دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
اکتیونرم افزاروایرلس

اطلاع از میزان حجم اینترنت مودم دغدغه کاربران

برای مشاهده میزان مصرف حجم اینترنت مودم راه های زیادی وجود دارد. در این مقاله از مجله شبکه ارغوان نکاتی برای استعلام از حجم اینترنت ذکر کرده و راههای مشاهده میزان مصرف حجم بسته ترافیکی را بررسی می کنیم. (خرید مودم)

مودم vdsl بی لانگ

بسته ترافیک اینترنت یا حجم اینترنت!

حجم اینترنت داده تلفن همراه یا بسته ترافیک اینترنت به مقدار دیتایی می گویند که، برای انجام یک فعالیت خاص به اینترنت نیاز دارد. میزان حجم مصرفی اینترنت به عواملی مانند سرعت اتصال و مدت زمان بستگی دارد. سرعت اتصال بر حسب واحد مگابیت در ثانیه (Mb/s) یا کیلوبیت بر ثانیه (kb/s)  برای اتصال کندتر اندازه گیری می شود.

گزینه های متفاوتی از اتصالات اینترنتی و سرعت اتصال متفاوت در بازار موجود است. بسته به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیز متغیر است. این گزینه ها برای مناطق متفاوت است و تعرفه های متفاوتی را عرضه می کند. مشتریان راه های زیادی برای اتصال به اینترنت دارند؛ برخی از مهمترین اتصالات اینترنتی شامل موبایل ها، وای فای، از طریق تلفن به کامپیوتر، پهنای باند، DSL، کابل ها، ماهواره ها و … هستند. معمولا بهترین روترها و مودم ها، به کاربران اجازه می دهند تا مصرف بسته ترافیکی و حجم مودم اینترنت خود را بررسی کنند.

روش های بررسی حجم اینترنت مودم یا مصرف داده (Data Usage)

بسته های ترافیکی توسط شرکت های ارائه دهنده دولتی یا خصوصی ازجمله مخابرات، همراه اول، ایرانسل، یا شاتل به خانه ها، ادارات و کسب و کارها جاری می گردد. روش های زیادی برای اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت مودم وجود دارد. در ادامه مقاله به راههای متفاوت بررسی و مشاهده گزارش حجم اینترنت مودم مخابرات، همراه اول، ایرانسل و شاتل می پردازیم. قبل از شروع توجه شما را به چند توصیه در مورد چگونگی بررسی میزان حجم باقی مانده مودم و میزان مصرف داده کاربران جلب می کنیم.

مروری بر آخرین صورت حساب

با مشاهده میزان مصرف داده در آخرین صورت حساب به آسانی از مقدار مصرف بسته ترافیک خود در ماه گذشته آگاه می گردید، برای مثال شاید در مصرف بسته ترافیک از حد مجاز خود عبور کرده اید. حجم اینترنت مخابرات هزینه اضافی را نشان می دهد و بدین معنی است که، به شرکت مخابرات بدهکار هستید.

حجم باقی مانده اینترنت مودم را می توانید در سایت یا اپلیکیشن شرکت های ارائه دهنده اینترنت مشاهده کنید.

بررسی حجم اینترنت مودم از طریق تنظیمات تلفن همراه یا تبلت

تعداد زیادی برنامه برای تلفن های هوشمند و تبلت در دسترس هستند که بر میزان مصرف داده شما در زمان واقعی نظارت می کنند. لذا پس از نصب برنامه مورد علاقه و اجرای آن، اطلاعات مربوط به مصرف داده را بررسی کنید. برنامه را در زمان های منظم اجرا کنید تا با الگوهای مصرف در فواصل مختلف نیز آگاه گردید. سعی کنید برنامه هایی که داده های زیادی را مصرف می کنند و یا متصل به دستگاههای ناشناس هستند، را حذف کنید.

حال برای آگاهی از میزان حجم اینترنت مودم به قسمت تنظیمات گوشی خود (setting) مراجعه کنید. این صفحه را باز کرده و به دنبال گزینه مصرف داده یا Data Usage بگردید. این قسمت میزان حجم بسته اینترنتی و ترافیک و حجم باقی مانده اینترنت را نشان می دهد. برای کاربران اندرویدی در تصاویر زیر این گزینه ها مشاهده می گردد.

بررسی میزان مصرف داده در ویندوز

به منظور مشاهده میزان حجم اینترنت مودم در رایانه به قسمت تنظیمات کامپیوتر رفته و سپس روی آیکون نماد Network کلیک کنید و منو را باز کنید. روی نام اتصال شبکه خود، کلیک راست کرده و Estimate Data Usage را انتخاب کنید. به همین راحتی حجم اینترنت مودم خود را ملاحظه خواهید کرد.

دانلود نرم افزار محاسبه میزان مصرف داده و حجم اینترنت مودم

برنامه های وب یا نرم افزار رایانه شخصی متعددی وجود دارد که میزان مصرف کلی داده را بررسی می کند. برخی از این برنامه ها حتی گزینه ای را برای اضافه کردن محدودیت ها یا تنظیم هشدارها ارائه می دهد. همچنین زمانی که به شما اطلاع می دهد که چه زمانی به حداکثر مصرف خود رسیده اید.  این نرم افزارها یا برنامه ها را فقط از فروشندگان معتبر از طریق کانال های رسمی مانند اپ استور یا سایر بازارهای مشابه تهیه کنید.

تماس با ISP

ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) می‌تواند تمام معیارهای استفاده از داده را ارائه دهد. آسانترین راه برای ملاحظه مصرف بسته اینترنتی و ردیابی آن، مراجعه به شرکت مخابرات است، با آنها تماس بگیرید و نگران پرسیدن سؤالات مربوطه نباشید. ISP علاوه بر نظارت بر مصرف داده، می‌تواند به شما در تنظیم محدودیت داده و صرفه‌جویی در هزینه کمک کند.

سایت شرکت مخابرات ایران

نمونه هایی از ردیابی حجم اینترنت مودم

نوع اتصال که توسط شرکت های ارائه دهنده اینترنت متفاوت است، لذا برای مشاهده و گزارش گیری از میزان حجم اینترنت مودم باید توجه کنید که از چه سرویسی استفاده می کنید. تقریبا اکثر شرکت های ارائه دهنده اینترنت روشهای مشابهی برای استعلام گیری دارند. این روشهای کلی عبارتند از:  سایت شرکت، دانلود و نصب اپلیکشن و کدهای دستوری.

حجم اینترنت مودم را با ورود به سایت شاتل رویت کنید.

گزارش گیری از حجم اینترنت مودم خانگی

معمولا اینترنت در شبکه های خانگی ADSL هستند. لذا پس از اینکه با شرکت مورد نظر قرارداد اتصال به اینترنت منعقد گردید، مراحل اتصال به اینترنت نیز از طریق تلفن ثابت اجرا می گردد. شرکت مورد نظر حساب کاربری را برای مشترک خود ایجاد کرده و نام کاربری و پسوردی را در اختیار مشتری خود قرار می دهد. با این کد، مشترک می تواند با ورود به سایت شرکت مورد نظر از خدمات و سرویس های مورد نیاز خود آگاه گردد. در ادامه نمونه ای از گزارش گیری میزان حجم باقی مانده از اینترنت مودم مربوط به شرکت شاتل را مشاهده می کنید.

نمونه ای از گزارش های باقی مانده حجم اینترنت مودم در سایت شاتل در عکس هویدا است.

مشاهده حجم اینترنت مودم درهمراه اول

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری می توانند به طور یکسان از روشهای زیر، گزارشی از اینترنت مصرف شده خود را مشاهده کنند.

  • سایت همراه اول mci.ir
  • نصب اپلیکیشن app
  • کدهای دستوری رایگان USSD
  • پیامک کوتاه

ایجاد حساب کاربری در سایت همراه اول

برای استعلام از باقی مانده حجم اینترنت مودم به سایت همراه اول مراجعه کرده و با واردکردن شماره تلفن و ایجاد یک رمز عبور ثبت نام کنید. پس از ورود به صفحه اصلی براحتی مقدار مصرف و حجم باقی مانده اینترنت مودم خود را بررسی کنید.

نصب نرم افزار کاربردی همراه من my mci

معمولا شرکت همراه اول با پیامک های پرداخت لینک نصب این نرم افزار https://mymci.app را می فرستد. پس از دانلود و نصب به صفحه اصلی حساب کاربری خود وارد می گردید. با انتخاب کدهای مورد نظر خود از آخرین مصرف اینترنت خود مطلع می گردید. در صفحه اصلی لیستی از تمامی کدهای دستوری ویژه مشترکین دائمی و اعتباری در اختیار شما قرار می گیرد.

از راههای اطلاع از حجم اینترنت مودم و حجم باقی مانده اینترنت مودم نصب نرم افزار همراه من بر روی گوشی هاست.

 

 شماره گیری کدهای USSD

اگر به تلفن هوشمند دسترسی ندارید با ارسال کدهای دستوری USSD براحتی از تمام خدمات همراه اول آگاه می گردید. با شماره گیری کد *10# از خدمات و سرویس های همراه اول از جمله گزارش مصرف اینترنت خود آگاه می شوید. کدهای *100*0# و *10*320# برای اطلاع از آخرین حجم بسته اینترنتی معرفی می گردند، که بدون نیاز به اینترنت یا شارژ پولی قابل دسترسی هستند.

شماره گیری کدهای دستوری از سایت همراه اول برای ورود و گزارش حجم اینترنت مودم صورت می گیرد.

ارسال SMS

در مواقعی که دسترسی به اینترنت امکان پذیر نیست روش کنترل باقی مانده حجم اینترنت مودم با ارسال پیامک کوتاه مناسب است. برای این منظور عدد صفر را با فونت لاتین به سامانه 8080 ارسال می کنید.

 

پیامکی را دریافت می کنید که آخرین وضعیت بسته اینترنت را نشان می دهد و اطلاعاتی از باقی مانده حجم اینترنت مودم همراه اول خود را نیز دریافت می کنید.

گزارش حجم اینترنت مودم مخابرات

برای اطلاع از آخرین گزارشات در باره میزان مصرف اینترنت، شرکت مخابرات سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات ایران را معرفی می کند.

سامانه مدیریت اینترنت شرکت مخابرات

برای ورود به سامانه نام کاربری نیاز دارید که باید شماره تلفن ثابت بهمراه کد شهر بدون صفر باشد. سپس آن را وارد کادر کنید. در قسمت گذر واژه شماره یا کدی که در هنگام ثبت نام برای دریافت اینترنت از شرکت مخابرات دریافت کرده اید را وارد کنید، در ادامه کد امنیتی را با دقت وارد کرده، روی ورود به سامانه کلیک کنید. حال بخ صفحه اصلی دسترسی دارید.

برای استعلام از حجم باقی مانده اینترنت مودم شرکت مخابرات به سایت مدیریت آن وارد شوید.

برای استعلام از حجم باقی مانده اینترنت مودم مخابرات با ورود به صفحه اصلی تعداد روزها و حجم مصرف باقی مانده را مشاهده خواهید کرد. همچنین حجم مصرف 7 روز گذشته خود را نیز می بینید. از طرفی از گزینه هایی که در سمت راست پنل قرار دارد نیز می توانید گزارشی از جزئیات مصرف اینترنت را با زمان مورد نظر خود تهیه کنید.

اپلیکیشن مخابرات

با دانلود و نصب اپلکیشن مخابرات نیز می توانید از میزان حجم اینترنت و باقی مانده اینترنت مودم خود مطلع گردید. پس از نصب و اجرای اپ مخابرات در گوشی تلفن همراه خود به حساب کاربریتان وارد شده و صفحه ای را مشاهده می کنید. این صفحه سرویس فعال شما را نشان می دهد. همچنین می توانید از تعداد روزها و حجم باقی مانده اینترنت نیز مطلع گردید. با نصب و اجرای این نرم افزار که مخصوص تلفن همراه است، براحتی اینترنت خود را مدیریت کنید. این نرم افزار قابلیت های متنوع و اضافی دیگری نیز دارد.

راههای اطلاع از میزان مصرف حجم اینترنت ایرانسل

برای استعلام از حجم اینترنت مودم ایرانسل نیز می توانید از طریق سایت ایرانسل irancell.ir و ایرانسل من my.irancell.ir و یا از اپ ایرانسل اقدام کنید.

کاربرانی که از بسته های اینترنت ایرانسل استفاده می کنند نیز می توانند از طریق سایت به آخرین وضعیت حجم اینترنت مودم دسترسی داشته باشند. با ایجاد حساب کاربری و ورود به سایت می توانند بسته ترافیک اینترنت خریداری کنند. سپس از قسمت گزارش مصرف بسته اینترنت، از باقی مانده حجم اینترنت خود مطلع شوید.

همچنین در سایت ایرانسل می توانند گزینه ای را تحت عنوان کدهای دستوری را مشاهده کنند. با وارد نمودن کد دستوری *555*1*4# اطلاعاتی در مورد بسته های اینترنت ایرانسل برای آنها ارسال می گردد.

همچنین برای آگاهی از میزان حجم بسته اینترنت مودم، اپلیکیشن ایرانسل نیز در دسترس است که براحتی در گوشی تلفن همراه دانلود و نصب می گردد. پس از خرید و مصرف بسته ترافیک اینترنتی می توان به راحتی از طریق این اپ از باقی مانده حجم مصرف اینترنت خود مطلع گردید و آن را مدیریت کرد.

دیدگاه پایانی

براحتی می توان از طریق پلتفرم های متنوع شرکت های ارائه دهنده اینترنت از حجم اینترنت مودم خریداری شده آگاه گردید. سایت، اپلیکیشن ها و کدهای دستوری از مهمترین راههای کسب اطلاع از میزان حجم باقی مانده اینترنت مودم است، آنها را از دست ندهید!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا