دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
پسیو

نگاهی به اینجکتور شبکه

اینجکتور شبکه دستگاهی است که نیروی برق را به کابل اترنت اضافه می کند تا برای تجهیزات شبکه استفاده شود. این فناوری کاربردی بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر تسریع انتقال داده ها، شبکه را بسیار مقیاس پذیر می کند. انواع مختلفی از اینجکتورها در بازار موجود است. این سری مقاله از مجله شبکه ارغوان در مورد اینجکتور PoE است. اینکه دقیقا اینجکتور شبکه چیست؟ نحوه عملکرد یک اینجکتور PoE و در نهایت نحوه راه اندازی صحیح آن را مورد بررسی قرار می دهد.

اینجکتور شبکه چیست؟

در حقیقت اینجکتور شبکه دستگاه سخت افزاری کوچک و ساده ایست که به شبکه متصل می شود، به سایر دستگاه های شبکه نیروی برق را می رساند و همزمان انتقال داده را در سراسر شبکه از طریق کابل اترنت امکان پذیر می کند. اینجکتورها به نام های اینجکتور برق، اینجکتور PoE یا Midspans در بازار شناخته می شوند.

تعریفی کوتاه از اینجکتور PoE

اصولا Power over Ethernet (PoE) تکنیکی است که برای رساندن برق به دستگاه ها از طریق کابل اترنت مسی بکار می رود. بکارگیری این تکنیک نیاز به پریزهای جداگانه برای تامین منابع را کاهش یا حذف می کند. حال برای رساندن جریان برق مستقیم (DC) به دستگاه های شبکه از طریق کابل اترنت به اینجکتور شبکه نیاز داریم.

استاندارد اینجکتور PoE

انژکتورهای ، مانند سایر تجهیزات PoE، از استاندارد IEEE 802.3 af، یک استاندارد توزیع برق که توسط موسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) توسعه یافته است، پیروی می کنند.

استاندارد af. 802 به دو شکل اجرا می شوند: دو حالت کار را مشخص می کند: نوع A که برق و داده را از طریق جفت کابل های داده نظیر اترنت ارسال می کند و نوع B که برق را از طریق جفت های استفاده نشده ارسال می کند.

اینجکتور شبکه چگونه کار می کند؟

اینجکتور شبکه یا همان اینجکتور PoE به انتقال برق و داده ها به دستگاه های موجود در یک شبکه کمک می کند. اجازه بدهید عملکرد اینجکتور شبکه را با یکی مثال توضیح دهیم.

هنگامی که سوئیچ های اترنت یا دستگاه های دیگر عملکرد PoE ندارند اما توسط دستگاه های برقی پشتیبانی می شوند مانند دوربین های PoE IP، اکسس پوینت های وایرلس PoE، روشنایی PoE و موارد دیگر، یک اینجکتور PoE به انتقال انرژی برق و داده ها به این دستگاه ها تا فاصله ای بالغ بر 100 متر کمک می کنند. از طرفی یک اینجکتور PoE با برق مستقیم به دستگاه هایی با ولتاژ پایین برق نیز کمک می کند.

ویژگی های اینجکتور PoE

از ویژگی های کاربردی و کارآمد اینجکتور شبکه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش انعطاف پذیری

حذف اتصال به برق، کاهش هزینه های نصب کابل های برق و شبکه، کاهش فضای سیم ها بخشی از مشخصات اینجکتور PoE است.

نصب آسان

یک دو شاخه معمولی برق برای اتصال به برق جریان متناوب دارد.

مناسب انواع فضاها

اینجکتورهای شبکه دارای رتبه بندی جهانی ولتاژ ورودی AC از صد الی 240 ولت و تاییدهای ایمنی درسراسر جهان قابل استفاده هستند.

جمع و جور با کاربری آسان

ابعاد یک اینجکتور شبکه 140 در 65 میلی متر (5.5 در 2.6 اینچ) است. برق خروجی کلی 15.4 وات است. به دلیل کوچک بودن به راحتی می توان ایراد و عیب آن را شناسایی کرد. دارای LED های که وضعیت دستگاه به عنوان مثال روشن یا خاموش بودن و خطا را نشان می دهد.

انواع اینجکتور شبکه

به طور کلی می توان اینجکتورهای شبکه را به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • اینجکتور PoE فعال

یک اینجکتور PoE از استاندارد IEEE802.3af، IEEE802.3at یا IEEE802.3bt PoE پیروی می کند. سعی کنید از PoE فعال استفاده کنید. این اینجکتور ورود برق را بررسی می کند و اگر برق نیازهای دستگاه را برآورده نکند، روشن نمی شود. ولتاژ 802.3 af/at/bt PoE بین 44 تا 57 ولت DC خواهد بود.

  • غیرفعال

یک انژکتور PoE غیرفعال از فناوری PoE استفاده می کند که با استانداردها مطابقت ندارد. دستگاه‌ های PoE غیرفعال معمولاً با ولتاژ 18 تا 48 ولت DC تغذیه می‌شوند. اگر ولتاژ نادرست تامین شود، دستگاه ممکن است صدمات الکتریکی جبران ناپذیری را متحمل شود.

  • 12 ولت، 24 و 48 ولت

اینجکتورهای PoE بر اساس ولتاژ برق خروجی که می توانند ارائه دهند به عنوان 12 ولت، 24 ولت یا 48 ولت طبقه بندی می شوند. هنگام انتخاب یک انژکتور PoE، ولتاژ آن را با استاندارد ولتاژ دستگاه PoE که باید تغذیه شود، مقایسه کنید.

  • تک پورت

یک اینجکتور شبکه که یک پورت دارد علاوه بر برق، دارای دو پورت RJ 45 است. این می تواند برق یک دستگاه با قابلیت POE را که به آن متصل است را تامین کند. یک کابل Cat سوئیچ را به یکی از درگاه‌های اینجکتور POE متصل می‌کند، و کابل طولانی دیگری، پورت بعدی را (که هم برق و هم داده را حمل می‌کند) به دستگاه شبکه که به برق نیاز دارد متصل می‌ کند. اینجکتور شبکه باید نزدیک سوئیچ شبکه قرار می گیرد تا بتواند از برق رک ها، یو پی اس ها و سایر دستگاه ها استفاده کند. البته لازم به ذکر است که یک اینجکتور شبکه نیاز به برق AC/DC دارد.

انژکتورهای تک پورت POE در نسخه های 10/100 مگابیت بر ثانیه و 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه برای مدیریت شبکه های 1GEدر دسترس هستند.

  • چند پورت

یک اینجکتور شبکه ای که چند پورت دارد می تواند کار یک سوئیچ 24 یا 48 پورت را انجام دهد. هر پورت سوئیچ به یکی از پورت های این انژکتور POE چند پورت متصل می شود و هر دستگاه شبکه ای که نیاز به برق دارد به همین ترتیب به این انژکتور چند پورت POE متصل می شود.

مراحل نصب یک اینجکتور شبکه

بدر این قسمت با راه اندازی یک دوربین امنیتی IP اینجکتور شبکه را نصب می کنیم.

  • یک دوربین IP، یک اینجکتور شبکه، یک سوئیچ شبکه اصلی و کابل های اترنت Cat5e، Cat6 یا Cat6a نیاز داریم.
  • در گام بعدی از سلامت تمام دستگاه های ذکر شده مطمئن شوید.
  • قبل از نصب دوربین، تنظیمات ویدئو و شبکه اطمینان حاصل کنید.
  • کابل اترنت را به پورت PoE/Data Out ابنجکتور PoE وصل کنید، سپس سر دیگر سیم را به پورت PoE دوربین IP وصل کنید.
  • دوربین IP را در ناحیه ای با نور مناسب نصب کنید تا بتواند تصویر خوبی را روی صفحه نمایش بگیرد.
  • کابل اترنت دیگری را به پورت Data In انژکتور PoE وصل کنید، سپس سر دیگر را به سوئیچ اترنت وصل کنید.
  • سیم برق انژکتور PoE را به یک سوکت جریان متناوب نزدیک وصل کنید.

بدین ترتیب مراحل به اتمام رسید و اینجکتور شبکه نصب شد.

نگاه پایانی به اینجکتور شبکه

اینجکتور شبکه دستگاهی کوچک، با نصب آسان و بسیار کاربردی است.  مقرون به صرفه و انعطاف پذیر که در انواع گوناگون عرضه می شود. مهمترین ویژگی اینجکتور PoE ارائه برق به دستگاه های شبکه و حداقل کردن سیم ها و پریزهای مورد استفاده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا