دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
اکتیوبرندوایرلس

با یونیفای مدیریت از راه دور دستگاه های شبکه را تجربه کنید!

Unifi یک اکوسیستم جامع است از هر آنچه در شبکه خود به آن نیاز دارید. بونیفای به راحتی شبکه را مدیریت می کند. این سری از مقالات مجله شبکه ارغوان سعی دارد به صورت اجمالی به یونیفای پرداخته و پرسش کاربران مبنی بر اینکه “یونیفای چیست؟” را پاسخ داده. با ما همراه شوید.

یونیفای چیست؟

UNIFI خط تجهیزات شبکه برند یوبیکیوتی است که مدلهای متنوعی از، سوئیچ ها، روترها، دستگاه های کنترل کننده، تلفن های ویپ و اکسس پوینت های یونیفای را ارائه می دهد. این اکوسیستم بی نظیر جای خود را در میان شبکه های خانگی، شرکت ها و شبکه های سازمانی با قیمتی باورنکردنی پیدا کرده است.

یونیفای نمایشی از هماهنگی و سازگاری و انعطاف پذیری است.

یونیفای مزایای بسیاری دارد. یکی از مزیت ها هزینه بسیار مناسب آن است.

شبکه یونیفای و مزایای آن

شبکه های بر پایه تکنولوژی UNIFI برای ساده کردن فناوری اطلاعات راه اندازی می شوند. با UNIFI می توانید از هر محل یا از هر نقطه از جهان شبکه خود را مدیریت کنید. در ادامه مقاله به اهم مزایای تکنولوژی یونیفای می پردازیم:

آزادی مدیریت شبکه از راه دور با یونیفای

وقتی یونیفای در یک شبکه معمولی قرار می گیرد امکان دسترسی به هر قسمت به هر تعداد دستگاهی که می خواهید را برای شما مهیا می کند. دستگاه UNIFI دارای یک نرم افزار کنترلر است و علاوه بر اینکه خود میزبانی می شود می تواند بر روی سخت افزاری تخصصی (Unifi Cloud Key) که توسط یوبیکیوتی ساخته شده است نیز کارکند. این نرم افزار UNIFI می تواند تمام دستگاه ها را به هم متصل کند.

کنترلر UNIFI

مرکز اصلی یونیفای کنترلر آن است و در اصل این نرم افزاری است که تمام تنظیمات یک شبکه را ذخیره می کند. تقریباً بر روی هر سیستم عاملی قابل اجرا است و کاملاً رایگان و همچنین در فضای ابری نیز قابل نصب است. این امر باعث می‌شود نصب‌کنندگان شبکه به راحتی بتوانند بسیاری از سایت‌های مختلف را از یک رابط واحد نگهداری کنند.

راه اندازی آسان

یکی از مزیت های یونیفای وجود کنترلری است که راه اندازی این سخت افزار را در یک فضای ابری امکانپذیر می کند. وقتی در یک شبکه UNIFI دروازه امنیتی Unified Security Gateway (USG) نصب می گردد، کنترلر یونیفای هر دستگاه یا تجهیزاتی که به آن متصل می شود را شناسایی و اجازه ورود به شبکه را می دهد.

کاربرد تجهیزات یونیفای در شبکه

کاهش هزینه های سخت افزاری و مدیریت

دستگاهای یونیفای UniFi برای اکثرکسب و کارهای کوچک و متوسط ایده آل هستند. همچنین برای مشاغل کوچک که نیاز به تجهیزات درسطح سازمانی دارند نیز مناسب است.

بهینه سازی

تجهیزات UNIFI برای اداره کردن از راه دور ساخته شده اند و با آنها مدیریت تیم های راه دور آسان است. همه محصولات یونیفای نیاز به بروزرسانی دارند و چندین بار برای ویژگی های جدید و برطرف کردن نواقص ارتقاء دارند.

قابل رویت

کنترلر یونیفای این امکان را به کاربر می دهد که به صورت کامل شبکه خود را رؤیت کند. بدین صورت که می توان به راحتی کاربرانی که به شبکه متصل می شوند، ترافیک شبکه، تست های عملکرد و نوسان سرعت را مشاهده کرد. بعلاوه می توان اطلاعاتی که به پروتکل های مجزا تقسیم می شوند را، بصورت بسیار دقیق توسط کنترلر یونیفای بازرسی و رصد کرد.

گیرنده برند لاجیتک برای هماهنگ کردن در شبکه بکار می رود و ربطی به دانگل یونیفای ندارد.

دانگل UNIFI آری یا خیر؟

اصولا دانگل یک آداپتور است که به یک شکاف باز (پورت) رایانه یا دستگاه شما متصل می شود. با نگاهی کوتاه به محصولات یونیفای در سایت رسمی این برند یوبیکیوتی (www.ui.com) براحتی می توان فهمید که محصولی جداگانه به نام دانگل UNIFI وجود ندارد. ممکن است متوجه نماد و متن Unifying درمحصولی به نام Logitech شده باشید ولی هیچ ارتباطی به اینکه UNIFI چیست و دانگل یونیفای چگونه است ندارد. به عبارت ساده تر، Logitech Unifying نام یک محصول است که برای اتصال چندین دستگاه جانبی مورد استفاده قرار می گیرد.

گام آخر

راه اندازی و نظارت بر دستگاه ها در یک شبکه با یونیفای موجب رضایت کاربران است، علاوه بر این کنترلر UNIFI نیز شفافیت مضاعفی به شبکه می دهد. یونیفای بدون هزینه زیاد به خواسته های شما جامه عمل می پوشاند. جهت مشاوره رایگان و خرید محصولات UNIFI برند یوبیکیوتی با کارشناسان فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان در تماس باشید. 02141902

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا