دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
آموزش مفاهیم شبکه

راهنمای خرید سوئیچ POE + معرفی 4 تا از بهترین های آن

Poe به چه معناست؟

از مزایای کابل کشی ساخت یافته این است که می توان از آن برای انتقال نیروی الکتریکی با استفاده از فناوری Power-over-Ethernet (PoE) استفاده کرد. PoE برای دستگاه هایی مانند تکرار کننده های شبکه بی سیم یا دوربین های امنیتی IP مفید است. استفاده از PoE به این معنی است که تجهیزات می توانند از یک کابل اترنت برای صدا، داده و قدرت استفاده کنند. استفاده از PoE نصب دستگاه ها را ساده کرده و هزینه های مربوطه را کاهش می دهد. نیازی به نصب کابل های اضافی یا نصب سوکت های برق اضافی نیست. PoE به میزان کمتری از ولتاژ اصلی استفاده می کند، بنابراین استفاده از آن بی خطر است، اگرچه هنوز می تواند به تجهیزاتی که برای استفاده طراحی نشده اند آسیب برساند، بنابراین باید در نصب تجهیزات PoE بسیار دقت شود.

حالا که با مفهوم PoE آشنا شدیم بد نیست درباره برخی از سوئیچ های PoE هم بدانیم:

سوئیچ PoE چیست؟

سوئیچ دستگاهی است که به دستگاه های موجود در شبکه امکان برقراری ارتباط می دهد. یک سوئیچ PoE دارای قابلیت Power over Ethernet است که در آن تعبیه شده است. این بدان معناست که می توانید دستگاه ها را با استفاده از کابل های شبکه تغذیه کنید. سوئیچ PoE نیرویی را فراهم می کند که می تواند برای اجرای سایر دستگاه ها از طریق کابل کشی اترنت استفاده شود. اگر شبکه شما سوئیچ ها را توزیع کرده است، امکان دریافت سوئیچ های عبور PoE نیز وجود دارد. PoE از منبع مرکزی تغذیه می کنند، همچنین می توانند نیرو را به دستگاه های نقطه پایانی مانند دوربین یا تلفن منتقل کنند.

چه دستگاه هایی از سوئیچ PoE استفاده می کنند؟

دستگاه های زیادی وجود دارد که می توانند توسط PoE تغذیه شوند. با این حال، میزان قدرت مورد نیاز می تواند متفاوت باشد.

1.       دستگاه های PoE کم وات

  • VoiP و تلفن های ویدئویی
  • دوربین های IP
  • دستگاه های صوتی
  • پایانه های رایانه از راه دور و مشتریان نازک

2.       دستگاه های PoE با وات بالا

  • تلویزیون ها
  • مانیتور کامپیوتر
  • لپ تاپ

چه زمانی باید از سوئیچ های PoE استفاده کنید؟

اگر فقط یک یا دو دستگاه PoE دارید، می توانید آنها را با استفاده از انژکتور تغذیه کنید. اینها دستگاه های کوچکی هستند که به منبع تغذیه متصل می شوند و بین سوئیچ اترنت و دستگاه مورد نظر قرار می گیرند. آنها استاندارد IEEE 802.3af را تأمین می کنند. در مواردی که تعداد زیادی دستگاه PoE وجود دارد، برای مثال اگر از تلفن های VoIP استفاده می کنید، استفاده از انژکتورهای انفرادی سخت و پیچیده می شود. اکثر سوئیچ های معمولی از PoE پشتیبانی نمی کنند، بنابراین نمی توانید قبل از سوئیچ از انژکتورها برای تأمین برق استفاده کنید.

با این حال یک راه حل وجود دارد:

اکثر سوئیچ های PoE ترکیبی از پورتهای تغذیه شده و غیر تغذیه را ارائه می دهند تا بتوانند در شبکه عمومی شما استفاده شوند. مدلهای پیچیده تر مانند مدلهای ارائه شده توسط Netgear قابلیت تشخیص خودکار را دارند. تشخیص می دهد که یک دستگاه PoE روی یک پورت وجود دارد و قدرت آن را تامین می کند، اما برای دستگاه های غیر PoE عمل نمیکند. این امر تضمین می کند که می توانید با خیال راحت هر دستگاهی را به هر پورت وصل کنید بدون این که آسیبی به تجهیزات شما وارد شود.

آیا سوئیچ های PoE محدودیتی دارند؟

اکثر سوئیچ های PoE قدرت محدودی دارند، بنابراین فقط می توانید دستگاه های کوچکتر را تغذیه کنید. تغذیه اجسام بزرگتر نیاز به کلیدهای قوی تری دارد که می تواند بسیار گران باشد. نیروی الکتریکی مورد نیاز برای راه اندازی این دستگاه های PoE اغلب گرانتر از عبور آنها از دیوار است. این بدان معناست که سوئیچ های PoE فقط در مواقعی که کابل ها مشکل دارند باید استفاده شوند. آخرین نکته این است که اگر سوئیچ های شبکه چندین دستگاه را تغذیه می کند و به هر دلیلی کار خود را متوقف می کند، تمام دستگاه های متصل به آن قدرت خود را از دست می دهند.

مزایای انواع سوئیچ های PoE چیست؟

سوئیچ های PoE مزایای بزرگی دارند:

  • از آنجا که آنها هم شبکه و هم برق را پوشش می دهند، برای هر دستگاه فقط به یک کابل نیاز دارید، نه دو عدد. این امر زمانی به شما کمک می کند که کابل ها را محدود کنید یا دفتر شما قبلاً کابل های زیادی برای سازماندهی منظم دارد.
  • PoE همچنین برای گسترش شبکه ای که در آن قدرت مورد بحث است، عالی است. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک بانک رایانه در قسمتی از اتاق با پریزهای برق محدود ایجاد کنید.
  • نگهداری و بررسی سوئیچ های PoE نیز آسان تر است. می توان آنها را از راه دور کنترل و حتی در زمان خرابی به طور کامل خاموش کرد.
  • از آنجا که آنها نیازی به سیم کشی ندارند، برای نصب آنها نیازی به استخدام برق ندارید. با کمی تحقیق، می توانید به سرعت کار کنید.

 

معرفی 4 سوئیچ برتر POE

سوئیچ Cisco Catalyst WS-C2960 + 24PC-L از درگاه های اترنت 24 * 10/100 که  POE هم هستند تشکیل شده است. WS- C2960-24PC-L یکی از سوئیچ های کاربردی سری 2960 سیسکو کاتالیست است.

سوئیچ Es-24-500W

سوئیچ ES-24-500W یک سوئیچ +PoE دارای ۲۴ پورت با سرعت گیگابیت است. این سوئیچ کاملاً مدیریت شده می باشد و از عملکرد سریع و فوق العاده ای برخور دار است؛ همچنین سوئیچینگ (مسیر یابی) هوشمندی را برای شبکه های رو به رشد شما ارائه می دهد. سوئیچ UniFi 24 500W ظرفیت حمل و نقل بالایی دارد و در  پردازش های همزمان، ترافیک در همه پورت ها به طور مساوی و بدون ریسک از دست دادن بسته (داده ها)پخش می کند.

مشاهده قیمت و خرید سوئیچ SF110D-16HP برند سیسکو

با نگاهی اجمالی به  کارایی سوئیچ های سری 110 سیسکو می توان به این نتیجه رسید که این سری از سوئیچ ها برای استفاده آسان و بدون پیکربندی، شبکه ای سریع وقابل اعتماد وکم هزینه را دردسترس قرارداده است. سری سویئچ های 110 با داشتن اترنت سریع، باعث می شوند از انرژی بصورت بهینه استفاده شده و کلیدهایی را ارائه می دهند که برای اولویت بندی ترافیک و تشخیص شبکه درهنگام ادغام یکپارچه شبکه به کارمی روند. درهمین راستا به نقد و بررسی سوئیچ SF110D-16HP از سویئچ های سری 110 سیسکو می پردازیم.

Pic of switch

کمپانی سیسکو با ارائه سریSG350 نسل جدیدی از سوئیچ های مدیریت شده را معرفی می کند . این سری از سوئیچ ها دارای ویژگیهای متنوع و عالی هستند که استفاده از آنها را به  آسانی امکان پذیر می باشند. از سوئیچ ها این سری می توان از مدل SG350-10p نام برد، که درادامه  به بررسی ویژگی های اصلی آن می پردازیم.

سخن آخر

در این مقاله با انواع سوئیچ POE سیسکو و همچنین راهنمای خرید انواع سوئیچ PoE آشنا شدیم و سعی کردیم. تا بتوانید بهترین مناسب ترین سوئیچ POE را برای دفتر کار و یا مرکز تجاری خود انتخاب کنید. پس اگر برای محیط کار خود نیاز به سوئیچ POE دارید میتوانید این مقاله را خوانده و در صورت ایجاد سوال و ابهام با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا