دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
پسیو

راهنمای انتخاب کابل شبکه مناسب

انتخاب بهترین کابل در عمل کار بسیار دشواری است، راهنمای انتخاب کابل شبکه با بیان مزایا و مسائل مربوط به انواع کابل ها راه حلی عالی برای نحوه انتخاب و خرید بهترین کابل شبکه را در اختیار مخاطب خود قرار می دهد. متقاضیان خرید کابل شبکه با مراجعه به راهنمای انتخاب کابل شبکه به راحتی می توانند به استاندارد کابل شبکه دست یافته و از تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی مطلع شوند. راهنمای انتخاب کابل شبکه بهترین برندهای روز در حوزه تجهیزات شبکه را نیز معرفی می کنند.

تفاوت کابل های شبکه

دستگاه های الکترونیکی نظیر کامپیوترها و تلفن ها بدون کابل ها کار نمی کنند. وجود انواع مختلف کابل باعث سردرگمی افراد در هنگام خرید کابل ها می شوند. سوال بیشتر متقاضیان این است که آیا کابل های اترنت و کابل های شبکه یکی هستند؟
کابل اترنت یا کابل شبکه به کابلی اطلاق می شود که ارتباط یک سیستم یا دستگاه را در داخل یک شبکه فراهم کند. کابل شبکه شامل کابل اترنت و کابل محلی( LAN) هستند. به طورکلی کابل اترنت یا کابل های LAN کابل های شبکه هستند که اتصال به دستگاه ها را فراهم می کنند و به انتقال داده ها کمک می کنند.

بررسی انواع و تفاوت کابل شبکه

کابل های شبکه وظیفه انتقال اطلاعات از یک دستگاه شبکه را به دستگاه دیگری بر عهده دارد. کابل ها نقش اصلی در زیر ساخت های شبکه را دارند. بر اساس بزرگی یا کوچکی شبکه، توپولوژی و نوع شبکه به چهار دسته اصلی طبقه بندی می شوند.

کابل های کواکسیال

کابل های کواکسیال در مرکز خود دارای یک رسانا از جنس مس است. این سیم مسی توسط یک لایه از پلاستیک و محافظ فلزی جدا شده است. محافظ فلزی ا زتداخل سیگنالهای خارجی نظیر موتورها، نورهای فلورسنت و سایر کامپیوتر ها جلوگیری می کند. این نوع از کابل در برابر انسداد سیگنال مقاوم است. به راحتی قادر است طول کابل های بین دستگاه های شبکه را از کابل جفت پیچ خورده جدا کند. دو نوع کابل کواکسیال نازک و ضخیم موجود است.

کابل های جفت پیچ خورده

این نوع خاصی از سیم کشی تلفن مس است که در تاسیسات کسب و کار استفاده می شود. دو نوع اصلی از استانداردهای صنعت کابل پیچ خورده تعریف شده اند: جفت بهم تابیده نشده (کابل شبکه UTP) و جفت بهم تابیده شده محافظ (کابل شبکه شیلدار STP) کابل های اترنت مدرن از سیم کشی UTP به دلیل هزینه پایین تر استفاده می کنند.

جفت سیم بهم تابیده بدون محافظ: مهمترین کابل شبکه در جهان که برای تلفن ها معمولی و شبکه های کامپیوتری استفاده می شود،کابل UTP می باشد. شایع ترین نوع کابل شبکه اترنت UTP است.
طرح های مختلف سیم کشی برای UTP عبارتند از:

  • CAT1 که برای سیم تلفن استفاده می شود. CAT2 ازسرعت تا 4 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و اغلب برای شبکه های زنگ Token استفاده می شود
  • CAT3 و CAT4 هر دو برای شبکه های زنگ Token برای سرعت های بالاتر در شبکه ها استفاده می شود.
  • کابل Cat5 در حال حاضر توسط طرح های CAT5E جایگزین شده است. بیشترین استفاده از مشخصات کابل کشی شبکه در جهان است.
  • کابل CAT6 در متراژ تا 100متر ازسرعت 1 گیگابیت بر ثانیه و برای متراژ 55 تا 10 گیگابیت بر ثانیه 1 را پشتیبانی می کند. برای اطمینان از دستور العمل ها و استانداردها باید حتما از تستر استفاده شود.
  • CAT7 یک الگوی کابل مسی است که می تواند سرعت 10 گیگابیت در ثانیه و متراژ 100 متر را پشتیبانی کند

فیبرهای نوری

کابل های فیبر نوری در مرکز خود رشته هایی از شیشه دارند. برای انتقال ازپالس های نوری استفاده می شود. در شبکه های گسترده تر مانند ساختمان های اداری که ترافیک بسیار پرحجم است مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل های USB

کابل های (USB) به عنوان یک رابط عمل کرده و یک کامپیوتر را با یک دستگاه محیطی (مانند یک صفحه کلید یا ماوس) متصل می کنند. کابل USB دارای سیم کشی جفت پیچ خورده است.

کابل های سریال و موازی

رابط های سریال و موازی برای اتصال کامپیوتر به کامپیوتر استفاده می شود

کابل های متقاطع

کابل های متقاطع به دو دستگاه شبکه از همان نوع، مانند دو عدد یا دو سوئیچ شبکه می پیوندد.

کابل اترنت

کابل اترنت یک نوع مشترک از کابل شبکه ای است که از شبکه های سیمی استفاده می شود. کابل های اترنت دستگاه هایی مانند رایانه های شخصی، روترها و سوئیچ ها را در یک شبکه محلی متصل می کنند. انواع مختلفی از کابل های اترنت در بازار موجود است. در هنگام انتخاب کابل شبکه اترنت به این نکته توجه شود که اگر طول کابل شبکه زیاد باشد بر کیفیت انتقال سیگنال تاثیر منفی دارد.

نحوه صحیح نصب پچ کورد بر دیوار و کابل کشی شبکه

تفاوت کابل های شبکه اترنت

کابل شبکه اترنت بزرگتر از کابل تلفن است. کابل اترنت دارای 8 سیم است. اتصالات بزرگتری داشته و در رنگ های متفاوت موجود است. کابل های اترنت پورت های بیشتری دارد. با کارت اترنت بر روی مادر برد کامپیوتر قابل دسترس می شود.

راهنمای انتخاب کابل شبکه اترنت مناسب

کابل های اترنت از یک یا چند کابل استاندارد صنعتی از جمله رده بندی cat5 و cat6 حمایت می کنند. در انتخاب کابل شبکه اصلی و تقلبی بهتر است به این نکته توجه شود که کابل اترنت در بکارگیری در مسافت های طولانی محدودیت فاصله دارد. کابل های درازتر بر عملکرد انتقال سیگنال تاثیر منفی دارند. حداکثر طول کابل cat5 100 متر و cat6 تا بیش از 200 متر است. در هنگام انتخاب کابل شبکه اترنت عوامل زیر بررسی شود:

  • طول کابل: تا 100 فوت به راحتی می توان یک شبکه بزرگ سیمی را ایجاد کرد.
  • سرعت: نسخه های رده بندی کابل های cat در هنگام خرید اهمیت دارد. برای مثال cat5 کمترین سرعت و cat8 بالاترین سرعت را در این رده بندی ها دارند.
  • تعداد کابل: بسته های چندگانه در بازار موجود است که برای خریدار مقرون به صرفه است.

اگر قصد انتخاب کابل شبکه اترنت به صورت فله ای دارید پارامترهای خاصی وجود دارد که در ادامه مقاله انتخاب کابل شبکه، به آن ها می پردازیم.

  • خلوص مس در کابل های واقعی رده بندی cat6a/ cat6/cat5e صد درصد است. بعضی از تولیدکنندگان از کابل های فولادی آلومینیومی و مس را به صورت ارزان عرضه می کنند. این کابل های ارزان بر کار و سرعت شبکه شما تاثیر می گذارد از عملکرد شبکه خود می توان فهمید که کابل شبکه اصلی یا تقلبی است.
  • گاهی اوقات اتصالات RJ45 در آزمایشات کیفیت رد می شوند. اتصال رده خارج به صورت گلوله تبدیل شده و با ادغام با پلاستیک به صورت جدیدی عرضه می شود. این کار غیر قانونی نیست، اما استفاده از آن و یا ادغام با پلاستیک های بازیابی شده بر عملکرد تاثیر منفی دارد. در هنگام استفاده به رنگ زرد توجه کنید که نشان دهنده این نوع پلاستیک باکیفیت پایین است.
  • استفاده از قطعات طلا بر روی فلز که به سرعت خوردگی دارند نیز از موارد تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی است.
  • در انتخاب کابل های شبکه به صورت فله ای باید این نکته را مورد توجه قرارداد که تمام کابل ها باید از استانداردهای اشتعال پذیری پیروی کنند. ماده تشکیل دهنده پوشش کابل ها باید استاندارد را رعایت کنند.

کابل های فله ای آبی و زرد

نکات کلیدی در انتخاب بهترین کابل شبکه

اگر می خواهید که در تله خرید کابل های تقلبی نیفتید و بهترین کابل شبکه را با توجه به استاندار کابل کشی شبکه خریداری کنید بهتر است با یک شرکت قابل اعتماد و استاندارد که محصولات را به صورت قانونی عرضه می کنند، ارتباط بر قرار کنید. در هنگام خرید توجه به جزئیات اهمیت دارد. مشاهده جعبه محصول حاکی از منبع واقعی فروش است. همچنین ارائه گواهی استاندارد کابل های اترنت از مواردی است که نشان دهنده تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی است. فروشگاه تجهیزات ارغوان شبکه علاوه بر عرضه بهترین و با کیفیت ترین کابل های شبکه مانند کابل شبکه لگراند خدمات خرید حضوری را فراهم می کنند. همچنین ارسال سفارشات آنلاین نیز با شماره تماس 02141902 امکان پذیر است.

بهترین کابل شبکه اترنت برای خرید

انواع کابل های cat سرعت ها و فرکانس های مختلف را نشان می دهند که در هنگام خرید به آن ها توجه می شود. کابل های جدید پهنای باند بالاتری را عرضه می کند که سرعت دانلودها و اتصالات را افزایش می دهد. بهترین انتخاب کابل شبکه اترنت توجه به طول و سرعت انتقال است. کابل های طولانی سرعت را کاهش می دهند. لذا بهتر است طول کابل شبکه 10 تا 30 متر انتخاب شود. لازم به تذکر است که هر نوع کابل شبکه cat قابلیت های خود را دارند و در هنگام انتخاب کابل شبکه مناسب به ویژگی های ارائه شده توجه شود تا مطابق نوع شبکه خریداری و بکار گرفته شود.

نمونه ای از بهترین کابل شبکه DBillionDa Ethernet Cable — Cat 8

بهترین کابل شبکه در حال حاضر کابل شبکه cat8 می باشد. این رده بندی کابل اترنت یکی از بهترین های کابل شبکه از لحاظ محافظ و عملکرد است. در اندازه های 3 تا 100 فوت می توانند از پهنای باند 2000 مگاهرتز و انتقال داده تا 40 گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می کند. ضد آب، ضد خوردگی و از مواد با دوام تر برای پروژه های داخلی یا در فضای باز استفاده می شوند.

بهترین کابل cat8 مشکی با سوکت طلایی

جمع بندی راهنمای انتخاب کابل شبکه

وجود تنوع کابل ها با برندها متفاوت در بازار، شناخت کابل شبکه اصلی و تقلبی را بسیار دشوار کرده است. مطالب بالا با معرفی انواع کابل ها به بررسی نحوه انتخاب کابل شبکه می پردازد. این مقاله با بیان نکاتی مفید راهنمایی ساده در انتخاب بهترین کابل شبکه است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا