دسته‌ها
دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته بی سیم و کاربرد آن ها

اصطلاح دوربین مداربسته “بی سیم” کمی گمراه کننده است. در حقیقت دوربین مداربسته بی سیم به دوربینی گفته می شود که ویدئوهای ضبط شده را به صورت امواج رادیویی ارسال می کند. این نوع دوربین ها برای فعالیت خود به برق نیاز دارند. یعنی برای اتصال به برق به یک کابل نیاز دارد. همچنین نظارت یا امنیت با دوربین های وایرلس از طریق IP شبکه نیز انجام می شود. به راحتی با کامپیوتر یا تلفن های هوشمند می توان به اطلاعات یا فیلم های ضبط شده، دسترسی پیدا کرد.

در این سری از مقالات مجله شبکه ارغوان به دوربین های بی سیم می پردازیم، با تعریفی کوتاهی از دوربین مداربسته وایرلس نگاهی به نحوه خرید و اطلاعاتی در مورد قیمت دوربین مداربسته بیسیم می اندازیم.

اگرقادر به نصب کابل های ویدیویی نیستید، دوربین مداربسته بی سیم نصب کنید!

دوربین مدار بسته بی سیم از انواع دوربین های مداربسته حرفه ای هستند که فقط برای کارکرد دوربین به برق نیاز دارند و فیلم های بی سیم را به ضبط کننده منتقل می کنند. در برنامه هایی که امکان کابل کشی سخت است یا وجود ندارد، بهترین گزینه دوربین های مداربسته بی سیم است. آنها برای نظارت در فضای باز از راه دور ایده آل هستند.

انواع دوربین مداربسته با توجه به نوع کاربری انتخاب می شود. انتخاب دوربین مداربسته مناسب بی سیم به تصمیم کاربر مربوط می شود. دو نوع سیگنال آنالوگ و سیگنال دوربین های IP بی سیم وجود دارند، که کارشناسان توصیه می کنند اگر به دنبال زمان واقعی ویدئو بدون هیچ تاخیر هستید از دوربین های بی سیم امنیتی استفاده کنید. این دوربین ها خط دید بین دوربین و گیرنده را در اختیار شما قرار می دهد.

برای مکان هایی که بین دوربین و گیرنده رادیویی مانعی وجود دارد دوربین های نظارتی وایرلس WiFi استفاده کنید. WiFi رمزگذاری شده است. دوربین های مداربسته بی سیم از سیگنال های وای فای استفاده می کنند و می توانند فیلم را بدون دسترسی به دید کامل منتقل کنند.

انواع اتصالات در دوربین های مداربسته تحت شبکه IP

  • دوربین های مداربسته وایرلس: واژه بی سیم برای انتقال سیگنال بکار می رود، درحالیکه برای اتصال به برق نیاز به کابل داریم. دوربین مداربسته امنیتی WiFi برای خانه و تجارت در نصب، انعطاف پذیر تر و قابل حمل تر از دوربین های نظارتی و سنتی است.

ناگفته نماند که هنگام نصب دوربین مداربسته وایرلس، اطمینان حاصل کنید که محل نصب دارای اتصال WiFi پایدار است. سیگنال WiFi می تواند تا 240 فوت در مناطق باز و 60 فوت در داخل خانه در بین دو 2 دیوار برقرار شود. می توان با گوشی هوشمند اتصال یا عدم اتصال به وای فای را مورد بررسی قرار داد. اتصالات عبارتند از:

  • دوربین های مداربسته با کابل اترنت
  • دوربین های بدون سیم: هیچ کابلی نیاز نیست.

 دوربین مداربسته وایرلس

از انواع دوربین های مداربسته و سیستم های آن می توان به سیستم های دوربین مداربسته وایرلس اشاره کرد که بیشتر اهداف امنیتی را دنبال می کنند. دوربین های مداربسته وایرلس از یک فرستنده و آنتن گیرنده تشکیل شده است. دوربین های امنیتی IP اجازه می دهند تا با استفاده از سیگنال 5.8 گیگاهرتز تا 8 مایل از سیگنال بی سیمی را منتقل کنند. این سیستم ها در شرایطی استفاده می شوند که کابل کشی ممنوع یا غیر قابل اجرا است.

قبل از خرید دوربین مداربسته بی سیم و یا وایرلس بهتر است در مورد دوربین مداربسته بیسیم اطلاعاتی کسب کرده و جوانب مثبت ومنفی خرید دوربین مداربسته وایرلس را مورد بررسی قرار دهید.

مزایای دوربین مداربسته وایرلس را بدانید!

در هنگام خرید دوربین مداربسته بیسیم به هدف خود فکر کنید و سپس تصمیم به خرید دوربین های مداربسته وایرلس بگیرید. غالبا دوربین مداربسته بی سیم برای اهداف امنیتی بسیار مناسب است. واضح و مبرهن است که دوربین های مداربسته امنیتی بی سیم نصب آسانی دارند. در بیشتر موارد امکان نصب دوربین مداربسته وایرلس توسط افراد وجود دارد و نیازی به تکنسین های حرفه ای ندارد.

به طور کلی دوربین های وایرلس با اندازه های متفاوت در بازار موجود هستند. برندهای مختلفی در بازار جهانی دوربین مداربسته بی سیم را عرضه می کنند. دوربین های مداربسته داهوا، یوبیکیوتی و  هایک ویژن و سایر برندها را می توان در بازار ایران یافت.

  • نصب آسان و کم هزینه: دوربین مداربسته بی سیم با یک کابل و آداپتور برای برق و یک کابل برای اتصال به شبکه اینترنت شروع به کار می کند. نیازی به کابل کشی وجود ندارد. فقط در ظرف 10 الی 30 دقیقه می توان دوربین مداربسته راه اندازی می شود.
  • یکپارچگی و منظم بودن: اگر دوربین مداربسته وایرلس را نصب کنید، دیگران نگران کابل های آن هم نیستید. دوربین های مداربسته جمع و جور و فقط کابل برق نیاز دارند.
  • اندازه: دوربین های بی سیم از نظر اندازه مناسب هستند. سبک و براحتی حمل می شوند. آنها را می توان در یک گوشه یا قفسه ها پنهان کرد.

  • انعطاف پذیری:

عملا در دوربین مداربسته کابل زیادی وجود ندارد. دوربین مداربسته را در هر مکانی که دوست دارید قرار دهید، می توانید آن ها را به گونه ای تنظیم کنید که براحتی جابجا شوند. این دوربین را می توان براحتی از دید افراد مخفی کرد زیرا در ظاهر سیم ندارند.

  • هزینه کم تعمیر و نگهداری:

دوربین های مداربسته به دلیل عدم سیم کشی حرفه ای نیاز زیادی به تعمیر یا نگهداری کابل ندارند، در نتیجه هزینه و زمان نصب کاهش پیدا می کند.

  • ویدئوهای سابق به راحتی بازیابی می شوند

با تلفن هوشمند خود فیلم های زنده ای که دوربین مداربسته وایرلس فیلمبرداری می کند را تماشا کنید.

سایر مزایای دوربین وایرلس

مزایای دوربین مداربسته بی سیم بسیار قابل توجه است در ادامه به تفضیل آن ها را بررسی می کنیم:

  • امنیت: دوربین مداربسته وایرلس را می توان درهر جایی نصب کرد، لذا هر حرکتی از لنزهای دوربین مداربسته دور نمی ماند. هر حرکت توسط دوربین مداربسته وایرلس رصد شده و امنیت شبکه شما را تضمین می کند. دید در شب دارد و امنیت کسب و کار و خانه را افزایش می دهد.

برای امنیت بیشتر سیستم ذخیره سازی که به دوربین مداربسته متصل است تمام ویدئوها را در یک مکان به نام ابر ذخیره می کند. همچنین ویدئوها رمزگذاری می شود تا از حملات سایبری در امان باشند.

  • برد دوربین های مداربسته بیسیم:

با توجه به نوع و قیمت دوربین مداربسته برد و پوشش دهی برای دریافت سیگنالها توسط دوربین ها متفاوت است. برخی از انواع دوربین های مداربسته و سیستم های آن می توانند تا 10 مایل یا بیشتر سیگنال دریافت کنند. انتخاب دوربین ها بر اساس نیاز و بودجه متناسب صورت می گیرد.

  • تنوع در ذخیره سازی:

می توان فیلم هایی را که دوربین مداربسته فیلمبرداری کرده است را در 3 مکان ذخیره سازی و محافظت کرد:

  1. کارت SD که بهتر است حداقل 16 گیگابایت 128 گیگابایت را خریداری کنید.
  2. برای ذخیره فیلم های ویدئویی دوربین مداربسته در هارد دیسک به دستگاه ضبط کننده NVR(Network Video Recorder نیاز است.
  3. مکانی به نام ابر cloud: سیستم های ذخیره سازی که به دوربین متصل است ویدئوها را مستقیما در مکانی به نام ابر محافظت می شوند.

به معایب کلی دوربین های وایرلس توجه کنید!

بهتر است برای خرید دوربین مداربسته بیسیم علاوه بر اینکه به مزایای دوربین مداربسته وایرلس توجه می کنید مشکلات کلی این دوربین های مداربسته را نیز در نظر بگیرید.

معایب دوربین های مداربسته وایرلس عبارتند از:

  • اختلال سیگنال: دوربین های مداربسته بی سیم با فرکانس خاصی کار می کنند. تداخل با شبکه های دیگر مانند اینترنت یا مایکروویو احتمال اختلال در سیگنال های دریافتی را افزایش می دهد.
  • خطر هک کردن: اگر دوربین مداربسته بیسیم به درستی ایمن نشود، امکان هک شدن وجود دارد.
  • تکنسین حرفه ای: اگر دوربین مداربسته بیسیم دچار مشکلی شود، برای رفع آن به یک تکنسین و متخصص نیاز است.
  • وضوح تصاویر: در صورتی که در سیگنال ها دوربین مداربسته اختلالی بوجود بیاید کیفیت تصاویر دریافتی افت می کند.

  • باتری: دوربین مداربسته برای فعالیت نیاز به باتری دارد. اجزایی از کنترل پنل ها مانند سنسورها و ردیاب حرکتی با باتری کار می کنند. باتری ها بر روی عملکرد دوربین مداربسته بی سیم تاثیر مستقیم دارند. اگر دوربین روشن نشود باید باتری تعویض شود تا به کسب و کار ضرری وارد نشود.

پس از آشنایی با مزایا و معایب می توانید با جایگزین کردن فن آوری های جدید و پیشرفته علاوه بر تقویت دوربین مداربسته بی سیم معایب و ضعف آن ها را نیز برطرف کنید و اقدام به خرید دوربین مداربسته وایرلس خود کنید.

نکاتی مفید در انتخاب دوربین وایرلس

قبل از اینکه کیف پول خود را بازکنید و قیمت دوربین مداربسته بیسیم را بپردازید به چند موضوع توجه داشته باشید:

  • وضوح دوربین مداربسته : هرچقدر وضوح تصاویر ویدئویی بالاتر و با کیفیت تر باشد، دوربین مداربسته بی سیمی بهتر است.

  • ارزیابی میدان دید و بُرد دوربین مداربسته بی سیم: هرچه میدان دید دوربین بیشتر باشد دوربین فضای دید بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد و دامنه دید نیز بیشتر می شود. استاندارد دید برای دوربین های مداربسته بی سیم 120 تا 130 است. برخی دوربین های مداربسته بیسیم تا 160 درجه نیز پوشش دهی دارند.
  • سیستم تغذیه دوربین مداربسته بیسیم: سیستم برق و تغذیه دوربین مداربسته وایرلس را جویا شوید.
  • تعداد دوربین: قبل از خرید تعداد دوربین های مداربسته امنیتی و یا نظارتی خود را بدانید.
  • مکان نصب دوربین: اطلاعاتی ازبهترین مکان های نصب دوربین مداربسته بی سیم داشته باشید.
  • ویژگی های اضافی: در هنگام خرید مداربسته بی سیم به ویژگی های اضافی که دارد نیز توجه کنید. ویژگی هایی نظیر پایه های مغناطیسی، ذخیره سازی های ابری، باتری های اضافی، کارت های حافظه SD، سیستم صوتی دوطرفه، تشخیص چهره، دید شبانه و ویژگی های اضافی دیگر در تصمیم گیری برای خرید و قیمت دوربین مداربسته تاثیر مستقیم دارد.

قیمت دوربین مداربسته بی سیم ؟

مردم فکر می کنند که قیمت دوربین های مداربسته بی سیم گران هستند. در واقع تنوعی از قیمت ها برای خرید دوربین مداربسته بیسیم و هزینه تجهیزات نصب آن وجود دارد. قیمت های متغیر انواع دوربین مداربسته بی سیم از یک طرف و از طرف دیگر بودجه ای که شما می خواهید هزینه کنید از طرف دیگر، به تجهیزات ذخیره سازی، و نصب و نگهداری و تعمیر اضافه می شوند.

حداقل قیمت دوربین مداربسته بیسیم از 500 هزار تومان تا 500 میلیون تومان متغیر است. بودجه ای که صرف خرید و راه اندازی ونصب دوربین مداربسته می شود براساس نوع و تعداد دوربین مداربسته بیسیم، مارک، هزینه نصب توسط نیروی کار محاسبه می شود.

خرید دوربین مداربسته بی سیم از شبکه ارغوان

انواع برند های مشهور در صنعت دوربین های مداربسته بیسیم مانند دوربین مداربسته داهوا، دوربین مداربسته هایک ویژن، دوربین مداربسته یوبیکیوتی خدمات نظارتی و امنیتی را با کیفیت عالی به مشتری خود ارائه می دهند. فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان و شرکت های متعدد دیگری در بازار به عرضه انواع دوربین های مداربسته با سیستم های آن مشغول هستند.

برای آشنایی و اطلاع از آخرین اخبار دوربین های مداربسته و تعرفه های نصب دوربین مداربسته به سایت شبکه ارغوان سری بزنید. برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای نصب خانگی، خرید دوربین مداربسته بی سیم ارزان و باکیفیت متناسب با آخرین تکنولوژی به روز دنیا با شبکه ارغوان مشاوره کنید. شبکه ارغوان دوربین مداربسته بیسیم را با توجه به نوع نیاز و بودجه شما معرفی می کند. درخواست مشاوره رایگان از طریق شماره 02141902

جمع بندی

دوربین های مداربسته بی سیم تکنولوژی جدیدی است که تقاضای زیادی نسبت به سیستم های دوربین مداربسته قدیمی دارد. دوربین های مداربسته بیسیم دارای فرستنده های رادیویی هستند. ویژگی هایی نظیر پنل های کنترل، امکان کنترل های از راه دور، سیستم هشدار و سنسورهای حرکتی جدید باعث محبوبیت دوربین های مداربسته بی سیم است.

برای خرید دوربین مداربسته بی سیم دانستن نکاتی چند از مزایا و معایب و آشنایی با ویژگی های دوربین مداربسته، برند و مکان و تجهیزات جانبی آن بسیار لازم است. قیمت دوربین های مداربسته بی سیمی با توجه به هدف نظارتی یا امنیتی و مکان نصب و یا برند متفاوت است.

منبع: https://www.cctvsg.net/advantage-and-disadvantage-of-wireless-cct

https://www.adt.com/resources/what-are-wireless-security-cameras

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل