دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
اخبار شبکه

اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک در اوکراین بودجه ای از آمریکا دریافت نکرده است!

این میلیارد سرشناس روز سه شنبه ادعا کرد که سرویس های اینترنت ماهواره ای استارلینک تاکنون بودجه ای از وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا دریافت نکرده است. اظهار نظر وی دقیقا پس از اینکه پنتاگون اعلام کرد در حال بررسی پرداخت هزینه ها ی شبکه و اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین است در صدر اخبار مجله های اقتصادی دنیا قرار گرفت.

آخرین اظهار نظر ایلان ماسک در باره اینترنت ماهواره ای

ایلان ماسک در توییتی اینطور نوشت: “ما ادامه خواهیم داد.”

اسپیس ایکس که ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در آمریکا است ماهانه به طور تقریبی مبلغی معادل 20 میلیون دلار داره ضرر می کنه! عدم پرداخت سرویس های معوقه و هزینه های عقب افتاده مربوط به اقدامات امنتی در جنگ ساببری دلیل این ضرر مالی است. او در حالی که نفس عمیقی می کشید گفت اما ما خدمات اینترنت ماهواره ای خود را به اوکراین ادامه خواهیم داد.

پایانه های استارلینک در ایران

طبق گزارش‌های رسیده روز دوشنبه تجهیزات استارلینک اینترنت ماهواره ای در تهران رویت شد. اخبار رسیده نشان می دهد که ایرانی ها درحال قاچاق پایانه های اینترنت ماهواره ای هستند. نزدیک به دو ماه است که دسترسی به اینترنت در ایران محدود شده است.

هرچند که در هفته گذشته خبرگزاری سی ان ان اعلام کرد مقامات ارشد دولت بایدن در حال مذاکره با ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس در مورد ارائه سرویس استارلینک به ایران است. اخیرا ایلان ماسک پایانه ها و اشتراک های استارلینک را در بحبوبه جنگ اوکراین با روسیه به اوکراین اهدا کرده است.

شایعاتی نیز وجود دارد که فعالان سیاسی در تلاش هستند که تجهیزات اسپیس ایکس را با موفقیت بدون دخالت دولت آمریکا و اسپیس ایکس وارد ایران کنند. آن ها ادعا می کنند که تلاش برای قاچاق سخت افزار به ایران کمک دولت آمریکا یا ایلان ماسک نبوده است.

در فضاهای مجازی نیز ویدئویی دست به دست می شود که نشان می دهد تجهیزات استارلینک مانند دیش ماهواره و پایانه آن در حال راه اندازی در تهران است.

اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک در ایران

ایلان ماسک قبلا اعلام کرده بود که استارلینک به راحتی در کشورهایی نظیر ایران قابل دسترس نیست زیرا زیرساخت های آن ها نیاز به کارهای زیادی دارد و برای دسترسی باید امن تر و کاربردی تر شوند. استفاده از سخت افزارهایی نظیر استارلینک باید بدون هیچ مانعی به سمت آسمان قرار گیرد.

هزینه اینترنت ماهواره ای

اخیرا ماسک از هزینه های گزاف پایانه های استارلینک در اوکراین خبر داد. او اشاره کرد که به عنوان مدیر اسپیس ایکس به طور نامحدود نمی تواند تمام صورت حساب ها را تامین کند. او ادعا کرده است که تا پایان سال جاری هزینه ای بالغ بر 120 میلیون دلار برای پایانه های موجود در اوکراین صرف شده است. ماسک مدعی است که تاکنون از دولت آمریکا هیچ بودجه ای دریافت نکرده است ولی همچنان به ارائه خدمات ادامه خواهد داد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا