دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
دوربین مداربسته

دوربین مداربسته روی گوشی

آیا دوربین مداربسته به گوشی وصل می‌شود؟ این سؤال ممکن است سؤال افراد بسیار زیادی باشد که می‌خواهند انواع دوربین‌های مداربسته خود را با گوش موبایل مشاهده کنند. در این پست آموزشی از مجله شبکه ارغوان می‌خواهیم در رابطه با امکان مشاهده دوربین مداربسته روی گوشی موبایل باهم به گفتگو بپردازیم. پس تا آخر ما را همراهی کنید. در صورت بروز اشکال در روند اتصال دوربین مداربسته به روی موبایل خود با شبکه ارغوان تماس بگیرید: 02141902

سیستم‌های دوربین امنیتی روزبه‌روز به فناوری پیشرفته‌تر تبدیل می‌شوند، هم اکنون مدیریت آن‌ها آسان‌تر و نظارت آن‌ها راحت‌تر است. امروه با یک اپلیکیشن روی گوشی خود، می‌توانید دوربین مداربسته خانه یا محل کار خود را با کلیک یک دکمه مشاهده کنید. می‌توانید دوربین‌های مداربسته خود را مستقیماً با استفاده از یک برنامه تلفن همراه که آدرس IP شما را دریافت می‌کند و از طریق وای فای یا روتر پخش می‌شود، به تلفن هوشمند خود متصل کنید. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید در هر نقطه از جهان دوربین‌های خود را نظارت کنید.

همان‌طور که این پیشرفت در فن‌آوری آسان‌کاری زیادی را برای ما به ارمغان آورده است، ضروری است که از نحوه پیگیری امنیت خود، خطرات موجود در سیستم‌های بی‌سیم و نحوه اجتناب از آن‌ها آگاهی داشته باشیم که در ادامه به همه این مسائل خواهیم پرداخت.

مشاهده دوربین مداربسته روی گوشی

اگر می‌خواهید دوربین امنیتی خود را از تلفن همراه خود درحالی‌که خارج از محل هستید تماشا کنید، می‌توانید تلفن خود را از طریق یک برنامه موبایل به دوربین وصل کنید. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی این روزها تقریباً تمام دوربین‌های امنیتی به‌خصوص دوربین‌های امنیتی IP اکنون می‌توانند به تلفن‌های همراه متصل شوند. برای مشاهده دوربین مداربسته روی گوشی کافی است که طبق مراحل زیر عمل کنیم:

چهار مرحله برای اتصال دوربین مداربسته به گوشی

مراحل زیر ممکن است بسته به اپلیکیشی یا دوربینی که استفاده می‌کنید متفاوت باشد اما در کل روند اتصال دوربین مداربسته به گوشی تقریباً یکسان است و شامل مراحل زیر است:

  • برنامه دوربین امنیتی را روی گوشی هوشمند خود نصب و راه‌اندازی کنید.
  • دوربین امنیتی خود را با استفاده از کد مدل یا کد QR به برنامه اضافه کنید.
  • روی دوربین امنیتی متصل به تلفن کلیک کنید تا نمای زنده را ببینید.
  • تنظیماتی مانند تشخیص حرکت، فرکانس هشدارها و غیره را متناسب با نیازهای نظارتی خودتنظیم کنید.

مشاهده دوربین مداربسته روی گوشی با قدم‌های بالا به‌راحتی امکان‌پذیر است. مثلاً برای اتصال دوربین‌های DVR به گوشی کافی است اقدامات زیر را انجام دهید.

دانلود برنامه DVR

اول‌ازهمه، شما باید برنامه DVR را که می‌خواهید از آن استفاده کنید، از اپ استور اپل یا فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. پس از انجام این کار، زمان لازم را برای تعیین اینکه آیا پورت‌های مناسب برای DVR به روتر مورداستفاده شما رله شده است یا خیر، اختصاص دهید.

مثلاً با جستجوی عبارت DVR Camera View In Mobile فهرستی از اپلیکشن های مشاهده دوربین مداربسته روی گوشی برای ما ظاهر می‌شود. به فرض مثال ما در اینجا اپلیکیشن DVR Player را انتخاب می‌کنیم.

برنامه DVR از فروشگاه گوگل پلی که کمک می کند دوربین مداربسته را روی گوشی نصب و فعال کنید.

اجرای برنامه DVR

هنگامی‌که برنامه DVR به‌طور کامل در تلفن همراه شما دانلود شد، آن را اجرا کنید و سپس روی افزودن دستگاه یا دوربین مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

پس از دانلود dvr جهت نصب دوربین مداربسته بر روی گوشی آن را اجرا و دستگاه را مانند این تصویر به گوشی اضافه کنید.

سپس باید نام دستگاه DVR، آدرس IP راه دور میزبان، شماره پورت، نام کاربری و درنهایت رمز عبور داده‌شده خود را وارد کنید.

جزئیات دستگاه را در این مرحله مانند آدرس ای پی نام کاربر را در ادامه اتصال دوربین مداربسته به گوشی وارد کنید

پس از انجام همه این کارها، دوربین مداربسته شما به لیست دستگاه‌های افزوده‌شده می‌رود و ازآنجا می‌توانید با کلیک روی آن به‌صورت زنده دوربین‌های مداربسته خود را مشاهده کنید.

کدام دوربین‌های امنیتی به تلفن من وصل می‌شوند؟

وقتی به دنبال خرید دوربین‌های مداربسته هستید که می‌خواهید آن را به گوشی وصل کنید و از راه دور از تلفن خود آن را مشاهده کنید، باید به قابلیت‌های دوربین توجه داشته باشید. برخی از دوربین‌های مداربسته ممکن است فاقد این ویژگی باشند. البته تمامی دوربین‌های تحت شبکه به این فن‌آوری مجهز هستند و این قابلیت رادارند. برخی از سیستم‌ها ممکن است از سیستم‌عامل‌های iOS یا Android پشتیبانی کنند و برخی از آن‌ها ممکن است با هر دو سازگار باشند.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید درباره دوربین و برنامه‌ای که استفاده می‌کند تحقیق کنید. بهترین راه برای انجام این کار تحقیقی از طریق اینترنت یا سؤال از فروشنده است تا بدهید قابلیت اتصال دوربین مداربسته روی گوشی فراهم است یا خیر. بیشتر دوربین ها تحت شبکه یا ای پی محور این قابلیت را دارند و برخی دیگر از دوربین ها حتی قابلیت درج سیم کارت و امکان اتصال به داده های سلولی موبایل را نیز دارند.

نحوه اتصال دوربین مداربسته به موبایل بدون وای فای

آیا می‌توان از دوربین امنیتی بدون وای فای استفاده کرد؟ پاسخ کوتاه به ای سؤال بله است. برای دوربین‌های امنیتی بی‌سیم نیازی به استفاده از WI-FI ندارید.

اما چگونه دوربین مداربسته را بدون کابل و وای فای به موبایل متصل کنم؟ ترفند ساده این است که یک دوربین امنیتی موبایل باقابلیت 4G LTE تهیه کنید که به‌جای WI-FI بر روی‌داده‌های سلولی کار می‌کند.

تنها کاری که برای اتصال دوربین مداربسته به تلفن باید انجام دهید این است که یک سیم‌کارت بخرید، یک بستن اینترنتی را برای سیم‌کارت فعال کنید و سیم‌کارت را در شیار مربوطه در داخل دوربین خود قرار دهید، سپس می‌توانید دوربین مداربسته را از هرجایی با استفاده از اینترنت با گوشی موبایل خود مشاهده کنید.

نحوه اتصال دوربین مداربسته به موبایل بدون اینترنت

آیا ممکن است دوربین مداربسته بدون اینترنت به گوشی متصل شود؟

پاسخ کوتاه به این سؤال نیز بله است، اما به‌صورت محدود.

نحوه کار به این صورت است: دوربین امنیتی را به یک روتر وصل کنید (بدون نیاز به اتصال فعال اینترنتی)، سپس می‌توانید بدون اینترنت به دوربین گوشی خود دسترسی داشته باشید، البته تا زمانی که دوربین و تلفن در یک شبکه محلی باشند یا هردو به یک شبکه وصل باشند.

با این کار می‌توانید دوربین مداربسته را بدون اینترنت در محدوده شبکه روتر خود به تلفن همراه متصل کنید. این قابلیت برای اتصال راه دور گوشی به دوربین مداربسته کار نمی‌کند.

چرا نمی‌توانم دوربین مداربسته روی گوشی خود را ببینم؟

ممکن است گاهی اوقات برای اتصال دوربین مداربسته خود به تلفن از طریق برنامه مشکل داشته باشید. اولین چیزی که باید بررسی کنید روتر اینترنت شما است. این امکان وجود دارد که دیگر اتصال اینترنتی به دوربین مداربسته شما (DVR / NVR) ارسال نشود. ممکن است دلایل مختلفی برای این وجود داشته باشد و احتمالاً به برنامه‌ای که برای پخش جریانی سیستم امنیتی خود استفاده می‌کنید بستگی دارد.

اول‌ازهمه بررسی کنید که آیا اتصال اینترنت در هر دو دستگاه (گوشی و دوربین) کار می‌کند و تلفن شما متصل است یا خیر. بررسی کنید که آیا می‌توانید با گوشی صفحات وب را مرور کنید یا خیر.

همچنین عدم اتصال دوربین مداربسته به گوشی ممکن است به دلیل تغییر آدرس IP باشد. هر اتصال اینترنتی در جهان آدرس IP مخصوص به خود را دارد. مطمئن شوید که آدرسی را که وارد کرده‌اید درست باشد و اگر آدرس غلط است سعی کنید که از طریق روش‌های یافتن آدرس ای پی، آدرس درست را پیدا کنید.

همچنین سعی کنید روتر و دوربین مداربسته را مجدداً راه‌اندازی کنید و دوباره سعی کنید وصل شوید. دوربین های مداربسته امنیتی از آداپتورهایی مانند TP Link Powerline استفاده می‌کنند، این آداپتورها وقتی کار می کنند چراغ های آن ها به رنگ سبز تغییر می کند. لذا اگر هر سه چراغ سبز نباشد بدین معنی است که اتصال درست نیست و مشکلی وجود دارد. اگر با هیچ روشی قادر به انجام مشاهده دوربین مداربسته روی گوشی خود نشدید و اتصال برقرار نشد از ارائه‌دهندگان خدمات دوربین مداربسته در این زمینه کمک بگیرید.

جمع بندی

اتصال دوربین مداربسته روی موبایل از طریق برنامه DVR و اجرای مراحل نصب تا راه اندازی آن بر روی موبایل باعث می شود که شما براحتی با دوربین مداربسته از خارج از محل زندگی و کسب و کارتان نظارت داشته باشید. این اتصال از طریق وای فای یا حتی بدون اینترنت هم امکان پذیر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا