دستگاه های ذخیره سازی کیونپ
سرور

کانفیگ سرور hp dl380 g8

در این مقاله از مجله شبکه ارغوان قصد داریم پیکربندی و کانفیگ سرور HP DL 380 را به شما آموزش دهیم. این سرور جزو بهترین سرورهای نسل هشتم اچ پی است. برای همین نسبت به سرورهای نسل هفتم و قبل از آن پیکربندی ارتقا یافته تری دارد. انعطاف پذیری این سرور نیز بالا است. برای همین بسیاری از کاربران خواهان آشنایی با کانفیگ سرور hp dl380 g8 هستند.

نکات مهمی در کانفیگ سرور اچ پی مدل hp dl380 g80 و جو دارد.

در این متن تلاش خواهیم کرد نگاهی به مشخصات پیکربندی و تنظیمات سرور hp dl380 g8 داشته باشیم.

نکات مهم در مورد کانفیگ و تنظیمات سرور hp g8

برای نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g8 به چند نکته توجه داشته باشید:

  • در این سرور از پردازنده‌های E5-2600 سری v2 استفاده می شود (در مقاله مربوط به سرورهای متعلق به نسل نهم اشاره شد که پروسسورهای پیشرفته تری دارند (در نسل نهم پردازنده ها از سری v3 یا v4 هستند.))
  • در پیکربندی این سرور از رم DDR3 استفاده می شود (در نسل نهم و دهم از رم DDR4 استفاده می شود)
  • آداپتورهای شبکه در این سرور توان انتقال داده بین 1 تا سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را خواهند داشت.
  • امکان استفاده از کنترلر آرایه هوشمند P430 & P431 باعث تمایز این سرور از سرورهای نسل قبل آن است.
  • امکان استفاده از منبع تغذیه تیتانیوم با بازده 96 درصد در پیکربندی سرور hp dl380 g8 وجود دارد.

حال که به چند ویژگی مهم سرور hp dl380 g8 اشاره شد، در ادامه بررسی جامع تری در مورد قطعات سرور خواهیم داشت.

پردازنده مناسب برای کانفیگ سرور HP dl380 g8

انتخاب پردازنده باید با در نظر گرفتن مدل سرور و کاربری آن صورت پذیرد. پردازنده های اینتل زئون در سری E5-2600 V2 تنوع بالایی دارند. برای همین انتخاب سی پی یو یا پروسسور برای این سرور یک چالش خواهد بود.

در شکل نمایی از چند پردازنده قابل نصب در سرور نشان داده شده است:

کانفیگ سرور اچ پی مدل hp dl380 g80 نوع پردازنده و کاربری آن بسیار مورد توجه است. پردازنده اینتل زئون کارایی بالایی دارد.

مقایسه این پردازنده ها شما را با مشخصات هر یک آشنا خواهد کرد. در این راستا به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • تعداد هسته محاسباتی هر پردازنده متفاوت است. این تعداد بین 2 تا 10 هسته محاسباتی است.
  • فرکانس کاری پردازنده‌ها متفاوت است.
  • اگرچه همه پردازنده‌ها باید با رم ddr3 استفاده شوند. اما بعضی از آن‌ها با رم ddr3-1600 سازگار هستند. بعضی دیگر نیز باید با انواع دیگر رم استفاده شوند.
  • توان مصرفی پردازنده با توجه به فرکانس کاری و تعداد هسته آن متغیر خواهد بود.

سرور hp dl380 g8 نسبت به محصولات نسل‌های هفتم و ششم توان محاسباتی بیشتری دارد. البته این محصول در مقایسه با محصولات متعلق به نسل نهم و یا دهم از نظر محاسباتی توان کمتری دارد. با این وجود در بین سرورهای نسل 8 ام جزو بهترین ها محسوب می شود.

رم سرور hp dl380 g8

انواع مموری در پیکربندی این سرور (با توجه به مدل آن) قابل استفاده هستند.

انواع مموری قابل استفاده هنگام کانفیگ سیستم عبارت هستند از:

  • رم ddr3 از نوع LRDIMM تا ظرفیت 768 گیگ
  • مموری DDR3 از نوع RDIMMJH تا ظرفیت 384 گیگ
  • مموری DDR3 از نوع UDIMM تا ظرفیت 128 گیگ

فناوری کارت شبکه سرور hp dl380 g8

سرور hp dl380 g8 از فناوری جدیدی در شبکه استفاده می کند. نام این فناوری FLEXNET است. با این فناوری کاربران امکان اتصال به شبکه را با سرعت بالاتری خواهند داشت. به گونه ای که امکان استفاده از آداپتور 1 یا 10 گیگ بر ثانیه برای اتصال به شبکه وجود خواهد داشت.

در شکل نمایی از انواع آداپتور قابل استفاده برای کانفیگ سرور hp dl380 g8 قابل مشاهده است.

آداپتور سرور اچ پی مدل hp dl380 g8 متناسب با ظرفیت و نوع کاربری شبکه تعیین می شود.

همانطور که قابل مشاهده است آداپتور شبکه یا کارت شبکه می تواند از نوع اترنت باشد. یا این که با تکنولوژی FLEXNET عرضه شده باشد. در شکل تعداد پورت هر آداپتور نیز قابل مشاهده است. بدیهی است که انتخاب این قطعه برای کانفیگ سرور hp dl380 g8 باید متناسب با ظرفیت شبکه و نیاز کاربر باشد.

درایو ذخیره داده سرور hp dl380 g8

انواع درایو اس اس دی و هارد درایو را می توان در پیکربندی این سرور استفاده کرد. در این محصول امکان پشتیبانی از ظرفیت ذخیره داده تا چند ده ترابایت وجود دارد.

نکاته مهم:

  • درایوهای مورد استفاده برای کانفیگ سرور hp dl380 g8 می توانند دارای سایز کوچک یا بزرگ باشند.
  • کلیه درایوهای داخلی ذخیره داده HOT PLUG هستند.

سایر مشخصات این قطعات در شکل قابل مشاهده است:

مشخصات درایوهای داخلی سرور اچ پی مدل hp dl380 g8 دراین چارت موجود است.

همانطور که می بینید هر دو استاندارد SATA و SAS در مدل‌های مختلف این سرور پشتیبانی می شوند. امکان نصب درایو اس اس دی نیز هنگام کانفیگ سرور hp dl380 g8 وجود دارد. سایر مشخصات مانند فرم فاکتور درایو نیز با توجه به مدل شاسی مشخص خواهد شد.

برای نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g8 امکان استفاده از تجهیزات سخت افزاری متنوعی وجود دارد. به طور حتم کاربری سرور نقش تعیین کننده در انتخاب این قطعات خواهد داشت.

امکان ارتقای سرور نیز بحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود. شما می توانید در صورت نیاز با کارشناسان شبکه در این مورد مشورت کنید. همچنین شرکت های عرضه کننده سرورهای اچ پی در بازار داخلی نیز می توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

ما در ادامه به بیان چند نکته در ارتباط با تنظیمات سرور hp dl380 g8 به صورت نرم افزاری بسنده خواهیم کرد. بدیهی است کارشناسان شرکت در صورت داشتن هر گونه سوال امکان راهنمایی شما را خواهند داشت.

سیستم عامل سرور اچ پی DL380 GEN8

این سرور از سیستم عامل ویندوز سرور مایکروسافت (Microsoft windows server) پشتیبانی می کند. علاوه بر این امکان نصب سیستم عامل لینوکس (Linux) و یوبونتو (Ubuntu) روی سیستم وجود دارد.

انواع سرورهای hp از ورژن های دیگر سیستم عامل نیز پشتیبانی می کنند. شما می توانید با این سرور یک VMware نیز داشته باشید. بررسی نحوه نصب و یا کار با انواع سیستم عامل نیاز به مقالات جداگانه دارد. اما لازم دیدیم در این بخش اشاره ای به این موضوع داشته باشیم.

تنظیمات سرور hp dl380 g8

تنظمیات سرور hp dl380 g8 در چند بخش قابل بررسی هستند:

  1.  سخت افزاری
  2.  بوت سیستم
  3.  نرم افزاری

تنظیمات سخت افزاری سرور

در مورد تنظمیات سخت افزاری باید با نحوه نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g8 آشنا شوید. به این منظور نحوه نصب قطعات روی شاسی سرور مهم خواهد بود.

این قطعات شامل پردازنده سرور، ماژول های رم، درایوهای ذخیره داده، فن ها و منبع تغذیه است. البته باید آداپتور شبکه و سایر تجهیزات مانند درایو نوری را به این لیست اضافه کنید.

برای بوت سرور اچ پی چه تنظیماتی لازم است؟

تنظیمات بوت سرور hp در نسل 8 ام در RSBU انجام می شود. این بر خلاف محیط UEFI در نسل نهم و دهم است. البته تنظیم بوت سیستم در همه سرورها تقریبا مشابه است.

تنظیمات نرم افزاری سرور

کاربری انواع سرور در زیرساخت های فناوری اطلاعات متفاوت است. برای مثال ممکن است نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g8 برای استفاده به عنوان VMware باشد. در این حالت تنظیمات سرور باید به صورت نرم افزاری به طور کاملا متفاوت انجام شود.

انجام تنظیمات نرم افزاری سرور اچ پی مدل hp dl380 g8 نمونه ای از نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g8 برای استفاده به عنوان VMware باشد.

تنظیمات سرور در زمان نصب سیستم عامل ویندوز سرور مایکروسافت با لینوکس متفاوت است. برای همین تنظیمات نرم افزاری باید با توجه به کاربری سیستم انجام شود. در این مواقع باید با نحوه نصب و استفاده از انواع نرم افزار در سیستم آشنا باشید. این مباحث هر یک نیاز به مقالات مفصل و جدا دارند. برای همین ما در ارتباط با تنظیمات سرور hp dl380 g8 بیش از این صحبت نخواهیم کرد.

تفاوت کانفیگ سرور hp dl380 g8 و سایر سرورها

موضوع دیگری که ممکن است برای بسیاری از شما مهم باشد در تفاوت پیکربندی و کانفیگ سیستم است. سرورهای نسل هشتم با نسل‌های نهم و دهم تفاوت های اساسی دارند. برای همین نیاز است به کاربری و توان محاسباتی هر یک توجه کنید.

چرا توان محاسباتی سرورها در نسل هشتم با نسل نهم و دهم تفاوت دارد؟

روشن است که هرچه سرور پیشرفته تر باشد، توان محاسباتی بیشتری دارد:

  • سرورهای نسل 8 ام از پردازنده اینتل زئون سری E5-2600 و E5-2600v1 استفاده می کنند.
  • در نسل 9 ام شاهد ارتقای پروسسورها به سری e5-2600v3 و v4 هستیم.
  • در نسل 10 ام اچ پی پرولیانت پردازنده ‌های پیشرفته و scalable استفاده می شوند. این پردازنده ها در سری برنز، سیلور، گولد و پلاتینوم قابل استفاده هستند. البته پردازنده AMD نیز در پیکربندی سرورها کاربرد دارد.

از جنبه تخصصی بررسی عملکرد، بازده و توان محاسباتی هر پردازنده نیاز به بنچمارک سرور دارد. این کار توسط متخصصان و کارشناسان حوزه آی تی انجام خواهد شد.

 تفاوت رم سرور در نسل هشتم با نسل نهم و دهم چیست؟

ارتقای فناوری رم از ddr3 به ddr4 در نسل‌های 9 ام و 10 ام باعث تمایز این سرورها شده است. برای همین تفاوت بارز نسل 8 ام با نسل های جدید در استفاده از تکنولوژی ddr3 است.

البته ماکزیمم حافظه که سرور در هر نسل از آن پشتیبانی می کند نیز مهم است. در نسل 8 ماکزیمم رم که برای کانفیگ سرور hp dl380 g8 پشتیبانی می‌شود 768 گیگ است. این در حالی است که در نسل‌های جدید تا 3 ترابایت مموری در سیستم قابل پشتیبانی خواهد بود.

سخن آخر

در این متن نگاه کوتاهی به قطعات مهم برای نصب و کانفیگ سرور hp dl380 g8 کردیم. این سرور جزو بهترین سرورها در بین سرورهای نسل 8 ام است. برای همین آشنایی با نحوه انتخاب و نصب قطعات سخت افزاری در آن مهم است.

امید ما بر این است که نکات گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. به طور حتم برای آشنایی با تنظمیات سرور hp dl380 g8 نیاز به مطالعه سایر مقالات سایت خواهید داشت. در این راستا مطالعه مقالات مرتبط با نحوه بوت و پیکربندی سرورهای HP توصیه می شود.

منبع: https://www.itcreations.com/user-manuals/dl380pg8/HP-ProLiant-DL380p-Generation8-(Gen8)-QuickSpecs.pdf

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید مودم اینترنت پرسرعت
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا