دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
آموزش مفاهیم شبکهپسیو

شرحی بر وظایف یک پسیو کار شبکه

پسیو کار شبکه یا تکنسین های شبکه، متخصصانی هستند که بر فعالیت های سخت افزاری مانند سوئیچ شبکه، روترها، مودم ها و سایر موارد در یک شبکه نظارت می کنند. در این مقاله از مجله شبکه ارغوان به موضوع پسیو کار و شرح وظایف یک تکنسین پسیو کار می پردازیم.

مسئولیت های یک پسیو کار

اساسا وظایف یک پسیو کار چیست؟ یک متخصص شبکه یا تکنسین تعمیر و نگهداری شبکه، مدیریت نصب و تعمیرات سیستم های مختلف شبکه را برعهده دارد. راه اندازی اتصالات اینترنتی در محیط های مختلف از دیگر وظایف یک پسیو کار است. عیب یابی سیستم ها در شبکه، اجرا و آزمایش سخت افزارها نیز بر عهده یک پسیو کار است که این وظایف در شرکت های مختلف نیز متفاوت است. به طور خلاصه می توان این وظایف را به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • طراحی و نصب شبکه های کامپیوتری، اتصالات و کابل کشی شبکه
  • عیب یابی خرابی های سیستم و شناسایی موانع موجود در شبکه
  • رفع مشکلات زیرساخت LAN و تست و پیکربندی نرم افزار
  • دانش خوب از شبکه های LAN/WAN، پروتکل های TCP/IP و فناوری های شبکه
    تجربه عملی با نرم افزار و سخت افزار رایج
  • نگهداری و تعمیر سخت افزار از جمله دستگاه های جانبی
  • ارزیابی عملکرد شبکه برای بهبود شبکه
  • برنامه ریزی ارتقاء و نگهداری بدون ایجاد وقفه در روند کاری کسب و کار
  • ارائه راهنمایی فنی و آموزش به همکاران در مورد سیستم های شبکه
  • کار با فروشندگان برای دریافت تجهیزات مورد نیاز برای شبکه ها و سیستم ها

شبکه های کامپیوتری

فعالیت‌های یک پسیوکار شبکه

عمدتا یک پسیو کار شبکه، تکنسین دانش آموخته و با تجربه ای است برای شرکت های مختلف فناوری اطلاعات فعالیت دارند. به طور معمول نصب و به روز رسانی نرم افزارها، تعمیرات سخت افزار یا نرم افزار و انتخاب بهترین دستگاه ها برای حفاظت در برابر حملات سایبری و ذخیره اطلاعات از فعالیت های یک پسیو کار شبکه است. ارائه گزارش کاری و دستورالعمل های برای اجرا در مورد نحوه عیب یابی نیز به کارمندان شرکت نیز از جمله فعالیت پسیو کار محسوب می شود.

مهارت های یک پسیو کار شبکه

یکی از الزامات استخدام یک پسیو کار در یک شبکه قابلیت های مهارتی و صلاحیت های لازم برای حل مشکلات و حفظ سیستم های شبکه است. مهمترین اصل برای استخدام یک پسیوکار شبکه داشتن دانش فنی و تجربه کافی و روابط عمومی و کار گروهی است.

تسلط به کامپیوتر، نرم افزار سیستم های پایگاه داده، تجربه کار با سیستم های متنوع و نحوه نصب و پیکربندی تجهیزات پسیو شبکه، مهارت های تفکر انتقادی در حل مسائل پیچیده و مهارت در انجام تعمیرات و آزمایشات دستی در انتخاب یک پسیو کار حرفه ای بسیار حائز اهمیت است.

وظایف روزانه یک پسیو کار شبکه

در یک روز معمولی، یک تکنسین شبکه با فهرست‌بندی دستگاه‌های سخت‌افزاری کامپیوتر و سایر اجزا شروع می‌کند. آنها برای کابل های شبکه، روترها و سایر دستگاه ها بر اساس شماره موجودی فعلی سفارش می دهند. در طول روز، آنها به تماس‌ها یا درخواست‌های خدمات کارکنان شرکت پاسخ می‌دهند و با آنها ملاقات می‌کنند تا علت یک خطا یا سؤال شبکه را تعیین کنند. تکنسین‌های شبکه در طول روز کاری، زمان‌هایی را برای رفع خرابی را صرف می‌کنند، قفسه‌های موجودی را سازماندهی می‌کنند، قرار ملاقات‌های معمول تعمیر و نگهداری را تأیید می‌کنند و با پرسنل فناوری اطلاعات در مورد تغییرات آتی در اجزای شبکه شرکت می‌کنند.

ویژگی های یک پسیو کار شبکه

یک تکنسین شبکه خوب کسی است که برای ادامه تحصیل ارزش قائل بوده و به طور مداوم به دنبال راه هایی برای افزایش دانش خود در مورد نرم افزار و دستگاه های سخت افزاری رایانه می باشد.  تکنسین های شبکه ارتباطات بین فردی بسیار خوبی دارند و آنها را قادر می سازد تا با متخصصان بخش های مختلف و سطوح ارشد ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، یک تکنسین شبکه خوب توانایی کار به صورت تیمی را دارد و از جستجوی تخصص بیشتر در مورد مسائل شبکه ترسی ندارند.

کارشناس پسیو شبکه

گزارش کاری یک پسیوکار شبکه چیست؟

یک تکنسین شبکه معمولاً به مدیر شبکه در یک شرکت یا شرکت فناوری اطلاعات گزارش می دهد. با این حال، آنها همچنین ممکن است هنگام کار در بخش فناوری اطلاعات به مدیر فناوری اطلاعات گزارش دهند. اگر یک پسیو کار در تشخیص مشکل شبکه مشکل داشته باشد، معمولاً مستقیماً به مهندس شبکه گزارش می دهد. تکنسین‌های شبکه با مهندسان شبکه همکاری می‌کنند تا شبکه‌های کاربردی و تأثیرگذارایجاد کنند تا مشتریان بتوانند از آنها استفاده کنند و به آنها متصل شوند.

حقوق یک پسیوکار شبکه

حقوق دقیق برای یک پسیو کار به سطح تجربه، تحصیلات و موقعیت جغرافیایی بستگی داشته باشد. بسیاری از کارفرمایان الزاماتی را نیز برای حقوق قائل هستند. دارابودن حداقل مدرک لیسانس در سیستم های اطلاعاتی، مهندسی کامپیوتر یا رشته های مرتبط بسیار مورد توجه است. البته برخی از کارفرمایان مدرک کاردانی را نیز قبول دارند. کارفرمایان سابقه کار مفید حداقل 5 الی 10 سال را مدنظر قرار می دهند.

در نهایت

یک پسیو کار شبکه کامپیوتری سیستم شبکه را در یک سازمان مدیریت و نگهداری می کند. آنها رایانه ها را نصب، راه اندازی یا ارتقا می دهند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که تمام تجهیزات الکترونیکی عملکردی و به روز هستند و اطمینان حاصل می کنند که دستگاه های مشتری می توانند اتصالات مناسب با شبکه های راه اندازی شده را حفظ کنند. برای تکنسین های شبکه داشتن مهارت های ارتباطی عالی ضروری است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا