دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
سرور

بهترین سرور برای کسب‌وکارهای کوچک

یک سرور می‌تواند کارهای زیادی برای کسب و کار کوچک شما انجام دهد، از ارائه یک بستر ذخیره‌سازی فایل مرکزی گرفته تا انجام وظایف محاسباتی فشرده و… . در این مقاله از مجله شبکه ارغوان می‌خواهیم بهترین سرور اچ پی کسب و کار کوچک را به شما معرفی کنیم.

امروزه حتی با ذخیره‌سازی ابری عالی و پلتفرم‌های پشتیبان آنلاین، یک سرور اختصاصی و فیزیکی می‌تواند برای کسب و کار کوچک شما بهترین ایده باشد. یک سرور مناسب برای کسب و کار کوچک علاوه بر کنترل نحوه ذخیره داده‌های شما، افزونگی، قابلیت گسترش و امنیت را نیز ارائه می دهد.

ما در این مقاله 4 محصول سرو اچ پی مخصوص کسب‌وکار های کوچک را به شما معرفی می‌کنیم. معرفی این پنج سرور اچ پی طبق تحقیقات قبلی و با توجه به بازخورد کاربران صورت گرفته است.

سرور مناسب کسب و کار کوچک چیست؟

به زبان بسیار ساده، سرور یک کامپیوتر متصل به شبکه است که برای کار 24/7 ساخته‌شده است. اجزایی که یک سرور را تشکیل می‌دهند همان اجزایی هستند که یک کامپیوتر استاندارد را تشکیل می‌دهند که شامل پردازنده، رم، درایوهای ذخیره‌سازی، مادربرد و غیره است. تنها تفاوت آن‌ها در این است که قطعات سرور برای اجرای مدوام و 24 ساعتی ساخته‌شده‌اند. همچنین چند تفاوت دیگر هم دارند که در پایین به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

درمیان سرورهای موجود در بازار انتخاب سرور hp برای کسب وکارهای کوچک توصیه می شود. برای انتخاب بهتر تفاوت کامپیوترها و سرورها را بدانید.

تفاوت‌ها: کامپیوترها در مقابل سرورها

اولاً، سرورها همان سیستم‌عامل‌های کامپیوترهای معمولی یا لپ‌تاپ‌ها را اجرا نمی‌کنند. اگرچه شما می‌توانید یک سرور ویندوز را راه‌اندازی کنید، اما بسیاری از سرورها از سیستم‌عامل‌های دیگری مانند سرور اوبونتو و FreeNAS و غیره استفاده می‌کنند.

خود اجزا نیز کمی متفاوت هستند. در کامپیوترهای رومیزی معمولاً هسته‌های کمتر و سریع‌تر تعبیه می‌شود، اما سرورها معمولاً حاوی هسته‌های بزرگ‌تر و کندتر هستند. در بخش بعدی ما به این سوال که کدام سرورhp برای کسب و کارهای کوچک مناسب است پاسخ خواهیم داد.

کدام سرورhp برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

اگرچه نیاز به خرید سرور hp کسب و کار کوچک امروزه متقاضی کمتری دارد، به‌خصوص که گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری و پشتیبان گیری آنلاین در دسترس تر و غنی‌تر می‌شوند. بااین‌حال، دلایلی برای استفاده از سرور فیزیکی در مقابل سرورهای ابری وجود دارد که ما را مجاب می‌کند که از آن‌ها استفاده کنیم. این دلایل شامل موارد زیر است:

امنیت

امنیت یک دلیل کلیدی برای انتخاب یک سرور کوچک برای کسب‌وکار در مقابل سروهای ابری است. اگرچه سرورهای ابری معمولاً دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی هستند، اما همچنان باید داده‌ها را از طریق اینترنت منتقل کنید که این یک تهدید محسوب می‌شود. اگر داده‌های حساسی دارید که فقط به‌صورت داخلی استفاده می‌شوند، منطقی‌تر است که آن داده‌ها را به‌صورت محلی روی سرور خود ذخیره کنید.

فضای قابل‌گسترش

سرورهای تجاری فیزیکی همچنین به شما این امکان را می‌دهند که در صورت نیاز فضای ذخیره‌سازی خود را به‌سرعت گسترش دهید و همچنین این داده‌ها را به فضای ذخیره‌سازی اضافی منتقل کنید. این امر به‌ویژه در صورتی مهم است که کسب و کار شما با فایل‌های بسیار بزرگ سروکار دارد. اجاره فضای بزرگ در سرورهای ابری ممکن است در بلندت مدت چندین برابر نسبت به ذخیره‌سازی محلی هزینه در برداشته باشد.

هزینه

خرید سرورهای فیزیکی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و شما مجبور نیستید هرساله یا هرماه پلن های خود را برای اجاره یک سرور شارژ کنید. اگرچه ممکن است که بار اول هزینه کمی بیشتر بپردازید اما این سرمایه‌گذاری همیشگی است و شما صاحب سرور خود خواهید شد. این کار در بلندمدت یک سرمایه‌گذاری است.

معرفی بهترین سرور اچ پی برای کسب‌وکار کوچک

انتخاب یک سرور اچ پی کسب و کار کوچک به شما کمک می‌کند که کسب‌وکار خود را با استفاده از این سرور به بهترین شکل مدیریت و راه‌اندازی کنید. سرورها، مانند هر سخت‌افزار متمرکز بر تجارت، می‌توانند به‌سرعت گران شوند. سرورهایی که ما در این بخش معرفی خواهیم کرد در خود وب‌سایت شرکت اچ پی و فروشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی بازخورد خوبی داشته‌اند.

با آگاهی در مورد اینکه سرور چیست و چه کاری می‌تواند برای کسب و کار کوچک شما انجام دهد، بیایید به پنج انتخاب برتر سرور اچ پی کسب و کار کوچک خود بپردازیم.

سرور HPE ProLiant ML350 Gen10

اولین گزینه ما در انتخاب بهترین سرور اچ پی کسب‌وکار کوچک، سرور HPE ProLiant ML350 Gen10. حرف “E” در پایان برای نشان دادن تجاری بودن محصول است. این محصول تاون سرور برتر HP است که دارای یک Intel Xeon Bronze 3206R، 16 گیگابایت حافظه، منبع تغذیه 500 وات و چهار جایگاه درایو اندازه کامل در پیکربندی پایه خود است. اگرچه پیکربندی پایه تنها با یک پردازنده ارائه می‌شود، ProLiant ML350 درواقع می‌تواند از دو پردازنده پشتیبانی کند.

مشخصات سرور HPE ProLiant ML350 Gen10:

کدام سرور hp برای کسب وکارهای کوچک مناسب است. دراین تصویر مشخصات پردازنده، رم و برق سرور سرور HPE ProLiant ML350 Gen10توضیح داده شده است.

Xeon 3206R داخل آن برای تأمین انرژی سرور ایمیل، فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه یا سرور پایگاه داده کافی است و 16 گیگابایت رم به شما کمک می‌کند که سرعت پردازش خود را چندین برابر با این پردازنده افزایش دهید. اگر به منابع بیشتری نیاز دارید، می‌توانید ProLiant ML350 را بسیار بالاتر از پیکربندی پایه آن پیکربندی کنید که این شامل تا Xeon Gold 5218R، 32 گیگابایت رم و دو منبع تغذیه 800 وات است.

پردازنده‌های Xeon، صرف‌نظر از مدلی که انتخاب می‌کنید تا 1 ترابایت حافظه ECC را پشتیبانی می‌کنند و ML350 12 اسلات حافظه را در اختیار شما قرار می‌دهد که فضای زیادی برای گسترش در اختیار شما قرار می‌دهد

سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

بهترین سرور اچ پی کسب‌وکار کوچ دیگر در لیست ما، HPE ProLiant MicroServer Gen10 است. کسب‌وکارهای کوچک مجبور نیستند که سرورهایی با منابع بالا و گران خریداری کنند. HPE ProLiant MicroServer Gen10 به‌طور خاص برای مشاغل کوچک طراحی‌شده است که نمی‌خواهند سرور فضای زیادی را اشغال کند. همچنین برای سرورهای سطح پایه بسیار مقرون‌به‌صرفه است و استفاده از آن آسان است و برای دفاتر کوچک‌تر ایده آل است.

امکان ارتقای منابع در این سرور به‌خصوص در درایوهای موجود به‌خوبی فراهم‌شده است. این سرور با نرم‌افزار ClearOS با بازار برنامه داخلی ارائه می‌شود تا بتوانید نرم‌افزار مناسب برای سرور خود را بدون نگرانی در مورد سازگاری پیدا کنید.

مشخصات سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10:

 

مشخصات سرور نسل دهم HPE Proliant MLG10

برای مشاغل کوچک و بدون نیاز به متخصصین فن‌آوری اطلاعات، HPE ProLiant ML30 Gen10 یک انتخاب عالی است. پایداری مهم‌ترین ویژگی این سرور اچ پی برای کسب‌وکار کوچک است.

ProLiant ML30 Gen10 یک انتخاب عالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط با چشم‌انداز آینده است و قیمت اولیه پایین آن باعث می‌شود ارزش خوبی داشته باشد. ممکن است کوچک باشد، اما طراحی همه‌کاره آن فضای ارتقاء زیادی را برای همگام شدن با تقاضا ارائه می‌دهد و دارای بهترین ابزارهای مدیریت از راه دور است.

مشخصات ProLiant ML30 Gen10:

 

سرور HPE ProLiant ML110 Gen10

HPE ProLiant ML110 Gen10 برای کسب‌وکارهایی که انتظار رشد سریع دارند، اما همچنان خواهان قیمت معقول هستند، انتخاب خوبی است. این سرور با یک پردازنده در طراحی پایه کار می‌کند اما امکان سفارشی‌سازی نیز در آن وجود دارد. با شش اسلات DDR4 DIMM داخلی، حافظه و فضای ذخیره‌سازی امکانات زیادی با HPE ProLiant ML110 Gen10 در اختیار خواهید داشت.

سرور HPE ProLiant ML110 Gen10 با یک پردازنده Intel Xeon Scalable 3204، حافظه 16 گیگابایتی، 4 جایگاه بزرگ درایو، یک هارد 4 ترابایتی و یک منبع تغذیه 550 واتی برای مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد.

سرور HPE ProLiant ML110 Gen10مناسب کسب وکارهای کوچک و متوسط است. نیازهای محاسباتی را به راحتی برطرف می کند.

مشخصات HPE ProLiant ML110 Gen10:

سرور HPE ProLiant ML110 Gen10 یک سرور جمع‌وجور با اندازه از 19 اینچ، بی‌صدا و مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند عملکرد موردنیاز برای نیازهای محاسباتی یک تجارت اداری کوچک تا متوسط را ارائه دهد.

پشتیبانی از فناوری استاندارد صنعتی با بهره‌گیری از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Intel Xeon که با سرعت حداکثر 3.8 گیگاهرتز و حداکثر 16 هسته کار می‌کنند، عملکرد بسیار مناسبی را ارائه می‌دهند.

HPE ProLiant ML350 Gen10

با جهانی‌شدن کسب‌وکارها، داشتن سروری که بتواند با کارمندان از هر گوشه دنیا ارتباط برقرار کند، بسیار مهم است. HPE ProLiant ML350 Gen10 برای این کار یکی از بهترین گزینه‌ها است. با استفاده از این سرور اچ پی برای کسب‌وکار کوچک در کنار پردازنده‌های Intel Xeon Scalable و HPE DDR4 SmartMemory، سرعت پردازش بالایی را تجربه خواهید کرد و می‌توانید کارهای سازمانی خود را با سرعت بیشتری پیش ببرید.

همچنین این سرور از طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌ها از Azure تا Docker همراه با سیستم‌عامل‌های سنتی پشتیبانی می‌کند.

توسعه GPU تا چهار واحد را برای تسریع عملکرد در برنامه‌های VDI و یادگیری ماشین برای خدمات مالی، نظارت و امنیت، تحقیقات آموزشی و علمی و همچنین خرده‌فروشی و تصویربرداری پزشکی از ویژگی‌های دیگر این سرور است.

همچنین این سرور برای ارتقای نیازهای شما به‌خوبی طراحی‌شده است و با طیف وسیعی از کارت‌های گرافیک و اسلات‌های فراوان برای ارتقاء، این سرور می‌تواند اصل مقیاس‌پذیری را رعایت کند. این سرور برای مشاغلی که حجم انبوهی از داده‌ها را مدیریت می‌کنند عالی است.

مشخصات پایه سرور HPE ProLiant ML350 Gen10:

نتیجه‌گیری

همه مشاغل کوچک به یک نوع سرور نیاز ندارند و این بسته به نیازهای یک شرکت می‌تواند متغیر باشد. در این مقاله سعی کردیم که لیست بهترین سرور اچ پی برای کسب و کار کوچک را ارائه دهیم. بسته به نیاز شرکت و کسب‌وکار خود می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

قبل از انتخاب یک سرور برای کسب‌وکار خود بهتر است که تحقیقات بیشتری انجام دهید و فقط به خواندن یک مقاله بسنده نکنید. در این رابطه می‌توانید از کارشناسان شبکه ارغوانکه عرضه کننده انواع سرورهای اچ پی است. مشاوره و راهنمایی بگیرید. شماره تماس:02141902

منبع: https://www.cloudwards.net/best-small-business-server

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا