دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
پسیو

تست فلوک چیست؟

تست فلوک چیست؟ دوران کنونی که در آن ایجاد انواع شبکه رشد و رونق فراوانی پیدا کرده است و برای ایجاد شبکه نیازمند تجهیزات قدرتمند و سالم هستیم، لذا انجام برخی از بررسی ها برای سلامت تجهیزات لازم و ضروری به نظر می رسد. از سوی دیگر هزینه های مختلفی که برای برپایی و ایجاد یک شبکه گسترده مورد نیاز است باعث می شود تا تمهیداتی برای سلامت قطعات و تجهیزات در نظر گرفته شود.

یکی از تجهیزاتی که در شبکه های کامپیوتری و دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد، کابل است. با توجه به مصرف زیاد کابل در شبکه ها و تعدد و تنوع آنها جهت انتقال داده، لازم است تا از سالم یا خراب بودن کابل کشی شبکه و یا ایرادات در مقطعی از کابل مطمئن باشیم. برای دست یابی به این امکان باید تست فلوک کابل شبکه انجام دهیم. با استفاده از تست فلوک کابل شبکه می توان تشخیص داد که کابل در کدام مقطع و در چه فاصله ای از مبدا اتصال کابل به شبکه، دچار مشکل ارتباطی است. لذا می توان جایگزینی برای آن استفاده نمود.

در ادامه به بررسی این نکته خواهیم پرداخت و توجه خود را به بررسی انجام تست های شناسایی متمرکز می نماییم. همچنین برای اینکه از قیمت تست فلوک کابل شبکه توسط کارشناسان مجرب شرکت شبکه ارغوان با شماره (41902-021) تماس حاصل فرمائید.

دستگاه تست فولک
دستگاه تست فولک

انواع تست فلوک کابل شبکه

برای تست فلوک کابل شبکه می توان از دو روش استفاده نمود. تست پرمننت و تست چنل که این دو تست با هم تفاوت هایی دارند. تفاوت تست فلوک چنل و پرمننت در آن است که تست پرمننت بسیار مطمئن تر است و با انجام آن دیگر نیازی نیست تا از تست دیگری استفاده شود. از سوی دیگر در تست پرمننت کابل را به کیستون و ماژول پرمننت به طور همزمان متصل نموده و به عیب یابی مبادرت می ورزیم. در صورتی که در تست فلوک چنل فقط با بهره مندی از پچ کورد، تست را انجام می دهیم. برای انجام تست فلوک از پارامترهای مختلفی استفاده می شود که به واسطه آنها سلامت کابل به درستی قابل تشخیص خواهد بود. در ادامه با برخی از پارامترهای تست فلوک آشنا خواهیم شد.

انواع پارامترهای تست فلوک چیست ؟

برخی از پارامترهای تست فلوک کابل شبکه عبارتند از:

  • بررسی سرعت انتشار نور در خلاء
  • تاخیر انتشار
  • نقشه سیم
  • مقاومت کابل
  • اختلاف زمان انتشار سیگنال در زوج ها
  • کاهش انرژی سیگنال در طول مسیر
  • سیگنال برگشتی و پیچیدگی.

باید توجه داشت که اگر کابلی سالم باشد و استانداردها در آن رعایت شده باشد، سرعت انتشار نور در خلاء آن عددی بین 0.6C و 0.9C است. از سوی دیگر زمانی که سیگنالی در کابل انتشار می یابد میزان سرعت انتقال تا رسیدن به مقصد دارای اهمیت است. همچنین تنوع کابل ها باعث شده تا تابیدگی و سلامت تجهیزات پسیو با استفاده از تست فلوک به خوبی مشخص شود. پارامترهای گفته شده هر کدام بخشی از نیازهای لازم تا رسیدن به تجهیزات سالم در شبکه را تامین می نمایند. هر کدام قسمتی از بررسی سلامت تجهیزات را بر عهده دارند و اگر اعلام خطا نمایند، با توجه به ویژگی آن پارامتر در خطایابی می توان رفع مشکل نمود. البته برای انجام تست از پارامترهای دیگری نیز استفاده می شود که مهمترین آنها اشاره شده است. با استفاده از این پارامترها و روش های بیان شده می توان تست فلوک کابل شبکه را به راحتی انجام داد.

دستگاه تست فلوک
دستگاه تست فلوک

دستگاه تست فلوک کابل شبکه

شرکت فلوک آلمانی (https://www.fluke.com/) به عنوان مبدع و طراح تست شبکه با قدمتی طولانی در جهان شناخته شده است. این شرکت برای تست فلوک از تجهیزات شبکه از دستگاه های تست فلوک مختلف استفاده می نماید. تسترهای مختلفی برای انجام این نوع از تست های شبکه وجود دارد که از جمله آنها می توان به DSX-5000 و DSX-8000 اشاره نمود. همچنین تسترهای گروه ورسیو نیز از معروفیت بالایی برخوردار هستند.

از جمله ویژگی هایی که در دستگاه تست فلوک دیده می شود می توان به انجام آزمایش و تحلیل مشکلات در کابل ها، میزان فرکانس انتقالی در آنها، صفحه لمسی و گرافیک بالا جهت نمایش گزارشات مورد نیاز و ذخیره سازی بسیار بالا در گزارشات گرافیکی ارائه شده می باشد.

بسیاری از تسترهای استاندارد برای انجام تست فلوک می توانند تا 90 متر را پوشش داده و به واسطه کابل هایی تا این طول می توانند به واسطه این تست از آزمون سلامت عبور کنند.

نحوه تست فلوک کابل شبکه

همانطور که اشاره شد با توجه به دو روش انجام تست فلوک می توان به این مهم اقدام نمود. اگر از روش پرمننت استفاده شود، ابزار خاصی وجود دارد که به واسطه آن می توان کابل را به دستگاه متصل نمود و بر اساس پارامترهای اعلامی نتیجه تست محرز شود که کابل در چه فاصله ای دچار مشکل است. در خصوص روش چنل نیز با استفاده از پچ کورد و اتصال کابل به دستگاه تست انجام می شود. تست پرمننت به دلیل قابلیت های زیادی که دارد، بیشتر مورد استفاده بوده و به این واسطه می توان در کارهای بزرگ و انجام تست فلوک از آن بهره برد.

قیمت تست فلوک کابل شبکه

کلیات مطرح شده در این متن نشان از آن دارد که برای تعیین قیمت تست فلوک معیارهای مختلفی باید در نظر گرفته شود که ساده ترین آن عبارت است از متراژ کابل و تعیین نقاط خرابی کابل که ممکن است در متراژهای مختلف دچار مشکلاتی شده باشد. همچنین استفاده از روش های مختلف نیز می تواند بر قیمت انجام تست فلوک اثرگذار باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در این خصوص و دریافت قیمت انجام تست می توانید با کارشناسان  گروه شبکه ارغوان تماس برقرار نموده و از اطلاعات آن ها بهره مند شوید. در این خصوص با ما همراه باشید. تلفن پشتیبانی (41902-021)

دستگاه تست فولک در حال تست گیری
تست فولک

نکته آخر

تست فلوک به بررسی انواع مشکلات کابل خواهد پرداخت و حتی در خصوص خمیدگی و کشیدگی آن نیز می پردازد. خمیدگی کابل می تواند در عدم انتقال صحیح داده موثر باشد و کشیدگی آن نیز می تواند به افت انرژی و تغییرات در فرکانس ارسالی بیانجامد. با استفاده از این تست می توان متراژ کابل کشی، قطعی و خرابی کابل، ضعف یا قوت و قطعی رشته های کابل، وجود نویز، رسانایی و موارد مشابه متعدد دیگر را تشخیص داد. بدون انجام این تست اجرایی شدن ساختار و راندمان شبکه بی نتیجه است و در طول زمان مشکلاتی را به بار خواهد آورد.

برای اطلاع از قیمت تست فلوک کابل شبکه و ارسال کارشناس پشتیبان شبکه به محل برای انجام تست فلوک با گروه شبکه ارغوان تماس بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
دکمه بازگشت به بالا