیح کوتاه مفید از مزایای یک دوربین مداربسته نظارتی مورد بررسی قرار گیرد.

مزایای انتخاب دوربین مداربسته نظارتی

برای نصب دوربین های مداربسته به مزایایی که طرفداران آن بیان کرده اند توجه کنید:

  • بازدارندگی از جرم: اولین گزینه برای جلوگیری از جرم و جنایت، نصب بهترین دوربین مداربسته برای نظارت است. سارقان و مجرمان در صحنه جرم همیشه بدنبال پیداکردن دوربین مداربسته هستند که آن ها را از بین ببرند.

وجود دوربین های مداربسته باعث می شود که این مجرمان مرتکب به انجام جرم در برابردوربین نشوند. زیرا دوربین از آن ها ویدئو می گیرد و آن ها گرفتار می شوند.دوربین مداربسته نظارتی متجاوزان را می ترساند.

همچنین دوربین مداربسته نظارتی بر نحوه عملکرد و فعالیت کارمندان و سایر افراد نظارت دارد. اگر در فضای داخلی، کارمندی ناراضی یا سرنشینی در ماشین دست به خرابکاری بزند بر تهدیدات و خسارات نظارت می کند.

  • شواهد ثبت شده: یک سیستم و دوربین مداربسته در صورت ارتکاب جرم شواهد آن را نیز در زمان واقعی ویدئو و ضبط و نگهداری می کند. این ویدئوها کمک می کنند که مجرمان زودتر شناسایی و دستگیر شوند.
  • نظارت از راه دور: دوربین مداربسته می تواند با اینترنت کار کند و دارای ویژگی مانیتورینگ از راه دور است. یعنی کاربر می تواند از راه دور به ویدئوهای ضبط شده دسترسی داشته باشد. کاربر هم به زمان واقعی ویدئو و هم به ویژگی پخش فیلم از راه دور دسترسی دارد. یعنی نیازی به حضور فیزیکی نیست.
  • ایمنی و امنیت عمومی را بهبود می دهد: دوربین مداربسته علاوه بر اینکه افراد یک محیط را از مجرمان محافظت می کنند، آن ها را در محل هایی که خشونت و آزار و اذیت زیاد است مورد حمایت قرار دهد.

دوربین های نظارتی تصاویری از مکان های عمومی مانند چهارراه ها، مراکز و پارکینگ را در اختیار شما قرار می دهند و راه حل های نظارتی عالی را در جلوگیری از جرایم ارائه می دهند. با حضور دوربین های مداربسته نظارتی عاملان جرم می دانند که اقدامات وحرکات آن ها ویدئو وضبط شده و مورد توبیخ یا تنبیه قرار می گیرند.

دوربین مداربسته امنیتی

دوربین های امنیتی؛ که به دوربین مداربسته نیز شناخته می شوند CCTV (closed-circuit television)، برای انتقال سیگنال ها از یک مکان خاص به مانیتوری که در فاصله مکانی دیگری قرار دارد استفاده می شود.

مزایای انتخاب دوربین مداربسته امنیتی

وقتی دوربین ها در سیستم مداربسته نصب می شوند، ویدئوها را به مکانی دورتر،جای محافظت شده که سیستم ضبط کننده قرار دارد، پیوند می دهند. مزایای بهترین دوربین مداربسته امنیتی شامل موارد ذیل است:

  • جلوگیری از وقوع جرم: بهترین راه حل برای مناطقی که میزان ارتکاب جرم زیاد است نصب دوربین مداربسته امنیتی است. بهترین راه حل برای حفظ امنیت در دفتر کار یا خانه، که به صورت پراکنده در هر گوشه از دفتر کار یا خانه قرار می گیرند.
  • کنترل در فضای بیرونی:در فضای باز نیز عامل جلوگیری از سارق یا تهاجم به فضاهای مسکونی هستند. برای کنترل رفتار افراد خانواده یا حیوانات خانگی بسیار عالی هستند.
  • کنترل نامحسوس: روشی عالی برای تشخیص و پیگیری بازدیدکنندگان مشکوک است. دوربین های مداربسته امنیتی را می توان به صورت مخفی نصب کرد تا به صورت نامحسوس همه جوانب و حرکات را زیر نظر گرفت.
  • شواهد مستند: برای جمع آوری شواهد صوتی و تصویری و ضبط رویدادهای مستند بسیار کارآمد است.

چند نکته برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب

تهیه لیست بهترین دوربین مداربسته بسیار چالش برانگیز است. بهترین برندهای دوربین مداربسته در بازار موجود است. خرید بهترین برندهای دوربین مداربسته به نوع کاربری شما بستگی دارد. برای چه هدفی آن ها را تهیه می کنید،اهداف نظارتی یا امنیتی؟انتخاب بهترین دوربین مداربسته کار آسانی نیست خصوصا اگر از نیاز خود مطمئن نیستید، لذا با ارزیابی نیازهای خود و برای محدود کردن انتخاب به موارد زیر توجه کنید:

1_ اندازه سیستم

مکان و هدف نصب (می تواند نظارتی یا امنیتی باشد) در تعیین اندازه و شکل سیستم بهترین دوربین های مداربسته تاثیر مستقیم دارد.

هدف ا زنصب دوربین ها مداربسته بازدارندگی ا جرم است. طبق قانون موظف هستید که تابلویی نصب کرده و به همه اعلام کنید که در این مکان دوربین مداربسته نصب شده است.

2_ شرایط روشنایی

دوربین های مداربسته برای فیلمبرداری شفاف و واضح احتیاج به نور کافی دارند. لیستی از بهترین دوربین های مداربسته بر اساس دید در شب یا نور مادون قرمز تهیه کنید تا مرحله انتخاب راحتر شود.

3_ وضوح و کیفیت دوربین

دوربین های مداربسته وضوح مختلفی را برای فیلمبرداری ارائه می دهند. وضوح و کیفیت تصاویر ویدئویی بسیار مهم است. حداقل وضوح 720 و حداکثر 1280 پیکسل توصیه می شود.

4_ میدان دید دوربین مداربسته

میدان دید دوربین به کل منطقه ای اطلاق می شود که دوربین از آن استفاده می کند. هرچه میدان دید گسترده تر باشد، منطقه بیشتری تحت پوشش قرار می گیرد و دوربین های کمتری نیز باید در مکان مورد نظر نصب گردد.
برخی از دوربین ها از ابتدا نمای پیش فرض گسترده ای دارند. در حالی که برخی دیگر دارای لنزهای قابل تنظیم با ویژگی های بزرگنمایی و زاویه بندی عرضه می شوند.

5_ کنترل از راه دور

کافی است که به اینترنت وصل شوید.وقتی به اینترنت وصل شدید می توانید از راه دور دوربین خود را کنترل کنید. ویدئوهای دوربین مداربسته را تماشاکنید. اگر می خواهید به سیستم دوربین مداربسته خود وصل باشید لیست بهترین برند دوربین مداربسته را تهیه کنید که به آخرین فناوری ها مجهز باشند. مدل های قدیمی این ویژگی را ندارند.

6_ دوربین نیاز به سیم کشی دارد یا خیر؟

تمام سیستم های دوربین مداربسته به کابل نیاز دارند. تنها تفاوت این است که دوربین مداربسته بیسیم در نوع ارسال سیگنال های رادیویی است . دوربین های مداربسته یی سیم تصاویر را فیملمبرداری می کنند و سپس آن ها را به صورت سیگنال و بدون نیاز به اتصال از طریق سیم به دستگاه ضبط کننده dvr/nvr دوربین مداربسته منتقل می کنند.

7_ یکپارچگی

یک سیستم امنیتی محسوب می شوند. یعنی این دوربین ها به سایر سیستم های امنیتی و یا نظارتی اضافه می شوند. این دوربین ها با رصد اولین حرکت ناشناس، سیستم هشداردهنده یا آژیر زنگ خطر، سیستم کنترل و چراغ های هوشمند و تمامی تجهیزات امنیتی را فعال می کنند.

8_ بودجه و هزینه

برای خرید دوربین مداربسته بودجه خود را براساس نیاز و قیمت دوربین مداربسته و کاربری خود تعیین کنید. غالبا قیمت بهترین دوربین مداربسته به ویژگی ها، تعداد دوربین ها و سیستم های نظارتی بستگی دارد. نصب و نگهداری دوربین های مداربسته نظارتی بسیار گران است.

در هنگام خرید بهترین دوربین مداربسته هزینه دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی برای نصب نیز محاسبه می شود. ههمچنین هزینه نصب و نگهداری نیز محاسبه شود. این هزینه برای نصب دوربین مداربسته نظارتی بسیار گران است.

انتخاب بهترین دوربین مداربسته بر اساس نوع

تقاضای بهترین دوربین مداربسته با افزایش شهرنشینی، تغییر سبک زندگی، نیاز به نظارت و امنیت توسط کاربران خانگی، کسب و کارها یا سازمان های دولتی به سرعت درحال رشد است. رقابت در تولید پیشرفته ترین دوربین مداربسته میان بهترین برندهای دوربین مداربسته در جهان بسیار چشمگیر است به قدری که تهیه یک لیست از بهترین دوربین مداربسته درمیان برندهای مطرح در بازار جهانی بسیار دشوار است. لذا لیست بهترین دوربین های مداربسته را براساس عملکرد و برند دسته بندی می کنیم.

آشنایی با محبوب ترین انواع دوربین های مداربسته در بازار می تواند به انتخاب بهترین دوربین مداربسته و سیستم آن کمک کند. محبوب ترین دوربین های مداربسته بر اساس شکل عبارتند از:

  • دوربین مداربسته گلوله ای یا بولت
  • دوربین دام یا گنبدی شکل
  • Pan Til-Zoom دوربین با عملکرد بزرگنمایی و زاویه دار
  • جعبه ای
  • دوربین مداربسته با دید در روز و شب
  • دوربین مادون قرمز
  • دوربین مداربسته تحت شبکه IP
  • بیسیم
  • دوربین HD که وضوح با کیفیت بالا دارند

8 برند برتر دوربین مداربسته در بازار

انتخاب بهترین دوربین مداربسته براساس برند کار آسانی نیست زیرا همه برندها و مارک های مطرح در دنیا بسیار کارآمد هستند. ما در شبکه ارغوان پس از پرسش و پاسخ از تجربه مشتریان خود، لیست بهترین دوربین مداربسته بر اساس برند را ارائه می دهیم که عبارتند از:

1- دوربین مداربسته هایک ویژن Hikvision

دوربین های مداربسته هایک ویژن طیف کاملی از راه حل های جامع امنیتی را ارائه می دهد. در لیست بهترین دوربین های مداربسته برند هایک ویژن یکی از محبوب ترین ها در جهان است. راه حل های کاربردی شامل سیستم دوربین های مداربسته مسکونی و تجاری، آموزشی, بانکداری، ساختمان و ترافیک است. این برند طیف گسترده ای از محصولات شبکه را ارائه می دهد. ضبط های ویدیویی شبکه (NVR) ، دوربین های PTZ از محصولات این برند است.

2- برند Dahua

دوربین مداربسته داهوا یکی دیگر از شرکت های چینی است که محصولات و خدمات نظارت ویدیویی با فناوری پیشرفته را به انواع بازارها از کسب و کارهای کوچک گرفته تا سازمانی های دولتی و زیر ساخت های مهم و امنیتی را می فروشد. با استفاده از فناوری های کلیدی که حداکثر امنیت و محافظت را تضمین می کند.کیفیت و خدمات عالی را برای طیف وسیعی از دوربین های شبکه و PTZ ارائه می دهد.

3- یوبیکیوتی (UBNT)

یک شرکت فناوری آمریکایی است که دوربین های نظارتی را به بازار عرضه کرده است. محصولات ارتباط بی سیم را تولید می کند. دوربین مداربسته UBNT دارای سیستم یونیفای( Unifi ) است. یعنی مجموعه ای از دستگاه های شبکه و یک کنترلر نرم افزاری با مدیریت مرکزی است. این سیستم امکان دسترسی آسان به همه دستگاه های شبکه را فراهم می کند تا کاربر بتواند در هر کجا که لازم باشد نظارت و مدیریت کند.

4- برند Axis

یک شرکت سوئدی است که در سال 1984 به عنوان بخشی از گروه Canon تأسیس شد. پیشرو در تولید دوربین است و راه حل های امنیتی را چاشنی دوربین مداربسته کرده است. این برند براحتی مقیاس پذیر است و به آسانی با سیستم های نظارتی ادغام می شود. دوربین های تحت شبکه، نرم افزارهای مدیریت فیلم و تجزیه و تحلیل را ارائه می هد. راه حل هوشمندی برای انواع تهدیدات و خرابکاری ها فراهم کرده است. وضوح تصویر عالی، نصب آسان، کنترل بر اترنت و گران بودن از ویژگی های این برند است.

5- برند Hanwha Techwin

در سال 1977 تأسیس شد و در لیست بهترین دوربین مداربسته قرار دارد. جزو رهبران جهانی در نظارت تصویری قرار است. راه حل های نظارت تصویری ارائه می دهد. دوربین ها و مدیریت یکپارچه با سیستم های نظارتی ادغام می شود.

6- برند IDIS

یک شرکت امنیتی جهانی است، با دفتر مرکزی خود در کره جنوبی، طیف گسترده ای از راه حل های نظارت تصویری را برای بازارهای تجاری و عمومی تولید و توزیع می کند. آنها راه حل های نظارتی ویدیویی با کیفیت های متنوع و کیفیت بالا را ارائه می دهندکه کاربر پسند، مقیاس پذیر و انعطاف پذیر هستند.

7- برند Honeywell

این شرکت آمریکایی که در زمینه سیستم های امنیتی فعالیت دارد در سال 1906 اولین دوربین مداربسته را به بازار عرضه کرده است. یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین های مداربسته نظارتی است. قیمت مناسبی دارند.

8- برند Vivotek CCTV

این برند در سال 2000 شروع به کار کرده است. این برند دوربین های مداربسته تحت شبکه خود را در سال 2022 روانه بازار کرده است. دوربین تحت شبکه IP و محصولات نظارتی این برند آن را به رهبر پر ارزش در تمامی رده های دوربین نظارتی کرده است.

حرف آخر

مهمترین اصل در نصب دوربین های نظارتی یا امنیتی جلوگیری از ارتکاب جرم است. برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته توجه به عملکرد و برند دوربین مداربسته بسیار مهم است. الویت اصلی برای خرید و نصب بهترین دوربین مداربسته این است که به عملکرد هر دوربین و مزایای آن توجه کرد. هدف بهترین دوریبن های مداربسته نظارت و امنیت است. پس بهتر است کمترین توجه خود را به قیمت ها داشته باشید. بهتر است لیستی از نیازها و الویت ها در انتخاب و نصب دوربین مداربسته تهیه شود. تهیه لیست بهترین دوربین مداربسته نیز راه کار مفیدی است.

منبع: https://blog.bizvibe.com/blog/security-and-safety/top-10-cctv-camera-brands-world

https://www.wired.com/gallery/best-outdoor-security-cameras

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل