دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
اکتیو

بهترین مودم های ADSL و VDSL بازار کدامند؟

مودم مخفف کلمه (Modulator) به معنای تلفیق کننده و (De modulator) تفکیک کننده است. دستگاهی است که سیگنال های دیجیتالی را رمزگذاری می کند سپس آن ها را با هم تلفیق و انتقال می دهد و در ادامه سیگنال های آنالوگ را که دریافت کرده را رمز گشایی کرده و تفکیک می کند. سیگنالها و اطلاعات بر حسب بیت در ثانیه توسط یک مودم منتقل می شود.

تاکنون به این فکر کردید که از چه طریقی به اینترنت وصل هستید؟ اجزایی که شبکه خانگی شما را تشکیل می دهند مانند روتر Wi-Fi یا دستگاه تلفن همراه هرکدام یک زبان دیجیتالی دارند. مودم یک مترجم است و سیگنالهای اینترنتی دریافت شده رمزگشایی می کند. این سیگنالها توسط شرکت های ارائه دهنده سرویس های اینترنتی از طریق روتر در اختیار شما قرارگرفته است.

بسیاری از کاربران از انواع مودم ها و نحوه عملکرد آن ها و اینکه چه مودمی مناسب آنها است اطلاعی ندارند و بدون هیچ آشنایی به خرید مودم اقدام می کنند. این مقاله از مجله شبکه ارغوان نگاهی کوتاه به مودم، انواع مودم ها و عملکرد مودم ها است. اکثر افراد نمی دانند که مودم هایشان با سرعت پهنای باند مناسب است یا خیر! لذا انتخاب و خرید مودم مناسب بسیار مهم است.

مودم چیست؟ به زبان ساده

مودم یک جعبه کوچک است که با پوشش خارجی به رنگ های سیاه یا سفید عرضه می شود. اینترنت از طریق این جعبه کوچک به صورت کابلی، بی سیم ثابت، ماهواره ای یا فیبر نوری ارائه می شود. ناگفته نماند که غالبا اینترنت از طریق یک خط مشترک دیجیتال ( DSL ) و خرید مودم و خطوط تلفن به صورت قابل دسترس می شود. مودم ها به صورت داخلی یا خارجی وجود دارند. مودم های خارجی از طریق پورت USB یا اترنت به کامپیوتر متصل می شوند.

مودم ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

 

برای خرید مودم به انواع مودم ها آشنا شوید.

مودم فیبر نوری Fiber Optical Modem

یک مودم فیبر نوری برای انتقال سیگنال، از یک شبکه کابل فیبر نوری استفاده می کند. یک مودم فیبر نوری مانند یک رابط بین دستگاه الکترونیکی و شبکه اینترنتی است.

مودم دیجیتال

یک مودم دیجیتالی داده ها را به صورت سیگنال های دیجیتالی تبدیل می کند. مودم های دیجیتالی فریم های داده ها را به قالب مناسبی تغییر می دهد تا بتواند از طریق یک خط دیجیتال آن ها را انتقال دهد . به جای تعدیل سیگنال قالب هایی برای داده ها درست می کند.

مودم آکوستیک

مودم آکوستیک نوع خاصی از مودم است که می تواند گوشی تلفن را با دستگاهی که توسط فروشندگان سیار برای اتصال به تلفن های هتل استفاده می شود، متصل کند. دارای اسپیکر و میکروفون می باشد.

یکی از انواع بهترین مودم ، مودم هوشمند است.

مودم هوشمند

یک مودم هوشمند یک مودم هیبریدی است که هم به عنوان مودم و هم به عنوان روتر عمل می کند. مودم به دستگاه هایی که با آن سازگار هستند اجازه می دهد که به اینترنت متصل شوند. هرگاه هم که اینترنت قطع شود، امکان شماره گیری خودکار / شماره گیری مجدد و پاسخ خودکار را فراهم می کند.

مودم برد کوتاه

مودم های مسافت کوتاه کوتاه مدت کسانی هستند که در رایانه شخصی شما در خانه حضور دارند. این مودها می توانند مسافتی را حداکثر تا 20 مایل یا کمتر را پوشش دهند و انتقال دهند. به طور کلی، آنها برای اتصال رایانه های شخصی در یک ساختمان یا دفتر استفاده می شوند.

انواع مودم های خانگی کدامند؟

برای دسترسی به اینترنت در منازل انواع مودم های استفاده می شود:

مودم تلفن

ارتباط داده ها از طریق خطوط تلفن و به صورت صوتی بین رایانه ها امکان پذیر می شود. قیمت مودم تلفن نسبت به سایر مودها ارزان زیرا هزینه نصب ندارد وهزینه ماهانه مودم ها تلفن کم است. قابل استفاده برای شبکه های خانگی است.

با خرید مودم دیجیتالی بالاترین سرعت اینترنت در اختیار شما قرار می گیرد.

مودم خطوط مشترک دیجیتال Digital Subscriber Lines

ازطریق خطوط تلفن استاندارد اتصال به اینترنت پرسرعت را فراهم می کند. قیمت این مودم DSL درمقایسه با مودم تلفن گران تر است.

در خریدمودم کابل از خطوط تلویزیون برای انتقال سیگنالها استفاده می شود.

مودم کابلی

مودم کابلی از کابل های کواکسیال و جفت بهم تابیده استفاده می کند. یک طرف این کابل ها به پشت مودم و یک سر دیگر به پشت جعبه کابل شما وصل می شود.

همچنین از طریق یک کارت استاندارد اترنت 10 BASE T و کابل های جفت بهم تابیده شده به پشت کامپیوتر متصل شده و سپس به ارائه دهنده خدمات اینترنت متصل می شود. این اتصال از طریق خطوط تلویزیونی کابل محلی قابل اجرا است. دو رابط دارد که اولی به خروجی شبکه تلویزیون کابلی وصل می شود و دومی به کامپیوتر یا تلویزیون یا دستگاه ست تاپ باکس متصل می شود.

مودم ماهواره ای

دستگاهی است که اتصال اینترنت را از طریق دیش های ماهواره ای فراهم می کند. بیت های ورودی را به سیگنال های رادیویی خروجی منتقل می کند و یا برعکس، اجرا می کند. در مقایسه با سایر مودم ها گران تر است اما قابلیت اطمینان بهتری را برای شبکه اینترنت فراهم می کند.

راهنمای خرید مودم

یکی از الزامات دسترسی به اتصال به اینترنت، مودم است. در خرید مودم باید بدانید که مودم اینترنتی از طریق یک سیم به دستگاه دیگری به نام روتر متصل می شود و همراه با منبع برق به پریز یا سیم سیار و سه راهی متصل می شود.

از آن جایی که شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت، مودم را در اختیار شما قرار می دهند، حتی ممکن است که ندانید مودم دارید! شرکت های ارائه دهنده سرویس های مودم این دستگاه را با پرداخت هزینه و تعرفه خود در اختیار شما قرار می دهند. البته شما می توانید خود نیز به خرید مودم اقدام کرده و آن ها را از مراکز و فروشگاه های معتبر همچون فروشگاه شبکه ارغوان تهیه کنید.

از اولین امکاناتی که مودم در اختیار شما قرار می دهد دسترسی به صفحات وب است. پهنای باند توسط شرکت های ارائه دهنده اینترنت در اختیار شما قرار می گیرد لذا سرعت مودم خود را با اینترنت ارائه شده کنترل کرده و از سازگاری دستگاه مودم خود با آن سرعت مطمئن شوید. کندی سرعت باعث اختلال در روند کار با اینترنت می شود. برای کسانی که فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا می کنند و یا یک گیمرهایی که آنلاین بازی می کنند کندی اینترنت آزاردهنده است.

مواردی که باید قبل از خرید مودم به آن توجه کرد!

قبل از خرید مودم، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • سازگاری: مودم باید با سیستم کامپیوتر و نرم افزار رایانه شما سازگار باشد.
  • سرعت آپلود و دانلود: سرعت دانلود و آپلود مودم ها متفاوت است.
  • امنیت: آیا مودم از ویژگی های امنیتی مانند WPS (تنظیمات محافظت شده از WiFi)، پروتکل امنیتی WPA/WPA2 و رمزگذاری WEP، TKIP و AES (64/128 بیتی) پشتیبانی می کند یا خیر!
  • گزینه های اندازه و نصب: بهتر است اندازه مودم با سایر تجهیزات هماهنگ باشد. مودم ها را می توان حتی روی دیوار نیز نصب کرد.
  • قیمت: قیمت مودها از 700 هزار تومان به بالا متغیر است و به نوع اتصال،سرعت و ویژگی های جانبی بستگی دارد.
  •  تعداد درگاه USB، فرکانس، آنتن دهی: در هنگام خرید بهترین مودم به فرکانس های مختلف و پرد مودها توجه ویژه شود.

راهنمای خرید مودم ADSL

می توان گفت که adsl مخفف Asymmetric Digital Subscriber Line یک نوع فناوری است که در خطوط تلفنی موجود درخانه ها و کسب وکارها کاربرد دارد و برای انتقال داده های دیجیتالی از پهنای باند بالایی استفاده می کند. یکی از بهترین مودهای adsl که بسیار پرسرعت است مودم بی لانگ 4353 که با سرعتی بالغ بر 800 بیت بر ثانیه جزو پر سرعترین در بازار است.

ADSL از خطوط تلفن موجود برای ارائه خدمات داده، صوتی و چند رسانه ای استفاده می کند. فناوری ADSL از کابل های فیبر نوری در ساختار خود استفاده می کند البته از کابل هایی که جفت به هم تابیده شده اند. می توان مزایای کابل های ADSL  را به صورت زیر خلاصه کنیم:

  • پهنای باند و سرعت انتقال قابل قبول
  • حداکثر سرعت ADSL، در حدود 200 مگابیت در ثانیه است.
  • مقیاس پذیری به کاربران امکان اتصال اختصاصی را می دهد
  • قابل اعتماد و امن
  • امکان انتخاب ارائه دهنده گان سرویس های اینترنتی بدون محدویت

مودم بی لانگ 4353 یکی از بهترین مودم ها برای خرید است.

راهنمای خرید مودم vdsl

VDSL مخفف Very high speed digital subscriber line و به معنای خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا است. یکی از بهترین مودها که سرعت بسیار بالایی را برای کاربران ارائه کرده است. از سیم های مسی یا کابل های فیبر نوری برای ارائه اینترنت پرسرعت در خط تلفن استفاده می کند. هزینه خرید بهترین مودم به پشتیبانی از نسل های جدید هر مودم بستگی دارد. بهترین مودهای vdsl بالاترین سرعت برای آپلود فایل ها ارائه می دهند. مودم بی لانگ 4353 یکی از یهترین مودهای vdsl در بازار است.

معرفی بهترین برند مودم از نظر کارشناسان شبکه ارغوان

یکی از بهترین مودم موجود در بازار که بردی بالغ بر 80 متر دارد و با سرعت باورنکردنی دسترسی کاربران را در هر کجای خانه یا محل کار باشد را امکان پذیر می سازد، مودم بی لانگ 4343 است. سرعت این مودم 800 بیت بر ثانیه است. این مودم که با فناوری های vdsl ،adsl و سیستم مخابرات ایران کاملا سازگار است.

چکیده نهایی

برای اتصال به اینترنت به مودم ها نیاز داریم. پهنای باندی که توسط ارائه دهندگان اینترنت در دسترس عموم قرار دارد توسط مودم ها قابل دسترسی هستند. مودم ها انواع مختلفی دارند که در منازل و دفاترکاری و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند. فناوری adsl و vdsl سرعت اتصال به اینترنت را بالا می برند. برای انتخاب بهترین مودم ها علاوه به قیمت مودم ها با ید به پوشش دهی و برد مودم، نوع برند، سایز و سازگاری با سرعت اینترنت برای آپلود و دانلود فایل ها توجه شود.

منبع: https://www.tutorialspoint.com/what-is-modem-in-computer-network

https://www.tutorialspoint.com/what-is-a-modem-what-are-different-types-of-modem

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا