دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته خانگی برای نصب در منزل

دوربین مداربسته منزل، امنیت و نظارت را با مجموعه ای از چشم های اضافی در داخل یا خارج از خانه افزایش داده و آرامش روح و روان را به صاحب خانه هدیه می کند. علاوه بر مکان های اداری، شرکت ها و مراکز آموزشی، ساختمان های مسکونی و منازل نیز برای جلوگیری از وقوع جرم و جنایت، حفظ اموال و خانواده به نصب دوربین مداربسته اقدام کردند. وقتی دوربین مداربسته منزل نصب می شود سارقان کمتر احتمال دارد که به خانه حمله کنند.

در این سری از مقاله های مجله شبکه ارغوان توضیحاتی در رابطه با دوربین مداربسته منزل گردآوری شده است که به استحضار می رسد.

راهنمای انتخاب دوربین مداربسته خانگی

با توجه به هدف نظارتی و امنیتی در نصب دوربین مداربسته منزل اولویت اول قیمتی است که متناسب با بودجه مالک محاسبه می شود.

دوربین مداربسته منزل مدل G4 Dome مناسب فضای داخلی یکی از بهترین های یونیفای در امنیت و نظارت منزل بکار می رود.اولویت های زیر در انتخاب دوربین مداربسته منزل مورد توجه قرار می گیرند. این گزینه ها شامل موارد زیر است:

  • انتخاب نوع سیستم مناسب با برنامه ای که مالک در نظر دارد برای نصب دوربین مداربسته منزل رابطه مستقیم دارد.
  • برگزیدن دوربین های مناسب، نوع ( فضای داخلی یا خارجی) و تعداد، نوع برند ( هایک ویژن، داهوا، یوییکیوتی) وضوح مناسب و اندازه فیزیکی ( قابل مشاهده یا مخفی)، لنزهای متناسب با میدان دید و……
  • نوع دستگاه ضبط کننده (dvr یا nvr)
  • سیستم انتقال،نوع کابل ها در  قیمت نصب دوربین مداربسته منزل مهم است.
  • سیستم نمایش تصاویر فیلمبرداری و مانیتورها

مکان هایی که برای نصب دوربین مداربسته خانگی مناسب است

پس از انتخاب انواع دوربین مداربسته خانگی و تعداد آن ها انتخاب مکان مناسب در اولویت است. دوربین های مداربسته خانگی حد الامکان باید در مکان هایی قرار گیرند که نقاط آسیب پذیر محسوب می شوند.

دوربین مداربسته منزل باید به گونه ای نصب شود که اولا با زاویه مناسب قرار گیرد که فقط سر سارق نباشد و روی دیوار همسایه نصب نشود. ثانیا در ارتفاع 3 متری باشد.

  • درب های وردودی و درب های پشتی در طبقه همکف، درب های جانبی
  • پنجره های طبقه همکف و پنجره های رو به خیابان
  • حیاط جلویی و پشتی منازل
  • زیرزمین
  • طبقات منزل علی الخصوص طبقه دوم
  • مسیرهای عبور خودرو
  • گاراژ
  • مکان های معمولی و در دسترس مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه
  • راه پله ها اصلی و راهروها

مکان هایی که نباید دوربین مداربسته خانگی نصب شود

همانگونه که دوربین های امنیتی برای نظارت بر خانه اولویت دارد، به دلایل قانونی و حفظ حریم خصوصی اشخاص مکان هایی وجود دارد که نباید دوربین مداربسته خانگی نصب شود.

  • نصب دوربین مداربسته منزل به سمت منازل مسکونی و اموال همسایه ها غیر قانونی است.
  • اتاق خواب؛ با وجود اشیا گران قیمت در اتاق خواب برای حفظ حریم خصوصی دوربین مداربسته منزل در اتاق خواب نصب نمی شود.
  • حمام از مکان هایی هستند که دوربین مداربسته خانگی در آن جا نصب نمی شوند. احتمال اینکه سارق از حمام وارد یا خارج شود بسیار ضعیف است.

انواع دوربین مداربسته منزل مناسب فضای خارجی در تصویر نشان داده شده است. دوربین ها ی مداربسته خانگی برای نصب در فضای خارجی کنار پنجره ها و درها و دیوارها با زاویه و ارتفاع مناسب نصب می شوند.

نکات برتر برای نصب دوربین مداربسته خانگی

هنگام توجه به نصب دوربین های مداربسته منزل بهتر است به نکان زیر نیز توجه شود:

  • تمام دوربین های مداربسته منزل باید از دسترس افراد به دور باشند. بهتر است دوربین ها در مناطق مرتفع نصب شوند تا در دسترس سارقان و افراد خرابکار نباشند. دوربین های مداربسته منزل مخصوص فضای باز حداقل باید در ارتفاع 3 متری نصب شوند. دوربین های داخلی در منزل بهتر است در نزدیکی سقف نصب شوند.
  • برای ایمنی بیشتر بهتر است دوربین های مداربسته منزل را به سطحی مانند دیوار چسب یا پیچ کرد.
  • زاویه قرار دادن دوربین مداربسته خانگی در ورودی درها و پنجره ها بسیار مهم است. اگر دوربین های امنیتی خانگی را مستقیماً بالای پنجره یا درها قرار دهید و به طور مناسب از زاویه آنها استفاده نکنید، فقط ممکن است بالای سر یک سارق را بگیرید.
  • اگر دوربین های مداربسته خانگی و بی سیم را نصب کرده اید، سیگنال Wi FI را در اطراف خانه خود بررسی کنید. دوربین مداربسته منزل برای فیلمبرداری و ضبط ویدئو ها نیاز به اتصال اینترنت دارند. اگر سیگنال ضعیف باشد یا خارج از سیستم دوربین مداربسته خانگی باشد. فیلم ها ممکن است تحریف شوند.
  • میزان روشنایی مکان نصب دوربین مداربسته خانگی در روز و شب مورد بررسی قرار گیرد. نور زیاد روز بر لنز دوربین تاثیر مداربسته منزیل منفی دارد. در نور شب و مکان هایی با نور کم، استفاده از انواع پروژکتورها یا روشنایی های مصنوعی توصیه می شود.

 

نصب دوربین های مداربسته خانگی نیاز به دانش فنی دارد. مکان هایی که دوربین مداربسته منزل نصب می شود باید دور از دسترس افراد و در ارتفاع نزدیک به 3 متر باشد.

انواع دوربین مداربسته خانگی برای نصب در منزل

الویت در انتخاب دوربین مداربسته خانگی برای نصب در منزل رابطه مستقیم به نیاز شخصی اشخاص دارد. دوربین های مداربسته سیمی و بی سیم در بازار موجود است. هریک از انواع دوربین های مداربسته نظارتی و امنیتی مزایا و قیمت های متنوعی دارند که با توجه به نیاز و هدف کاربر و مکان نصب دوربین مداربسته توسط شرکت های مختلف به بازار عرضه شده است.

دوربین مداربسته منزل درب ورودی مدل UniFi Protect G4 یکی از دوربین های نظارتی و امنیتی برای نصب در منزل است.

معرفی دوربین مداربسته خانگی در شبکه ارغوان

فناوری های پیشرفته کنونی، تنوعی از دوربین های مداربسته خانگی  را به بازار فرستاده است. دوربین های برند شرکت هایک ویژن، داهوا و یوبیکیوتی که پیشرو در عرضه دوربین های مداربسته در جهان هستند توسط شرکت شبکه ارغوان با قیمت های مناسب  عرضه می شوند. دوربین های زیر جهت آشنایی معرفی می شوند. لازم به ذکر است که تنوع دوربین ها بسیار زیاد است، برای انتخاب برتر با شبکه ارغوان تماس بگیرید. 02141902

  • دوربین زنگ درب UniFi Protect G4
  • دوربین G3 Flex یوبیکیوتی
  • دوربین مداربسته G4 Domeیونیفای
  • دوربین داهوا DH-IPC-HFW2439MP-AS-LED-B-S2
  • هایک ویژن DS-2CD1047G0-L

دوربین مداربسته منزل DS-2CD1047G0-L که برای نظارت و امنیت خانه، مناسب فضای خارجی و براحتی بر روی دیوار پیچ می شود.انواع دوربین های مداربسته خانگی پر طرفدار در بازار جهانی

برندهای مختلفی در بازار جهانی مورد استفاده قرار دارند که متاسفانه به دلیل تحریم های موجود در بازار ایران به راحتی قابل دسترس نیستند. در ادامه به معرفی برخی از دوربین مداربسته منزل پرداخته و توضیحاتی کوتاه از نحوه عملکردشان ارائه می شود.

  • دوربین مداربسته منزل Arlo Pro: دوربین بی سیم، سازگاربا انواع سیستم های موجود درخانه (دستیار گوگل، اپل، سامسونگ)، دوربین از نوع باتری که وضوح و کیفیت عالی تصاویر مخصوصا در شب ارائه می دهند.
  • دوربین مداربسته CAM Ring Stick Up: قیمت مناسب، سازگار با نصب در فضای داخل خانه یا خارج از منزل، هر نوع فعالیتی را پوشش می دهد. با ذخیره سازی ابری فیلم را به راحتی ذخیره می کند.
  • Canary دوربین مداربسته منزل: اندازه کوچک با امنیت بالا، سنسورهای محیطی دارد که نسبت به تغییرات آب و هوایی هشدارمی دهد. قابل تنظیم با برنامه های روزمره، با مانیتورینگ آب و هوا و رطوبت منزل کیفیت فیلم عالی را ارائه می دهد.
  • دوربین Yi Dome: دوربینی کوچک و در عین حال دارای ویژگی های نظارتی فوق العاده ای دارد. ضد نویز است. کیفیت عالی صدا و تصویر و ذخیره ابری این دوربین را در زمره بهترین دوربین مداربسته خانگی قرارداده است.
  • Wyze Cam: کوچک اما قدرتمند به طوری که یک اتاق کامل را فقط در 3 ثانیه اسکن کند و که با توجه به منطقه قابل تنظیم است. دوربین Wyze با قیمت مناسب ، نمای پانوراما و ذخیره سازی ابری و کیفیت ویدیوی واضح بهترین دوربین در بازار دوربین های مناطق مسکونی و تجاری است.
  • Nest Cam برای در فضای داخلی به عنوان یک دوربین مداربسته منزل، سیمی است، از کیفیت ویدیویی و ویژگی های اشتراک بسیار خوبی برخوردار است.

یکی ار دوربین های مداربسته منزل که توسط کمپانی آمریکایی Arlo ساخته شده است. امکان دسترسی این دوربین مداربسته منزل در ایران به دلیل تحریم وجود ندارد.

دوربین مداربسته مخفی برای منزل

نصب یک دوربین مداربسته مخفی خانگی به نظر کار آسانی است اما چه دوربین مداربسته منزل پنهانی باشد چه دوربین مداربسته منزل پنهان نباشد برای نصب به دانش فنی و تخصص نیاز است. روش نصب دوربین مداربسته مخفی برای منزل به مدل دوربین بستگی دارد. دوربین هایی که دارای باتری است بهتر است قبل از نصب شارژ شوند. می توان آن ها را روی قفسه ها یا کابینت ها یا هر سطح صاف یا حتی روی دیوار نیز نصب کرد. در دوربین های مداربسته مخفی خانگی مدل وایرلس بهتر است ابتدا برنامه ها را بارگذاری و سپس ضبط ویدئو را از طریق wifi هماهنگ کرد. انتخاب نوع دوربین مداربسته مخفی برای منزل و نصب آن ها با قیمت ارزان و مناسب با کاربری شما در تخصص تکنسین های شبکه ارغوان است.

دوربین مداربسته منزل مخفی برای نصب در فضای داخلی و با لنز بسیار کوچک با رنگ سیاه دارای کاربرد جاسوسی است.

بهترین اندازه برای دوربین مداربسته مخفی برای منزل، دوربین هایی مداربسته منزل، با لنزهای کوچک هستند که از طریق سوراخهای کوچکی تصاویر را ضبط می کنند در نتیجه بر کیفیت تصویر تاثیر منفی دارد. لذا اگر اولویت به وضوح تصویر است و قابلیت صوتی دوربین و دید شب مد نظر باشد، دوربین بزرگتر از دو اینچ را باید انتخاب کرد.

در پایان

دنیای دوربین های مداربسته بسیار وسیع و گسترده است. دوربین مداربسته منزل یکی از انواع دوربین های مداربسته است که بر اساس نظارت و امنیت خانواده و اموال تولید شده است. انواع دوربین مداربسته خانگی برای نصب در منزل چه در فضای داخلی و چه در فضای خارجی، مخفی یا قابل مشاهده موجود می باشد. نحوه انتخاب، خرید و نصب دوربین مداربسته منزل احتیاج به شناخت و تخصص دارد. مکان هایی که باید دوربین در آن جا مستقر شود دارای شرایط خاصی است که همگی در مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

منبع:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا