دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
اکتیو

 آموزش تنظیم مودم Neterbit

این مقاله از مجله شبکه ارغوان مراحل تنظیم مودم neterbit را با استفاده از تصویر توضیح خواهد داد. شرکت نتربیت (neterbit.com) در حوزه تجهیزات شبکه فعالیت دارد. این شرکت محصولات با کیفیت بالا و مقرون به صرفه را در سراسر جهان عرضه می کند. عمده فعالیت کنونی شرکت نتربیت شامل ارائه راه حل های شبکه یکپارچه با قابلیت های سوئیچینگ، وایرلس و اتصال به شبکه با پهنای باند می باشد.

برای یادگیری مراحل تنظیم مودم neterbit، کانفیگ یکی از مدل های مودم نتربیت با نام 4230NU را به عنوان نمونه اجرا می کنیم.

نگاهی کوتاه به خصوصیات مودم neterbit مدل 4230NU

قبل از شروع کانفیگ مودم neterbit مدل 4230NU نگاهی اجمالی به ویژگی های این مودم می اندازیم. این دستگاه یک مودم _ روتر است که هم به صورت وایرلس و هم کابلی مورد استفاده قرار می گیرد. راه اندازی آسان یکی از ویژگی های این دستگاه چند منظوره است. این دستگاه مودم – روتر از استاندارد بی سیم 802.11n پشتیبانی می کند، بنابراین، می تواند حداکثر سرعت 300 مگابیت در ثانیه را ارائه دهد، از طرفی با اینترنت پرسرعت، مناسب بازی آنلاین و اشتراک فایل است.

با دو آنتن خارجی 5dBi پوشش بی سیم قدرتمندی را ارائه می کند. یک پورت USB 2.0 دارد و به راحتی با یک درایو خارجی یا فلش USB اشتراک گذاری با کاربران دیگر امکان پذیر می گردد. این دستگاه مقاومت 6000 ولت شوک الکتریکی را دارد و در برابر رعد و برق بسیار مقاوم است. پس از مقدمه ای کوتاه به مراحل تنظیمات مودم نتربیت می پردازیم.

نحوه کانفیگ مودم neterbit مدل 4230NU

تنظیمات اولیه مودم نتربیت بسیار ساده است، در گام اول برای تنظیمات اولیه مودم نتربیت در نوار مرورگر خود آدرس آی پی 192.168.1.1 وارد کرده و

اولین مرحله در تنظیمات مودم نتربیت ورود با آی پی از طریق نوار مرورگر است.

سپس نام کاربری و پسورد که به صورت پیش فرض کلمه “admin ” با حروف کوچک را وارد کرده و براحتی به صفحه اولیه مودم دسترسی پیدا می کنید.

در محله تنظیمات مودم neterbit نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

پس از ورود به صفحه کادرهایی را ملاحظه می کنید که با پرکردن آن ها تنظیمات مودم نتربیت کامل می گردد. در تصویر زیر چراغ سبز نشان می دهد که مودم متصل گردیده است.

تنظیمات اولیه در نحوه کانفیگ مودم neterbit به سادگی اجرا می گردد.

در تنظیمات اولیه، کادر های نوع اتصال و نوع خط، کشورو منطقه را کامل کرده و در قسمت Connection Type گزینه PPoE را انتخاب می کنید.

قسمت   Connection Type گزینه  PPoE را انتخاب می کنید.

و سپس در قسمت VPI/VCI که غالب از مخابرات یا ارائه دهنده اینترنت خود دریافت می گردد عدد صفر و 35 را انتخاب کرده و در ادامه نام کاربری که با شرکت ارائه دهنده اینترنت دریافت کرده اید را وارد می کنید.

در هنگام تنظیم مودم نتربیت VPI بین 0 تا 35 است.

البته تنظیمات اولیه را براحتی در همین صفحه می توانید انجام دهید، حتی در قسمت وایرلس نیز به راحتی نام مودم و رمز عبور دلخواه خود را وارد و با فشار دکمه ok تنظیمات ذخیره و اجرا می گردد.

 نحوه کانفیگ مودم neterbit در مرحله اولیه می توان برای وایرلس نیز به راحتی اقدام کرد.

برای استفاده از سایر خدمات این مودم می توان به قسمت کانفیگ پیشرفته(Advanced Setup) رفته و سرویس اضافی را نیز فعال کرده که در ادامه به نحوه اجرای آن نگاهی می اندازیم.

نحوه کانفیگ مودم neterbit مرحله advanced setup

مودم نتربیت قابلیت های متفاوت دیگری با سایر مودم ها ارائه می دهد که در کانفیگ پیشرفته مودم نتربیت به قابلیت کنترل پهنای باند Bandwidth Control و USB Sharing می پردازیم.

قابلیت Bandwidth Control که در مودم Neterbit ND-4230NU وجود دارد به کاربر کمک می کند که میزان سرعت دانلود و آپلود کاربران را محدود گردد. برای مثال اگر از این مودم در داخل رستوران استفاده می کنید براحتی می توانید با قابلیت کنترل پهنای باند دسترسی استفاده از دانلود یا آپلود بیش از حد مصرف اینترنت خود را محدود کنید.

در حالت پیشرفته تنظیمات مودم نتربیت می توان کاربران را در گروه های مختلف دسته بندی کرد تا در میزان مصرف اینترنت مدیریت کرد.

با فعال کردن گزینه Bandwidth Control می توانید در گزینه های پیش رو، افراد را گروه بندی کرده و سرعت آپلود و دانلود اینترنت را بین آن ها تقسیم کنید.

در تنظیمات مودم نتربیت با فعال کردن گزینه Bandwidth Control سرعت آپلود و دانلود را محدود می کنید.

این قابلیت باعث می شود که تمام کاربران به صورت مساوی از سرعت اینترنت استفاده کنند، بعلاوه کیفیت سرویس ارائه شده توسط این مودم برای همه کاربران یکسان است. از طرفی می توان با استفاده از این قابلیت سرعت دانلود یا آپلود هر آی پی یا کاربری را محدود کرد.

می توانید با استفاده از این قابلیت سرعت دانلود یا آپلود هر آی پی یا کاربری را محدود کنید.

از دیگر ویژگی های این مودم نتربیت وجود پورت usb در مودم است، که از طریق اتصال فلش مموری به پورت usb کاربران براحتی می توانند از فایلهای موجود در این حافظه استفاده کنند.

با اتصال فلش مموری به پورتusb ابن مودم کاربران متصل به این مودم براحتی از فایلهای این حافظه استفاده کنند.

با ورود مجدد به بخش advanced set up می توانید گزینه storage service را انتخاب کرده و با فعال کردن یا غیر فعال کردن آن براحتی به کاربران خود اجازه دسترسی به فایل های داخل فلش مموری خود را می دهید. افراد از طریق گوشی یا لب تاپ های خود فایل های داخل مموری را مشاهده می کنند.

گزینه storage service در مراحل تنظیم مودم نتربیت برای ذخیره و به اشتراک گذاری فایل ها با کاربران در این مودم از طریق درگاه usb قابل اجرا است.

جمع بندی

مراحل کانفیگ و تنظیم مودم neterbit در دو بخش اولیه و پیشرفته قابل اجرا است که در این مقاله به آنها پرداختیم. تنظیمات مودم نتربیت در مرحله اولیه براحتی و به سادگی صورت می گیرد. برای دریافت سرویس های بیشتر از قسمت Advanced Setup مودم نتربیت تنظیم می گردد. جهت خرید مودم VDSL از فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان با کارشناسان ما تماس بگیرید: 02141902

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

    1. سلام و عرض ادب
      نوع مودم شما باید مشخص گردد. اگر مودم شما TP-Link در ابتدا وارد مرورگر خود شوید. در بخش جستجو آدرس 192.168.1.1 را وارد کرده تا به پنل مدیریت مودم مربوطه هدایت شوید. سپس در کادرهای نمایش داده شده، نام کاربری و رمز عبور مودم خود را وارد کنید. در اکثر موارد نام کاربری و رمز عبور به‌طور پیش‌فرض admin در نظر گرفته شده است. پس از باز شدن صفحه تنظیمات، به بخش Wireless Setting مراجعه کرده و تیک گزینهEnable SSID Broadcast را حذف کنید. در نهایت تغییرات انجام شده را با کلیک روی گزینه Save اعمال کنید.

      نکته: ممکن است در برخی از مودم‌های این برند به جای گزینه Enable SSID Broadcast گزینه Hide SSID قرار گرفته باشد که باید تیک این گزینه را بردارید.

    1. سلام و عرض ادب
      برای کنترل دسترسی وایرلس استفاده از آدرس مک وایرلس آداپتور است.

    1. سلام و عرض ادب
      “دسترسی از راه دور” یک ویژگی در راه حل Netbiter Remote Management است که به شما امکان می دهد یک اتصال امن به ماشین آلات و دستگاه های راه دور باز کنید. از طریق این اتصال، می‌توانید تنظیمات، برنامه‌نویسی یا اشکال زدایی دستگاه خود را از هر مکانی از راه دور انجام دهید. هنگامی که تونل ارتباطی باز است، از نرم افزار پیکربندی استاندارد خود برای پیکربندی PLC یا دستگاه استفاده می کنید. پی دف زیر را مطالعه کنید
      https://www.netbiter.com/docs/default-source/netbiter-english/solution-sheets/netbiter-remote-access-general.pdf

  1. سلام و درود
    من این مودم رو با تنظیمات گفته شده کانفیگ میکنم و به وای فای وصل میشم ولی اینترنت نداره دسترسیش به اینترنت نیست لطفا راهنمایی کنید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا