دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
آموزش مفاهیم شبکهبرند

معرفی 13 نمونه از بهترین برندهای شبکه

با نگاهی اجمالی به بازار محصولات شبکه براحتی می توان بهترین برندهای شبکه را شناخت. خریداران تجهیزات شبکه نظرات مثبتی به این برندها دارند و رضایت خود را در مورد این برنده اعلام کرده اند. با نگاهی کوتاه به بازار می توان دریافت که استقبال و رضایتمندی مشتریان از محصولات بهترین برندهای شبکه بیشتر از برندهای دیگر است.

هدف شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه، تولید کارآمدترین و مناسب ترین محصول برای هزاران کاربر در سراسرجهان است. آنها به دنبال این هستند که ارتباطات اجتماعی را از طریق محصولات خود افزایش دهند. محصولاتی که بهترین برندهای شبکه تولید کرده اند، بسیار با کیفیت و صرفه اقتصادی زیادی دارد. بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه به دنبال تولید محصولاتی در حوزه شبکه هستند که به رشد و پیشرفت کسب و کارها کمک کنند. با استفاده از محصولات شبکه که توسط بهترین برندهای شبکه به بازار عرضه می گردد، افراد و کسب و کارها ارتباطات پایدار، سریع، ایمن و با کیفیت را تجربه می کنند.

این مقاله از مجله شبکه ارغوان سعی دارد که بهترین برندهای شبکه را به شما معرفی کرده و ضمن معرفی بهترین شرکت های تجهیزات شبکه در جهان، علت انتخاب آنها را به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه مورد بررسی قرارذهد.

سیسکو غول شکست ناپذیر دنیای شبکه

بی شک یکی از بهترین برندهای شبکه برند سیسکو است که از پیشگامان انواع فناوری شبکه بوده است. سیسکو پیشرو در امنیت شبکه، مجازی سازی، محاسبات ابری، تولید کننده انواع روترهای سیسکو، سوئیچ سیسکو، WLAN و سایر دستگاه ها و فناوری شبکه پیشرفته است. این شرکت در سال 1984 توسط سندی لرنر و لئونارد بوساک در کالیفرنیا تأسیس گردیده است و تاکنون توانسته بیشترین سهم بازار فروش تجهیزات شبکه های سازمانی و اسمال بیزنس ها را بدست آورد. این برند در حال حاضر در کشور ما نیز مورد استقبال اسمال بیزنس ها قرار گرفته است.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت سیسکو به عنوان بهترین برند شبکه قابلیت اطمینان محصول و خدمات و پشتیانی پس از فروش آنها است. سیسکو طیف وسیعی از محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. همچنین سیسکو آکادمی های آموزش شبکه را نیز برگزار می کند و گواهینامه های سیسکو خود را به دانشجویان خود ارائه می دهد. (www.cisco.com)

Brocade

یکی دیگر از شرکت های آمریکایی تولیدکننده تجهیزات شبکه، شرکت براکید است. فعالیت اصلی این شرکت در ذخیره سازی داده ها و تولید ذخیره سازهای تخصصی است. سیسکو و براکید در شبکه های ذخیره سازی و کانال فیبر نوری فعال هستند به طوری که شرکت Brocade اکثریت سهام بازار SAN کانال فیبر را با 64٪ در اختیار دارد. در حال حاضر جدیدترین محصولات Brocade روترها و سوئیچ های بهینه شده ایی هستند که برای مراکز داده، مجازی سازی توابع شبکه (NFV) است. همچنین  یک نرم افزار (SDN) را به عنوان یک راه حل در شبکه به بازار عرضه کرده است.

یکی از شرکت های زیر مجموعه براکید Vyatta نام دارد که در زمینه دستگاه های شبکه فعالیت دارد و مبتنی بر نرم افزار است.  همچنین در زمینه فناوری SDN، مجازی سازی شبکه، روترهای مجازی، فایروال های مجازی، کنترل کننده های تحویل برنامه مجازی (تعادل کننده بار)، لوازم امنیتی شبکه و VPN ها نیز فعالیت دارد. (www.brocade.com)

Juniper

جانیپر یک شرکت چند ملیتی است که مقر آن در Sunnyvale، کالیفرنیا است. در سال 1996 توسط پرادیپ سیندهو ،یک دانش آموخته آی تی، تاسیس شد و هم اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه محسوب می گردد. محصولات این شرکت عبارت است از روترها، سوئیچ ها، نرم افزار مدیریت شبکه، محصولات امنیتی شبکه و فناوری شبکه تعریف شده توسط نرم افزارJuniper. تنها رقیب سیسکو در مسیریابی هسته ای اینترنت است. این برند نزدیکترین رقیب سیسکو در بازار سخت افزار و نرم افزار VPN بوده است. در مجموع در بازار امنیت که شامل فایروال ها، VPNها، مدیریت یکپارچه و سیستم تشخیص نفوذ و پیشگیری رقیب برند سیسکو می باشد. (www.juniper.net)

IBM 

در معرفی بهترین شرکت های تجهیزات شبکه در جهان به شرکت ماشین های کسب و کار بین المللی (IBM) می رسیم که توسط چارلز رانلت فلینت در سال 1911 در نیویورک، ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. این شرکت رتبه دوم را در ارائه راه حل های شبکه های کامپیوتری دارد و در بیش از 170 کشور در سراسر جهان فعالیت دارد. IBM یکی از بهترین برندهای شبکه IT است که به عنوان بزرگترین ارائه دهندگان خدمات شبکه فضای ذخیره سازی (SAN)، سوئیچ های کانال فیبر، مبدل ها و پردازنده ها معرفی می گردد. با مجموعه ای از محصولات و راه حل های شبکه، محصولات شرکت IBM در ستون فقرات بسیاری از شرکت های نرم افزار IT و بانک های ملی و خصوصی قرار می گیرد. رقبای اصلی IBM دو شرکت سیسکو و براکید هستند. (www.ibm.com)

اینتل

شرکت اینتل یک نام آشنا در صنعت فناوری اطلاعات و بزرگترین تولیدکننده ریزپردازنده های کامپیوتری در سراسر جهان است. در حال حاضر اینتل به عنوان بزرگترین سازنده تراشه های نیمه هادی در جهان فعالیت مستمر دارد. مشتریان اینتل در سرتاسر جهان به محصولاتی نظیر اپتیک و کابل‌ها، آداپتورهای اترنت و کنترل‌کننده‌های اترنت اینتل بیشترین اعتماد را دارند. اینتل مخترع ریزپردازنده های سری x86 است، پردازنده هایی که در اکثر رایانه های شخصی یافت می شوند.

اینتل برای تولید کنندگان سیستم های کامپیوتری مانند اپل، سامسونگ، اچ پی و دل نیز پردازنده هایی را عرضه می کند. اینتل چیپ‌ست‌های مادربرد، کنترل‌کننده‌های رابط شبکه و مدارهای مجتمع، حافظه فلش، تراشه‌های گرافیکی، پردازنده‌های تعبیه‌شده و سایر دستگاه‌های مرتبط با ارتباطات و محاسبات را تولید می‌کند. (www.intel.com)

Verizon

شرکت Verizon یکی از بزرگترین شرکت های فناوری ارتباطات در سراسر جهان است. آنها به خاطر شبکه های IP جهانی، فیبر نوری و شبکه بی سیم برتر خود شناخته می گردند و در حال حاضر در 150 کشور فعالیت می کند. (www.verizonwireless.com)

مایکروسافت

شرکت مایکروسافت یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه و از بهترین برندهای شبکه درجهان است. مایکروسافت در اصل به دلیل سیستم عامل ویندوز خود معروف است. سیستم عامل مایکروسافت انقلابی در بازار فناوری اطلاعات ایجاد کرده است. مایکروسافت یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که راه‌حل‌های شبکه‌ای مانند فناوری‌های شبکه ابری، فناوری‌های شبکه سازمانی، پیکربندی‌های سرور میزبان، شبکه‌سازی سرور ویندوز و سرورهای تبادلی را ارائه می‌دهد که در بسیاری از شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

آکادمی مایکروسافت که یک آکادمی آموزشی  است اقدام به برگزاری  طیف گسترده ای از آموزش ها کرده است که را برای کسب تخصص در فناوری های مایکروسافت برنامه ریزی گردیده است و گواهینامه ها مانند MCSE، MCTS، MCSA، MCSD، MOS، MTA، Microsoft Certified Trainers، MCDBA را ارائه می دهد که دارای اعتبار جهانی است. (www.microsoft.com)

کوالکام

شاید نام این برند به گوش شما نرسیده باشد اما متخصصان گوشی های هوشمند و تبلت آن را به خوبی می شناسند و با سخت‌افزار Qualcomm سروکار دارند. علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین تولید کنندگان پردازنده های گوشی های هوشمند و تبلت است، در طراحی و ساخت مودم برای آن دستگاه ها نیز پیشرو است. در اصل یک شرکت مستقر در ایالات متحده است که تجارت جهانی را انجام می دهد و محصولات و خدمات مخابراتی بی سیم را طراحی و به بازار عرضه می کند. (www.qualcomm.co.in)

آلکاتل لوسنت

شرکت Alcatel Lucent جایگاه دوم در edge routing است، یعنی جایی که ارائه خدمات اترنت یک نیاز کلیدی برای برنامه هایی مانند IPTV، VPN های اترنت و backhaul تلفن همراه است. شرکت Alcatel Lucent متخصص و پیشرو در شبکه های IP است که دسترسی فوق العاده باند پهن و فناوری ابریرا در اختیار متقاضیان خود قرار می دهد. (www.alcatel-lucent.com)

زیمنس

شرکت زیمنس مانند یک نیروگاه جهانی است که بر حوزه های برق رسانی، اتوماسیون و دیجیتالی سازی تمرکز دارد. یکی از بزرگترین تولید کنندگان فناوری های انرژی کارآمد که به دنبال صرفه جویی در منابع و انرژی در جهان است و به جرات می توان گفت که زیمنس تامین کننده پیشرو در سیستم های تولید و انتقال برق و همچنین تشخیص پزشکی است. شرکت زیمنس انواع راه حل های زیرساختی و صنعتی را از گذشته تاکنون به بازار عرضه کرده است. (www.siemens.com)

AT&T

شرکت AT&T در بسیاری از فناوری‌های ارتباطات تجاری، از ارتباطات یکپارچه گرفته تا ابر تا مشاوره نقش اصلی را ایفا می کند AT&T یک شرکت آمریکایی است که به دلیل خدمات اینترنت باند پهن، خط ثابت، تلفن همراه و تلویزیون دیجیتال معروف است. آنها در ارتباطات داده و خدمات شبکه پیشگام هستند. در هند خدماتی مانند IP و IP VPN، خدمات داده و خدمات امنیت شبکه ارائه می دهند. این برند به عنوان بزرگترین ارائه دهنده شبکه مخابراتی در ایالات متحده شناخته می شود. (www.att.com)

میکروتیک

شرکت MikroTik یک شرکت لتونی است که در سال 1996 برای توسعه روترها و سیستم های ISP بی سیم تاسیس گردید. این شرکت را می توان یکی از بهترین برندهای شبکه دانست زیرا انواع محصولات متنوع خود را مناسب با نیازهای کاربران خود تولید می‌کند. MikroTik اکنون سخت افزار و نرم افزاری را برای اتصال به اینترنت در اکثر کشورهای جهان ارائه می دهد. محصولات میکروتیک بسیار متنوع هستند. آنها مناسب دفاتر کوچک، خانه ها و شبکه های ارائه دهنده اینترنت هستند. یکی از مهمترین محصولات این شرکت سیستم عامل Router Os است که پایداری، کنترل‌ها و انعطاف‌پذیری گسترده‌ای را برای انواع رابط‌های داده و مسیریابی فراهم می‌کند. در بازار تجهیزات کشور ما میکروتیک بسیار محبوب است و یکی از بهترین برندهای شبکه به شمار می رود. شرکت تجهیزات شبکه ارغوان یکی از نمایندگان فروش محصولات میکروتیک در ایران، انواع محصولات میکروتیک را عرضه می کند.

همچنین سوئیچ های میکروتیک به دلیل عملکرد با کیفیت بالا، ویژگی های پیشرفته و قیمت مقرون به صرفه در بین متخصصان فناوری اطلاعات و مدیران شبکه محبوب هستند. آنها طیف وسیعی از سوئیچ ها را ارائه می دهند که برای اندازه ها و اهداف مختلف شبکه، از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ طراحی شده اند. این شرکت در سال 2002 از سخت افزار خود با برند RouterBOARD رونمایی کرد که نقظه عطف این شرکت را رقم زد.

Ubiquiti

شرکت Ubiquiti . یک شرکت فناوری آمریکایی است که در سال 2003 در سن خوزه، کالیفرنیا تأسیس شد. اکنون در شهر نیویورک مستقر است، Ubiquiti ارتباطات داده بی سیم و محصولات سیمی را برای شرکت ها و خانه ها با نام های تجاری متعدد تولید و می فروشد.

محصولات نرم افزاری که Ubiquiti ارائه می دهد انواع کنترلرهای نرم افزاری است که برای محصولات مختلف خود از جمله اکسس پوینت ها ، روترها، سوئیچ ها، دوربین های مداربسته توسط این کنترلرها مدیریت می گردد.

یوبی کیوتی یکی از بهترین برندهای شبکه است که به عنوان مقرون به صرفه ترین راه حل شبکه (سیمی و بی سیم) در بازار شناخته می گردد. سخت افزارهای سازمانی و تجهیزات شبکه که یوبی کیوتی به بازار عرضه کرده است صرفه اقتصادی بالایی دارد. این برند نرم افزار رایگانی ارائه داده است که سخت افزار خود را پشتیبانی می کند.

نقش شرکت های زیر را نمی توان نادیده گرفت زیرا که آنها از تولید کنندگان تجهیزات شبکه در جهان محسوب می گردند و شبکه ها را درجهان به هم متحد می کنند:

دلایل انتخاب تجهیزات شبکه از برندهای برتر شبکه

شبکه ها ستون فقرات کسب و کارها و تعاملات اجتماعی کنونی است و با استفاده از تجهیزات شبکه و نصب و راه اندازی آنها این امکان ایجاد می گردد که انواع مختلف برنامه ها برای ارتباط افراد و دستگاه ها در یک کسب و کار فراهم گردد. شبکه ها برای انتقال، دریافت و تبادل داده ها، ترافیک های صوتی و تصویری بوجود آمده اند. وقتی یک شبکه ساخته می گردد کارمندان، تامین کنندگان و مشتریان می توانند با هم تعامل داشته، منابع را به اشتراک بگذارند و در نهایت ارتباط برقرارکنند. حال سوال این است که ملاک انتخاب بهترین برندهای شبکه چه می تواند باشد؟

برای پاسخ به این سوال نگاهی به برند سیسکو می پردازیم که در صدر لیست بهترین برند شبکه قرار دارد و با بیش از 100000 مشتری نامی آشنا برای مراکز داده در سراسر جهان است. سیسکو رهبر بی چون و چرای فضای شبکه IT است و بی شبکه رهبر بازار جهانی است. دلایل زیادی وجود دارد اما مهمترین دلیل انتخاب بهترین برند شبکه همانند سیسکو در سراسر جهان را می توان در دسته بندی زیر خلاصه کرد:

  • تنوع و طیف وسیعی از محصولات
  • رهبر فناوری
  • سابقه درخشان
  • مقیاس پذیری
  • قابلیت مدیریت
  • قابلیت اطمینان
  • هزینه قابل قبول
  • امنیت
  • سادگی
  • محصولات سازگار

حرف آخر

تجهیزاتی که در ساخت یک شبکه به کار می روند تاثیر مستقیم بر ایجاد ارتباط پایدار، سریع و ایمن دارند. لذا بهترین برندهای شبکه که بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه نیز هستند به دنبال تولید تجهیزاتی می باشند که علاوه بر رفع نیاز فعلی شبکه های اجتماعی و کسب و کارها، راه حل های کارآمد را ارائه و نیازهای غیر منتظره فردای آنها را نیز تامین می کنند.

به دلیل روند رو به رشد تکنولوژی های مرتبط با زیر ساخت های شبکه ها رقابت بسیار زیادی بین بهترین برندهای شبکه وجود دارد که انتخاب و معرفی بهترین شرکت های تجهیزات شبکه در جهان را بسیار سخت می کند، هرچند که با نگاهی به بازار تجهیزات شبکه، می توان محبوب ترین و شناخته ترین آن ها را مشاهده کرد. بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه مانند سیسکو رهبر بازار هستند و با ارائه طیف وسیعی از محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب نبض بازار را در دست های خود دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا