دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
اکتیو

منتخبی از بهترین روترهای میکروتیک در شبکه ارغوان

در این سری از مقالات مجله شبکه ارغوان به معرفی بهترین روترهای میکروتیک می پردازد. ارائه محصولات با قیمتی منصفانه و کاربر پسند از جمله دلایل تمایز شرکت میکروتیک از سایر برندهای تجهیزات شبکه است.

عوامل موثر در انتخاب روترهای میکروتیک

بازخوردهای کاربران و مدیران شبکه نشان می دهد که آنها بهترین روترهای میکروتیک را بر اساس عوامل اقتصادی، مجموعه ای از ویژگی های گسترده قابل دسترس در سراسر جهان، سرعت و عملکرد انتخاب کرده اند. روترهای میکروتیک از نظر کیفیت، امتیاز 8 را از ده گرفته و در رده اول بهترین راه حل روترها قرار دارند. مدیران اذعان دارند با ارزش ترین جنبه روترهای میکروتیک ترکیب قیمت با عملکرد است. رابط های کاربری انعطاف پذیر که ارتباط را با سخت افزار آسان می کند و قیمت مناسب، یک برند دوست داشتنی و کاربر پسند را معرفی می کند.

با قیمت بسیار ارزان نسبت به سایر برندها بهترین روترهای میکروتیک می توانند عملکرد و قابلیت های مشابهی را فراهم کنند. با بکارگیری از رابط کاربری MikroTik می توان بر پهنای باند مصرفی اینترنت نظارت کرده و آماری از تعداد واقعی کاربران براساس آدرس IP آن ها بدست آورد.

ویژگی های کلیدی روتر های میکروتیک

در فرآیند دریافت اینترنت و اتصال دستگاه های مختلف درون شبکه به آن، روترها نقش بسیار مهمی دارند. در مصارف خانگی وظیفه اتصال به اینترنت توسط مودم روترها صورت می گیرد. اما برای شبکه های محلی و سازمان ها از روترها و مودم ها به صورت مجزا استفاده می شوند. روترهای میکروتیک برای انواع شرکت ها مناسب است و ویژگی های لازم را برای نظارت و امنیت را به مدیران ارائه می دهد. از مزایا و خصوصیات کلیدی روترها می توان به قیمت مناسب، قابلیت تنظیم، سازگاری و ارائه پروتکل های مسیریابی، فایروال ها و عملکرد منحصربفرد آن ها اشاره کرد.

معرفی 7 تا از بهترین روترهای میکروتیک

روترهای میکروتیک با به کارگیری از سیستم عامل های انعطاف پذیر، جای خود را در میان برندهای معتبر تجهیزات شبکه محکم کرده اند. راه اندازی روترهای میکروتیک بسیار ساده است، همچنین تعداد رابط های گرافیکی، پردازنده های پرسرعت، مقیاس پذیری بالا، پایداری بی نظیر، لایسنس ها و سطح دسترسی از مواردی است که در روترهای میکروتیک بسیار چشمگیر است. از نقطه نظر فنی شبکه ارغوان بهترین روترهای میکروتیک موجود در بازار را به شرح ذیل معرفی می کند:

1_ روتر میکروتیک hEX S RB760iGS (مناسب کسب و کارهای کوچک)

این سری از روترها با هزینه ای کم مناسب انواع کسب و کارهای کوچکی است که نیازی به اتصال به سیم ندارند. روتر میکروتیک hEX S RB760iGS یک روتر اترنت گیگابیتی Gigabit Ethernet با پنج پورت برای مکانهایی که نیازی به اتصال سیم نیست، بسیار مناسب است. این پردازنده دارای دو هسته بسیار قدرتمند 880 مگاهرتز و 256 مگابایت RAM است که از تمام تنظیمات پیشرفته RouterOS پشتیبانی می کند. این دستگاه کوچک مسیریابی است که پیام های را از تعداد زیادی یارانه دریافت و بهترین مسیر به مقصد را کلید می زند. روتر میکروتیکhEX S RB760iGS بعنوان بهترین روتر میکروتیک دستگاهی بسیار کم هزینه و راحت است.

خرید روتر میکروتیک hEX RB760iGS

قیمت: ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید: https://arghavannet.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%aa%db%8c%da%a9-hex-s/

2_ روتر میکروتیکRB3011UiAS-RM (اولین روتر سازگار با معماری ARM)

 

این روتر چند پورتی RB3011UiAS-RM میکروتیک، اولین روتری است که با معماری ARM سازگاری است و این معماری باعث افزایش کارایی روتر RB3011UiAS-RM شده است. روتر RB3011 دارای ده پورت گیگابایت است و برای افزودن فضای ذخیره سازی یا مودم 3G/4G خارجی، به دو گروه سوئیچ، یک محفظه SFP و برای اولین بار یک پورت USB 3.0 با اندازه کامل SuperSpeed تقسیم شده است.

روتر RB3011 میکروتیک قابلیت نصب در رک U1 را دارد، همچنین این روتر همراه با یک صفحه LCD لمسی دارد که نمایانگر عملکرد دستگاه است. یک درگاه کنسول سریال و عملکرد خروجی PoE در آخرین پورت اترنت آن، ارائه می شود. قابلیت POE آن به این صورت است که با استفاده از پورت ۱۰ این روتر میتوان یک دستگاه بیرونی با ولتاژ مشابه را تغذیه کرد.

روتر میکروتیک RB3011UiAS-RM

قیمت: ۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید: https://arghavannet.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%aa%db%8c%da%a9-%db%b1%db%b0-%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%aa-mikrotik-rb3011uias-rm/

2_ روتر برد میکروتیکhEX Lite  (مقرون بصرفه، راه اندازی راحت)

روتر برد میکروتیک hEX lite دستگاهی مقرون به صرفه که براحتی راه اندازی می شوند. ظاهری شکیل و تمیز و مناسب محیطهای  خانگی است. روتر اترنت پنج پورت کوچک در یک محفظه پلاستیکی است، دارای یک پورت USB 2.0 و خروجی PoE است.

قیمت: ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید: https://arghavannet.com/product/mikrotik-rb750r2-hex-lite/

3_ روتر میکروتیکCCR 2004

در معرفی بهترین روترهای میکروتیک همین کافی است که روتر کاربردی CCR2004-1G-12S+2XS میکروتیک موجود باشد. این روتر دارای پردازنده چهار هسته ای AL32400 با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی، دو منبع تغذیه و قاب رکمونت 1U است. نوع رم این روترDDR4 و حافظه این رم RouterOS v6 1792MB ECC / RouterOS v7 4GB ECC می باشد. همچنین فضای ذخیره سازی روتر CCR2004-1G-12S+2XSمیکروتیک 128 MB است که مجموع این ویژگی ها از این روتر دستگاهی قدرتمند ساخته است.

قیمت:۱۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید: https://arghavannet.com/product/ccr-2004-1g-12s2xs/

4_ روتر میکروتیک hAP Lite TC

مودم روتر میکروتیک RB941-2nD- hAP lite TC مناسب مصارف خانگی و دفاتر کوچک بوده و می توان گفت که بسیار کاربردی است. بارنگ آبی و سفید مناسب روی میز کار می باشد. این دستگاه یک اکسس پوینت خانگی است که مجهز به پردازنده قدرتمند 650 مگاهرتز، 32 مگابایت RAM، قابلیت وایرلس dual chain 2.4 گیگاهرتزی، چهار پورت Fast Ethernet و یک پورت USB می باشد.

قیمت:۸۰۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید: https://arghavannet.com/product/mikrotik-rb941-2nd-hap-lite-2/

5_ روتر برد میکروتیکRB951Ui-2Hnd

روتر بی سیم میکروتیک مدل rb951ui-2hnd مناسب محیط های کوچک مانند شرکت های کوچک و منازل است. شرکت میکروتیک در ساخت این اکسس پوینت از نسل جدید پردازنده Atheros استفاده کرده که موجب افزایش قدرت پردازش آن شده است. این چیپست به کار رفته AR9344 یک هسته ای است که قدرت پردازش 600 مگاهرتزی دارد.

یک آنتن بی سیم با توان 1000 میلی واتی در داخل محصول تعبیه شده و فرکانس کاری آن 2.4 گیگاهرتزی است. پشتیبانی این آنتن از استاندارد بی سیم 802.11 b/g/n به معنای سازگاری هر چه بیشتر دستگاه با تجهیزات دیگر است. رم 128 مگابایتی از نوع DDR2 به همراه این پردازنده جدید و قوی، امکان سرویس دهی همزمان به حداکثر 200 کاربر را ممکن میسازد.

قیمت:۸۰۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید: https://arghavannet.com/product/mikrotik-rb941-2nd-hap-lite-2/

6_ روتر وایرلس میکروتیکRB2011UiAS-2HnD-IN

از بهترین روترهای میکروتیک که مجموعه ای از ویژگی های و رابط های همه روترهای بیسیم را دارا است روتر میکروتیک RB2011UiAS-2HnD-IN نام دارد. از پردازنده شبکه جدید Atheros 600MHz 74K MIPS پشتیبانی می کند، دارای 128 مگابایت RAM، پنج پورت LAN گیگابیتی، پنج پورت LAN Fast Ethernet و رابط SFP است.

همچنین روتر میکروتیک RB2011UiAS-2HnD-IN دارای دو زنجیره قدرتمند 2.4 گیگاهرتز (2312 2732 مگاهرتز بسته به مقررات کشور) 802.11bgn یی سیم AP، پورت سریال RJ45، پورت USB و مجوز RouterOS L5است. همچنین دارای محفظه و رومیزی با منبع تغذیه، دو آنتن 4dBi Omni و صفحه LCD است که با قیمتب مناسب و ارزان ارائه می شود.

قیمت: ۸۰۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید: https://arghavannet.com/product/mikrotik-rb941-2nd-hap-lite-2/

حرف آخر

بهترین روترهای میکروتیک آمیزه ای از کیفیت بالا و قیمت آن است. به جرآت می توان گفت که محصولات و تولیدات شرکت میکروتیک بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است. روترهای میکروتیک نیز ازاین قاعده مستثنی نیستند. این مقاله درنگی کوتاه در معرفی بهترین روترهای میکروتیک از دیدگاه فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا