دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
اکتیو

عوامل مؤثر بر سرعت مودم

اصطلاح سرعت مودم که بین کاربران بسیار کاربرد دارد؛ به سرعت اینترنت شبکه گفته می شود. اساسا برای اتصال به اینترنت در شبکه مجموعه ای از اجزای فیزیکی نیاز است و مودم به عنوان یکی از اجزای تأثیر گذار در شبکه، سیگنال های اینترنت را برای دستگاه های متصل به اینترنت قابل استفاده می کنند. تأثیر مودم بر سرعت اینترنت شبکه قابل توجه است؛ اما عامل اصلی در سرعت اتصال به اینترنت نیست.

دراین مقاله از مجله شبکه ارغوان به بررسی کلی از مودم، سرعت مودم، سرعت مودم VDSL و ADSL می پردازیم. علاوه براین عوامل مؤثر بر سرعت اینترنت مودم را بازگو کرده و نگاهی به اندازه گیری سرعت مودم خواهیم داشت.

تأثیر مودم بر سرعت اینترنت

عوامل مهمی در سرعت شبکه دخالت دارند که از جمله آن ها می توان به ISP یا ارائه دهنده خدمات اینترنت، روترها و مودم ها اشاره کرد. دراین مقاله از مجله شبکه ارغوان به اهمیت و تاثیر سرعت مودم می پردازیم.
در اتصال یک شبکه به اینترنت مودم ها تاثیر بسزایی بر سرعت کلی شبکه دارد. تقیسم بندی ها و ردیف هایی برای حداکثر سرعت مودم وجود دارد. اتصال به اینترنت پرسرعت توسط ISP ارائه می گردد و یک مودم خوب و مناسب تاثیر بسزایی بر این سرعت دارد. مودم های بی کیفیت یا قدیمی سرعت اتصال را کاهش یا مختل می کند. اکثر ISP ها لیستی از مودم های سازگار برای هر سطح اشتراک را در وب سایت های رسمی خود ارائه می دهند.

نقش سرعت مودم ها در محدودیت، کاهش و افزایش سرعت اینترنت

شکی نیست که بدون مودم، اتصال به اینترنت ISP بی فایده است. مودم ها می توانند سرعت اینترنت را محدود یا کاهش دهند، اما قابلیت افزایش سرعت شبکه را ندارند. در انتخاب مودم خود از رتبه بندی مودم و ISP اطلاع داشته باشید.

اگر ISP سرعتی معادل 500 مگابیت بر ثانیه را برای مودم ارائه دهد و مودم فقط قابلیت پشتیبانی 100 مگابیت بر ثاینه را ارائه دهد، پس فقط 100 مگابیت بر ثانیه به روتر انتقال می گردد. این انتقال سرعت مودم نشان از این دارد که سرعت اینترنت محدود به 100 مگابیت بر ثانیه محدود خواهد گردد. سرعت در مودم نمی تواند بالاتراز رتبه بندی آن مودم باشد. مودم توانایی افزایش سرعت شبکه اینترنت را ندارند. اگر رتبه بندی سرعت مودم 100 مگابیت بر ثانیه باشد و ISP فقط 80 مگابیت برثانیه را فراهم کرده است، حداکثر سرعت اینترنت همان 80 مگابیت برثانیه خواهد بود و سرعت مودم افزایش نخواهد کرد.

شکل ظاهری مودم تاثیری بر سرعت ندارد.

شکل ظاهری مودم

مودم دستگاهی است که سیگنال‌ها را از آنالوگ به دیجیتال و بالعکس تبدیل می‌کند و دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا با اجازه دادن به دستگاه‌های دیجیتال برای مکالمه با خطوط تلفن به اینترنت متصل شوند.

مودم ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند اما در بیشتر قسمت ها اتصالات یکسانی در پشت دارند؛ اگر مودم و روتر شما دو دستگاه جداگانه هستند در پشت دستگاه مودم خود این موارد را مشاهده می کنید:

  • سیم برقی که به پریز متصل می شود.
  • کابلی که به منبع اینترنت شما وصل می گردد.
  • یک کابل اترنت که به روتر متصل می گردد را مشاهده می کنید.

نمایی از پشت یک دستگاه مودم در تصویر نشان داده می شود.

علاوه بر این مودم ها درانواع مختلفی برای منازل و برای شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند. مودم های کابلی از انواع مودم های خانگی و مودم های دیجیتالی برای شبکه های کامپیوتری مصرف دارد.

انواع مودم ها

مودم های آنالوگ، DSL، مودم های کابلی و مودم های ISDN از انواع مودم های موجود در بازار هستند. مودم های آنالوگ برای اتصالات از طریق dial upو شماره گیری تلفن استفاده می شوند. DSL و کابل اتصالات پهن باند پر سرعت هستند. مودم های ISDN اطلاعات را در کانال های 64 کیلوبیت بر ثانیه (Kpbs) انتقال می دهند که می توانند برای سرعت های بالاتر ادغام گردند.

سرعت مودم ها با چه چیزی اندازه گیری می شود؟

یک مودم داده ها را به سیگنال تبدیل می کند تا به راحتی از طریق خط تلفن، کابل یا اتصال ماهواره ای ارسال و دریافت شود. سرعت مودم بر حسب bps و kbps اندازه گیری می شود و سرعتی است که مودم می تواند داده ارسال و دریافت کند. سرعت اینترنت مودم به کیفیت خطی که تلفن از طریق آن ارتباط برقرار می‌کند بستگی دارد. همچنین تعداد اشتراک‌هایی که باید از آن استفاده کند نیز بر سرعت مودم تاثیر می گذارد.

مقایسه سرعت مودم ADSL و سرعت مودم VDSL

مودم های باند پهن اغلب به عنوان مودم های پرسرعت شناخته می شوند. مودم ADSL، مودم VDSL همه استانداردهای متفاوتی در یک خانواده فناوری، DSL هستند. یک مودم پهن باند مانند مودم هایی که برای دسترسی به اینترنت کابلی یا DSL استفاده می شود از تکنیک های سیگنالینگ پیشرفته برای دستیابی به سرعت شبکه استفاده می کند. اتصال به اینترنت adsl به یک مودم ADSL نیاز داردVDSL در مقایسه با ADSL استاندارد، تجربه کلی اینترنت بهتری را ارائه می دهد. برای برخی از خانواده‌ها، VDSL می‌تواند گزینه بهتری نسبت به ارتقاء به یک طرح اولیه باند پهن باند فوق سریع باشد.

VDSL سرعت بیشتری نسبت به اتصالات ADSL به کاربران ارائه می دهد VDSL سرعت دانلود تا 70 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود تا 10 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد. اما ADSL از طرف دیگر حداکثر سرعت دانلود 24 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد و سرعت آپلود بسیار کمتر خواهد بود. اینترنت VDSL از باندهای فرکانسی مختلفی استفاده می کند که به شما امکان می دهد سرعت لازم برای دانلود یا آپلود خاص را انتخاب کنید.

برنامه های کاربردی. با استفاده از VDSL، می‌توانید برنامه‌های با پهنای باند بالا مانند اسکایپ، یوتیوب یا پشتیبان‌گیری آنلاین را بدون مشکل و بدون تاخیر اجرا کنید. دسترسی. در مقایسه با VDSL، ADSL به طور گسترده و به راحتی در دسترس است. اکثر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در سراسر جهان این خدمات را ارائه می دهند

نگاه پایانی

مودم ها سخت افزارهای ضروری برای اتصال دستگاه های یک شبکه به اینترنت است. مودم ها با اشکال مختلف و با واحدبیت و کیلوبایت بر ثانیه اندازه گیری می گردند. با توجه به در دسترس بودن بالا و نرخ های مقرون به صرفه، ADSL و VDSL همچنان پرکاربردترین نوع اتصالات اینترنتی در سراسر جهان هستند. برای دریافت سرعت مطلوب به اینترنت می توان به سرعت مودم های VDSL تکیه کرد، زیرا سرعت بیشتری نسبت به اتصالات مودم ADSL دارد. سرعت اینترنت مودم به چیزهای زیادی بستگی دارد. سرعت مودم با ارائه دهنده سرویس اینترنت، فاصله، پهنای باندی که ارائه می گردد، خط تلفن و تعداد مشترکین رابطه مستقیم دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا