دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
اکتیو

آموزش گام به گام تنظیمات مودم دی لینک با تصویر

عدم آشنایی با تنظیمات مودم دی لینک باعث ایجاد مشکل در اتصال به اینترنت از طریق خطوط ای دی اس ال می‌شود. برای همین در صورتی که از مودم های عرضه شده توسط این برند استفاده می‌کنید، ممکن است بنا به دلایل مختلف نیاز به کانفیگ مودم دی لینک داشته باشید. کانفیگ مودم  d-link بهره‌مندی از خدمات اینترنتی از طریق خطوط ای دی اس ال را امکان پذیر می کند.

مودم های دی لینک دارای تنوع بالایی هستند. به همین دلیل ممکن است هر یک از شما از یکی از مدل های d-link استفاده کنید. ما در این متن قصد داریم شما را با نحوه رفع مشکل اتصال به اینترنت و کانفیگ مودم های ساخته شده توسط d-link آشنا کنیم.

آشنایی با مدل های مختلف مودم دی لینک

دی لینک یکی از برندهای معروف عرضه کننده مودم ای دی اس ال است و از ابتدای بهره برداری از خطوط اتصال اینترنتی با سیم adsl جزو محبوب ترین برندهای عرضه کننده انواع مودم بوده است.

توجه: خدمات تعمیر مودم توسط کارشناسان شرکت شبکه ارغوان ارائه می  شود. 41902-021

تفاوت انواع مودم دی لینک

مهم ترین تفاوت‌هایی که هنگام خرید و استفاده از این محصول باید به آن توجه کنید عبارت هستند از:

  • بی سیم بودن یا با سیم بودن مودم
  • تعداد پورت های مودم دی لینک
  • تعداد آنتن مودم D-link

توجه داشته باشید که هنگام انجام تنظیمات مودم دی لینک تعداد آنتن مودم دی لینک و یا تعداد پورت های آن تاثیر چندانی در مراحل کانفیگ ندارد. به بیان دیگر، تعداد آنتن‌های مودم قدرت سیگنال دهی مودم را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تعداد پورت های آن نیز تنها باعث افزایش تعداد چراغ های آن می شود (هر پورت در مودم adsl یک چراغ اختصاصی دارد که روشن بودن آن نشان از اتصال پورت مربوطه به دیوایس های دیگر دارد).

در ادامه مراحل تنظیم مودم دی لینک برای اینترنت مخابرات را بیان خواهیم کرد. تا بتوانید در صورت بروز مشکل در اتصال به اینترنت با استفاده از مودم خود بدون نیاز به کمک دیگران آن را رفع کنید.

ورود به تنظیمات مودم دی لینک

به طور کلی نحوه تنظیم مودم دی لینک برای همه مدل‌های آن مشابه بوده و به صورت زیر است:

  • اولین قدم برای کانفیگ مودم دی لینک ورود به صفحه تنظیمات آن است.

ورود به این صفحه برای همه مودم‌های ای دی اس ال یکسان است و خواهید توانست با وارد کردن آدرس زیر به راحتی وارد این صفحه شوید:

192.168.1.1

برای این کار به یک گوشی هوشمند موبایل، یک کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ نیاز خواهید داشت.

البته توجه داشته باشید قبل از وارد کردن این آدرس (در موبایل یا کامپیوتر خود)، باید مودم خود را روشن کرده و از اتصال به خط تلفن و یا اتصال مودم به برق شهر از نظر سخت افزاری مشکلی نداشته باشد. همچنین باید لپ تاپ یا کامپیوتر خود را از طریق پورت LAN و با استفاده از یک کابل به مودم وصل کرده باشید. پس از آن باید آدرس (192.168.1.1) به صورت دستی و بطور مستقیم وارد مرورگر اینترنت شود. مرورگر شما می تواند گوگل کروم، فایرفاکس و یا اینترنت اکسپلورر باشد.

ورود به تنظیمات مودم دی لینک

اگر کلیه اتصالات فیزیکی و کابل ها سالم باشند و مودم به گوشی موبایل یا لپ تاپ شما متصل باشد، پس از وارد کردن آدرس فوق و زدن اینتر (enter) یک صفحه کوچک باز می‌شود. برای ورود به صفحه تنظیمات مودم دی لینک باید کلمه کاربری (username) و رمز عبور (password) خود را در این صفحه وارد کنید.

معمولا در اکثر مودم‌های دی لینک کلمه کاربری و رمز عبور یکسان و admin  است (کلمه کاربری و رمز عبور برای ورود در بعضی از برندهای مودم ای دی اس ال guest است.)

نحوه کانفیگ مودم دی لینک

پس از وارد کردن admin (در دو پنجره کوچک مربوط به کلمه کاربری و رمز عبور)، وارد صفحه تنظیمات مودم دی لینک خواهید شد. همانطور که در شکل می‌بینید در این صفحه چندین سربرگ‌ و گزینه‌ برای انتخاب وجود دارد.

  • تنها بخشی که شما باید برای اتصال به اینترنت تنظیم کنید، بخش set up مودم است.

به این منظور باید پس از کلیک بر روی wizard و انتخاب سربرگ set up بر روی گزینه setup wizard کلیک کنید تا وارد مراحل بعد شوید.

ورود به سه تاپ دی لینک

در این مرحله امکان تغییر کلمه کاربری و رمز عبور (که به طور پیش فرض کلمه admin است) وجود خواهد داشت. البته به طور معمول کاربران از کلمه عبور پیش فرض استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید با کلیک بر روی next و skip این مراحل را پشت سر بگذارید.

  • در ادامه به منظور انجام تنظیمات مودم دی لینک باید منطقه زمانی خود (time zone) را مشخص کنید.

به این منظور کلمه Tehran را وارد کنید تا منطقه زمانی به طور خودکار مشخص شود.

زمان سیستم

با تعیین منطقه زمانی وارد صفحه setup internet connection خواهید شد. توجه کنید که برای تنظیم مودم دی لینک و در مراحل بعد باید کلمه کاربری و رمز عبوری (که از طرف شرکت مخابرات و یا شرکت ارائه دهنده خدمات ای دی اس ال در اختیار شما گذاشته شده است) را داشته باشید، در غیر این صورت امکان اتصال به اینترنت را نخواهید داشت.

اگر کلمه عبور و یا رمز کاربری خود را فراموش کرده‌اید و یا این که هنوز اشتراک ای دی اس ال را برای خانه یا دفتر کار خریداری نکرده‌اید می‌توانید با مرکز فروش یا پشتیبانی خدمات اینترنت adsl شرکت مخابرات و یا شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت ای دی اس ال مورد نظر خود تماس بگیرید تا راهنمایی لازم برای خرید یا دریافت کلمه عبور و رمز کاربری برای تنظیم مودم و اتصال به اینترنت را در اختیار شما قرار دهند.

تنظمات صفحه setup internet connection

در این صفحه باید کشور و فراهم کننده سرویس اینترنت خود (ISP) را مشخص کنید تا با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری امکان اتصال به اینترنت را داشته باشید.

به این منظور باید VPI را برابر با صفر و VCI را برابر با 35 انتخاب کنید.

توجه کنید که پنجره کنار گزینه پروتکل روی PPPOE و نوع اتصال یا connection type نیز LLC باشد.

پس از طی مراحل بالا و وارد کردن نام کاربری و پسورد اینترنت، کانفیگ مودم دی لینک تقریبا به پایان رسیده است و شما امکان اتصال به اینترنت (در صورت معتبر بودن نام کاربری و رمز عبور) را خواهید داشت.

اگر چه در مودم‌های بی سیم امکان تنظیم اتصال بیسیم مودم پس از ورود به تنظیمات مودم دی لینک وجود دارد. این کار با فعال کردن و غیر فعال کردن اتصال بیسیم با تنظیم رمز عبور انجام می‌شود اما مراحل کانفیگ مودم دی لینک برای اکثر مدل‌های این محصول مشابه است.

تنطیمات وای فای مودم دی لینک

با توجه به این که اکثر مودم‌های دی لینک دارای یک یا چند آنتن برای اتصال بی سیم از طریق وای فای هستند، پس از ورود به تنظیمات مودم دی لینک باید تنظیمات بخش وایرلس را نیز انجام دهید.

  • در مودم‌های بی سیم امکان تنظیم اتصال بیسیم مودم پس از ورود به تنظیمات مودم دی لینک وجود دارد. این کار با فعال کردن و غیر فعال کردن اتصال بیسیم و انتخاب پسورد وای فای انجام می‌شود.
  • به این منظور اگر قصد اتصال به مودم با استفاده از وای فای را داشته باشید باید تیک کنار گزینهenable your wireless network را بزنید.
  • شما این امکان را خواهید داشت تا در بخش تنظیمات مودم یک اسم برای مودم خود انتخاب کنید. اما مهمترین تنظمیات این بخش که باید با دقت وارد شود، رمز اتصال وای فای است. این رمز امکان اتصال به وای فای را تنها به افراد مجاز خواهد داد.
  • توجه کنید که پسورد یا رمز عبور وای فای باید حداقل 8 کاراکتر داشته باشد.
  • در نهایت برای اعمال تغییراتی که در بخش تنظیمات مودم خود اعمال کرده‌اید، گزینه apply را انتخاب کنید. اگر تنظیمات به درستی انجام شده باشد، پس از پایان تنظیمات مودم دی لینک چراغ اینترنت روشن خواهد شد.

انتخاب نام برای وایرلس

چراغ‌های مودم دی لینک

شاید با چراغ‌های مودم ای دی اس ال آشنا باشید. اما بهتر است در پایان متن نگاهی به این چراغ‌ها و وظیفه هر یک از آن‌ها داشته باشیم.

  1. چراغ power

این چراغ نشان می‌دهد که مودم شما به برق وصل است. اگر این چراغ خاموش باشد به این معنی است که اتصال الکتریکی وجود ندارد.

  1. چراغ LAN

همه مودم‌های ای دی اس ال دارای یک یا چند پورت برای اتصال کابل LAN هستند. اگر شما لپ تاپ و یا کامپیوترهای خانه یا محل کار خود را با کابل به این پورت‌ها وصل کنید، چراغ‌های متناظر با این پورت‌ها روشن خواهند شد. در غیر اینصورت اگر پس از اتصال کابل چراغ خاموش باشد، ممکن است کابل LAN شما مشکل داشته و قطع باشد.

  1. چراغ Wi-Fi

همه مودم‌هایی که آنتن وای فای دارند، دارای چراغ وای فای هستند (اگر شما در بخش تنظیمات مودم تیک کنار enable wireless network را زده باشید، این چراغ روشن خواهد بود).

  1. چراغ WPS

WPS یک استاندارد امنیتی در شبکه وای فای است.

  1. چراغ یو اس پی

اگر یک دستگاه را با کابل USB به مودم دی لینک وصل کنید این چراغ روشن خواهد شد.

  1. چراغ DSL

این چراغ در اتصال ای دی اس ال بسیار مهم است و اگر روشن و ثابت نباشد نشان می‌دهد که در اتصال مودم به شبکه از طریق خط تلفن مشکل وجود دارد. در این حالت باید خطوط تلفن و اتصال ای دی اس ال را بررسی و در صورت هر گونه مشکل با بخش پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات ADSL تماس بگیرید.

  1. چراغ اینترنت

اگر چراغ ADSL روشن باشد و تنظیمات مودم دی لینک را که در این متن به آن اشاره شد به درستی انجام داده باشید، این چراغ روشن خواهد شد و امکان اتصال به اینترنت را خواهید داشت.

سخن پایانی

در پایان امیدوار هستیم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد و با تنظیم مودم دی لینک برای اینترنت مخابرات و برقراری اتصال ای دی اس ال با استفاده از خط تلفن امکان برقراری ارتباط با دنیای مجازی را داشته باشید. چنانچه در هنگام ورود به تنظیمات مودم دی لینک به مشکل برخوردین می توانید به مقاله (چگونه به تنظیمات مودم وارد شویم؟ آموزش گام به گام ورود به مودم )

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا